K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 17:09   #1
Sommerfuglen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sommerfuglen er ny på vejen
Question Hjælp til at søge flexjob mv.

Hej

Jeg spørger sådan set på vegne af min bedste ven som snart har opgivet at komme videre i systemet, så håber I måske kan komme med forslag/hjælp?

Kort fortalt kørte han galt på motorcykel for 2½ år siden og kom slemt til skade med skulder og ryg. Dette betyder konstante stærke smerter i skulder og ryg.
Problemet er at han er kørt fast med kommunen, de vil ikke forlænge hans sygedagpenge, da fastsættelse af hans méngrad ikke er på plads endnu. Han blev sendt i arbejdsprøvning/praktik - men dette blev afbrudt før tid da kommunen ikke ville vente på afklaringen for dette forløb - men i stedet stoppede sygedagpengene.
Derefter var han tvunget til at søge pension - som selvfølgelig blev afvist da han ikke var arbejdsprøvet.
Nu skal han så igen igennem en arbejdsprøvning for at blive godkendt til flexjob eller hvad der nu skal ske..
Jeg har hørt at der i de fleste byer findes en form for gratis vejledning af sagsbehandlere osv, men kan ikke finde det - har I nogen forslag til hvad han kan gøre???
Han bor i Vejleområdet..

Jeg håber der er nogen der kan komme med ideer eller anden hjælp
Sommerfuglen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 17:39   #2
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Sommerfuglen

Jeg ved ikke om der er noget gratis rådgivning at få men han kan evt. få hjælp ved sin fagforening med at takle loven - der er også private socialrådgiver der er bla. Ricky M som er
meget aktiv i debatterne herinde han ved hvordan loven skal tolkes - jeg ved godt det med privatrådgivning koster penge men har man næsten råd til at lade være da det sikkert også i din vens tilfælde handler om erstatning og tab af erhversevne.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:21   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmmm Vejle... Igen igen...

Nå men til det relevante, hvornår stoppede sagen, og var det ved varighedsbegrænsningen?
Hvad skrev de ellers som årsag til stop af sagen?
Hvilken ydelse (om nogen) modtager han nu?
Og hvad siger lægerne om tilstanden? Er den stationær? Og hvad vurderer de umiddelbart funktionsevnen er? Arbejdsevnen?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej der er ikke nogen gratis vejledning....desvære...

Det er grunden til at K10 er her...og har vokset sig så stor som den er..

Han kan jo melde sig ind her på K10 og fremlægge det han vil spørge om og så er jeg ret sikker på at der er nogen der kan give ham nogle gode råd så han kan komme videre...

Han kommer ihvertfald ikke videre ved bare at give op...

Med hensyn til at betale sig fra det...så vil jeg da foreslå en advokat hvis det drejer sig om erstatning og tab af erhvervsevne osv...

Men få ham til at melde sig ind...da det nok er bedst at det er ham selv der stiller spørgsmålene og som ved mest om sig sag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:39   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså når man søger hjælp - råd og vejledning hos kommunen er det jo selvfølgelig gratis. De har pligt til at videresende en sag til det rette sted i kommunen, hvis man var kommet til et sted, hvor de ikke helt har den rette kompetence eller er myndighedsbehandler i det område. (iflg. retsikkerhedsloven)

Og fagforeningen bør også kunne rådgive i en f.eks. sygedagpengesag.

Der er gratis rådgivning hos DUKH:
http://www.dukh.dk/radgivning/hvorda...efonradgivning
og hos SR-bistand:
http://www.sr-bistand.dk/raasgivning.asp
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:39   #6
Sommerfuglen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sommerfuglen er ny på vejen
Hej Alle sammen der har svaret :-)

Jeg nok næsten kan se det er nemmest at få ham til at melde sig til, da der er en del ting jeg jo ikke helt ved..

Han har sin fagforening med inde over til at hjælpe, men jeg tænkte bar om det var muligt at få mere hjælp, derfor jeg skrev da jeg googlede :-)

Til Ricky M. vil det være okay hvis jeg evt. får ham til at skrive direkte til dig, hvis jeg får ham til at melde sig til?
Sommerfuglen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:49   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Altså når man søger hjælp - råd og vejledning hos kommunen er det jo selvfølgelig gratis. De har pligt til at videresende en sag til det rette sted i kommunen, hvis man var kommet til et sted, hvor de ikke helt har den rette kompetence eller er myndighedsbehandler i det område. (iflg. retsikkerhedsloven)

Og fagforeningen bør også kunne rådgive i en f.eks. sygedagpengesag.

Der er gratis rådgivning hos DUKH:
http://www.dukh.dk/radgivning/hvorda...efonradgivning
og hos SR-bistand:
http://www.sr-bistand.dk/raasgivning.asp
Selvfølgelig kan man få hjælp der....ved ikke hvorfor jeg ikke lige tænkte over dem...men sådan går det åbenbart når man har for travlt..

Så tak til curls for lige at påpege dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge flexjob... Hvad nu? Q1982 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2013 22:30
Nu flexjob - men vil søge førtidspension !!! Mai-ling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2013 15:36
Kan en førtidspensionist søge flexjob? polper Spørgsmål ang fleksjob 6 04-12-2012 22:46
At søge førtidspension/flexjob V_Brask Spørgsmål ang fleksjob 9 01-08-2010 17:26
kan jeg søge om flexjob ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 25 21-02-2010 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension