K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 00:03   #21
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Alle førtidspensioner efter 2003 kan revurderes når som helst det passer kommunen, og nogle enkelte SKAL efter en nærmere defineret årrække...

Så har man disse tanker, så snak lige med kommunen først... Det er i dette tilfælde meget nemmere at bede om tilladelse end om tilgivelse!!!

Bliver faktisk ret sur når nogle råder som i de tidligere indlæg her!

Jeg har personligt selv været med til at revurdere en pension, hvor borgeren ikke mente at et studie kunne sidestilles med job... Det kan det i hvert fald...!
Hvad hvis studiet er enkeltfag på f.eks. VUC?

Må man kunne læse en bog hvis man pga. psykisk handicap får førtidspension?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:16   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hold nu op...

Jeg beskrev (meget kort) et enkelt tilfælde fra det virkelige liv.

Og min pointe var: Kontakt din sagsbehandler FØR du gør noget som kan misforståes og fejltolkes...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 00:35   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Jeg er typen der slet ikke kan følge undervisning eller klare at være blandt mange mennesker, men kan til gengæld nemt tilegne mig viden på egen hånd og vil så gerne have "anerkendelse" i form at et eksamensbevis. Ved ikke om det nogensinde kan bruges til noget, men synes da stadig jeg har både ret og pligt til at dygtiggøre mig. Sæt nu man om 10 år kan "kurere" sådan en som mig og samfundet så fratager mig min pension. Så har jeg spildt ti år hvor jeg (måske) kunne have forbedret mine chancer for at vende tilbage til et eller andet.....
Skulderklap for din positive tilgang til livet, hvor dejligt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 01:58   #24
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg vil til enhver tid fastholde at et studie ikke umiddelbart kan sidestilles med job.
Jeg får ikke angst af at gå på et studie. Jeg skal ikke møde op på et studie. Jeg har ikke en chef på et studie. Jeg skal ikke stå til ansvar på et studie. Jeg kan selv tilrettelægge min tid på et studie. Jeg kan tage et studie i det tempo jeg vil.
Intet af det gælder for mig når jeg er i job.

Det er i princippet en anden diskussion end den indeværende.

Går man på SU, har man fem plus et fjumreår til at gennemføre en kandidatuddannelse. Fint hvis man er i stand til det for så er det jo det man skal - det kan man bare som regel ikke når man får pension, den kommer når ordinær arbejdsevne og uddannelsesevne ikke er til stede.

Det der er aktuelt her er derimod at:
læse enkelte fag på en kandidatuddannelse (?) for at fastholde et positivt selvbillede.

Jeg har derfor taget som selvfølgeligt udgangspunkt at man ikke kan klare et studie på ordinære vilkår.
Derfor råder jeg som jeg gør.
Så må Ricky og andre gerne være vrede på mig, med eller uden smileyer, det ændrer ikke min holdning en tøddel.
Og det er et problem når en sagsbehandler skriver at et studie kan sidestilles med job, hvis han - nu tager jeg dit eksempel, Ricky - mener at det altid kan det. For det er en ganske anden situation for mange mennesker, og med mange studier. Arbejdspresset i job er ofte af ganske anden natur. Visse studier kan sidestilles med job - ikke alle!

Sidst redigeret af amaranth; 07-01-2012 kl. 02:06.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 09:45   #25
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Skulderklap for din positive tilgang til livet, hvor dejligt :-)
Tusind tak Carmen :-)

Jeg er en drømmer - og det holder mig i live trods de mange slag livet giver mig.
Jeg tror og håber stadig på at kunne "blive til noget", selvom jeg ofte oplever anfald af sortsyn og opgivelse....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 09:55   #26
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Det er helt fint for mig at man ikke må være indskrevet på et heltidsstudie, men så skal universiteterne (oa) da tilbyde gratis fleks-uddannelse/enkeltfag for folk der er for syge/handicappede til at studere på ordinære vilkår!

Revalidering forudsætter jo stadigvæk at man er studieaktiv og gennemfører indenfor normeret tid!

VFB har udgivet en pjece om handicappede studerende http://www.vfb.dk/media/Paa_trods.pdf - heraf er halvdelen på FTP gammel ordning - og hvis man læser deres historier, fatter jeg simpelt hen ikke hvordan de skal kunne studere på ordinære vilkår hvis vi "nye" pensionister ikke kan.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 18:46   #27
SneaH
På vej til at lære K10
 
SneaHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Lokation: Odense
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
SneaH er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres svar. Jeg er stadig ved at finde ud af det at være studerende på førtidspension. Indtil videre er jeg sygemeldt fra mit studie.
SneaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EUP/Bipolar/ADD studerende og fleksjob... Bekymringer Spørgsmål ang fleksjob 1 06-08-2013 08:51
Studerende tabt på gulvet. TheKiwiGrape Politik og Samfund 18 08-06-2012 11:34
Studerende tvangsfjerner børn telefonmanden Dit og Dat 1 28-10-2008 13:01
Handicappede Studerende & Kandidater zuza Et godt link! 0 26-03-2008 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension