K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 01:00   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Ricky...Ohh gys...da ALT bare er gået ufatteligt langsomt hele vejen igennem i min sag, så vil det sige at ALLE mine speciallægeerklæringer er for gamle nu... kun udtalelse fra smerteklinik om at smertelinding ingen effekt havde og så en generel helbredserklæring fra egen læge, hvor hun samlede op på det hele, er stadig inden for de 6 mdr.. men ingen af de to, er jo speciallæger...hvor hulen stiller det mig så nu??

For pokker da...ens nerver bliver sgu noget tyndslidte af det game her

Fibro
Rolig nu! Jeg sagde jo det ikke var i alle sager... Og det er nemt at fikse, en status attest fra egen læge er som regel nok...:-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 05:36   #22
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg har respekt for folks selvstudie, hvis de lover at have respekt for mine 3½ års fuldtids studie, hvor vi har mere mere undervisning i sociallovene end juristerne har

Naturligvis har jeg haft respekt for folk med en udd inden for sagsområdet, men det har jeg desværre ikke længere, fordi jeg har oplevet at disse fortolker loven, som vinden blæser. jeg siger ikke, at du har gjort det i dit virke, men lur mig om ikke også du har fået tingene til at falde ud til kommunens fordel 1 gang eller 2

Principafgørelse nr.: D-16-04 siger:
"Kommunen kunne ikke standse sygedagpengene med den begrundelse at der ikke længere forelå fuld uarbejdsdygtighed, da det sidste lægelige materiale var 4-6 måneder gammelt.

Så det er ikke helt skævt nåpr jeg siger at papirerne ikke bør være ældre end 6 måneder. Der kan selvfølgelig være små undtagelser, men principafgørelser udstikker normalt vejen man skal gå...

Principafgørelser er ofte guld værd, hvis man kan læse hele grundlaget for afgørelsen og normalt indsætter vi her på k10 link til afgørelsen. Afgørelsen siger ikke noget om, at de 4-6 mdr. var et lovbestemt krav. altså findes der intet belæg for at kræve attester mv fornyet.


Jeg syntes nu også det er ganske logisk når man snakker om sygdomme og lidelser... Der kan billedet jo hurtigt ændre sig...

Du har ret i at visse lidelser som hovedpine og tandpine kan ændre sig fra time til time, men de sygdomtilfælde som der tales om her på K10 og ude i den virkelige verden har det ikke med at ændre sig over night.... De er ofte stationære, behandlingsmulighederne er udtømte og er blevet belyst af læger, speciallæger, og vedkommende har deltaget i træningsprogrammer, virksomhedspraktik mv som jobcentret har disket op med uden at det ændrede på sygdomstilstanden. Når alt dette til sammen viser at vedkommende aldrig bliver rask igen, burde sagen være belyst til fulde og næste step kan kun være pension.

Og det hænger jo også sammen med det princip (og lov krav) der siger at en sag skal være så belyst som muligt inden man træffer en afgørelse
Lige betop det med at få truffet en afgørelse der falder ud til den sygdomsramtes fordel tager Sbér urimelig lant tid og jeg kan ikke forstå, at mennekser skal udsættes for den umenneskelige behandling, som de ofte får. Jeg opfatter nemlig den evige indhentning af nye lægelige oplysninger, som et forsøg på at trække sagen i langdrag.

Kan du gi mig det logiske i dette


Mvh
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 09:38   #23
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan IKKE linke direkte til en afgørelse inde på ast.dk derfor nummeret, jeg NÆGTER at klippe/klistre op til flere A4 sider ind midt i en debat...

Principafgørelser bruges netop til at fortælle hvordan loven skal bruges, og er derfor netop det belæg der skal bruges...

Du får det til at lyde som om at ALLE herinde, er nærmest døde af deres kroniske sygdomme... LANGT LANGT de fleste på sygedagpenge har heldigvis for de borgere slet ikke sådan et sygebillede... K10 brugerne er jo kun en lille del af det samlede antal modtagere af sygedagpenge...

Jeg nævnte INTET om at det var logisk at man trækker sagen ud... At indhente en be/afkræftende læge udtalelse behøver på ingen måde forsinke en sag... At det så foregår mere end godt er, viser bare at visse sagsbehandlere totalt mangler overblik...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:15   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Ricky...Ohh gys...da ALT bare er gået ufatteligt langsomt hele vejen igennem i min sag, så vil det sige at ALLE mine speciallægeerklæringer er for gamle nu...
Prøv at læse mit indlæg, #9, i denne tråd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen sylte en §17-sag i 4 md.? Karina-F Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-03-2013 20:16
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension