K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 08:14   #321
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tillykke, Tassi

Godt du fandt overskuddet til at gå hele vejen.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 08:17   #322
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min sejrsfølelse over at have vundet i BAN blev kortvarig, da kommunen besluttede at anke afgørelsen. Endda på den sædvanlige løgnagtige påstand omkring behandlingsmuligheder (som ikke eksisterer andet end i lægekonsulentens hoved)

Det har været nogle trælse måneder, men nu er afgørelsen fra Ankestyrelsen kommet - og jeg VANDT!
De stadfæster BANs afgørelse
Og det har været ganske befriende at opleve at Ankestyrelsens lægekonsulent rent faktisk kan læse, og hverken manipulerer eller tager ord ud af kontekst...

Der slås samtidig fast at forlængelse efter §27.1.4 ikke indeholder et retskrav om tildeling af fleksjob. Det er selvfølgelig surt for alle der er forlænget efter denne paragraf, da man så kun kan forvente at kommunerne hellere end gerne vil tage slåskampen for at spare lidt penge
Dog slås det også fast at denne forlængelse bør munde ud i tildeling af fleksjob som minimum, da man med tildelingen af forlængelsen jo allerede har erkendt at ordinært arbejdsmarked er udelukket.
Med andre ord - sådan som jeg læser det - så skal kommunen have vægtige grunde til ikke at tildele fleks eller fp, enten i form af ulovlig forlængelse, eller en forbedring af helbredstilstanden under forlængelsesperioden.
Hvis disse to forhold ikke er til stede, tror jeg man kan tage det roligt. Men man skal desværre nok regne med at man kan risikere at skulle hele vejen gennem ankesystemet før man får sin afklaring
super seje kvinde stort tillykke
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 09:58   #323
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mere tillykke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 10:45   #324
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Godt gået...igen!

Rigtig dejligt at du nu ved at kommunen ikke kan anke mere og du nu har et forsørgelsesgrundlag.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 15:24   #325
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min sejrsfølelse over at have vundet i BAN blev kortvarig, da kommunen besluttede at anke afgørelsen. Endda på den sædvanlige løgnagtige påstand omkring behandlingsmuligheder (som ikke eksisterer andet end i lægekonsulentens hoved)
Ja imod tåber kæmper selv guder forgæves ... men det lykkes åbenbart alligevel for dig :-)

Godt at der blev sat en stopper for de kommunale svine-streger i denne sag.

Så kan man jo allerede begynde at spekulere over, hvad de ellers er igang med at bage på ...


Citat:
Og det har været ganske befriende at opleve at Ankestyrelsens lægekonsulent rent faktisk kan læse, og hverken manipulerer eller tager ord ud af kontekst...
Ja, blækklat & stempel fra et dansk universitet er åbenbart ikke altid en garanti for at indehaveren er velbegavet og uden for gruppen af faktuelle analfabeter ... vi plejer i øvrigt som et slag på tasken at regne med, at der som minimum skal en IQ-score på 130-140 som afsæt for at komme igennem et universitetsstudie.

Men der er selvf. også den mulighed, at den kommunale "dumhed" i den konkrete sag, den finder sit afsæt i en decideret: ond tro.


Citat:
Der slås samtidig fast at forlængelse efter §27.1.4 ikke indeholder et retskrav om tildeling af fleksjob. Det er selvfølgelig surt for alle der er forlænget efter denne paragraf, da man så kun kan forvente at kommunerne hellere end gerne vil tage slåskampen for at spare lidt penge
Dog slås det også fast at denne forlængelse bør munde ud i tildeling af fleksjob som minimum, da man med tildelingen af forlængelsen jo allerede har erkendt at ordinært arbejdsmarked er udelukket.
Med andre ord - sådan som jeg læser det - så skal kommunen have vægtige grunde til ikke at tildele fleks eller fp, enten i form af ulovlig forlængelse, eller en forbedring af helbredstilstanden under forlængelsesperioden.
Hvis disse to forhold ikke er til stede, tror jeg man kan tage det roligt. Men man skal desværre nok regne med at man kan risikere at skulle hele vejen gennem ankesystemet før man får sin afklaring
Sagens udfald betyder så til gengæld, at vi må forvente, at kommunerne fremadrettet vil være endda meget forsigtige med at forlænge iflg. §27.1.4 og at det i hvert fald ikke sker uden at borgeren selv tager kampen op.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 15:46   #326
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Stort tillykke Tassi. Håber det giver lidt ro fremadrettet. Arbejdes der stadig mod pension?


Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
vi plejer i øvrigt som et slag på tasken at regne med, at der som minimum skal en IQ-score på 130-140 som afsæt for at komme igennem et universitetsstudie.
Ren nysgerrighed - hvem er "vi"?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:19   #327
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Håber, mon ikke "vi" er os, befolkningen!??

Super duper sejt, flot og godt gået, hvor er det fedt at du fik medhold i din sag Tassi. Kæmpe tillykke og masser af

Så er du vel ledig fleksjobber nu, vil jeg tro, det må være mærkeligt at det trods alt lykkedes med alle kommune odds imod dig.

Din sag må jo nu være en principsag i Ast.

Endnu engang tillykke og dejligt at høre fra dig igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 17:16   #328
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Ren nysgerrighed - hvem er "vi"?
Den dovne udlægning: os her på matriklen ... men nu opfatter jeg ikke, at det skal gøres til en "demokratisk afstemning" om hvorvidt postulatet er: tilnærmelsesvis falsk eller sandt.

Ovenstående er omvendt ikke en opfordring til at lave en hijacking af Tassis tråd ...


Afslutningsvis: Der er i øvrigt den lille krølle på halen, at der bla. inden for den overordnede gruppe som fx Tassi tilhører, kan opstå det forhold ved en psykometrisk måling, at det viser sig, at VIQ > PIQ i en så væsentlig grad at det egentlig ikke giver mening at tale om en samlet IQ beregning.

Groft omsat til et sprog folk måske bedre kan forstå: en person kan være så "langt væk" i fx et akademisk arbejdsområde, at selv de måske bedst egnede ikke altid kan følge med, men at få en lavpraktisk hverdag til at fungere, herunder binde sit eget snørrebånd og finde rundt i verden kan være en kæmpe udfordring for personen ... men med lidt støtte & hjælp er det set, at sådanne personer godt kan gennemføre et forløb frem til en kandidatgrad.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 21:46   #329
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Den dovne udlægning: os her på matriklen ... men nu opfatter jeg ikke, at det skal gøres til en "demokratisk afstemning" om hvorvidt postulatet er: tilnærmelsesvis falsk eller sandt.
Det er bestemt heller ikke fordi jeg er interesseret i at lave en demokratisk afstemning, da en tilkendegivelse af enighed i det subjektive postulat fra hovedparten af deltagerne ikke nødvendigvis gør postulatet sandt.

Jeg var blot interesseret i at høre, hvem der gemte sig bag "vi" fordi jeg var nysgerrig ifht grundlaget for en sådan betragtning - det var ikke for at starte en lang diskussion eller "hijacke" tråden.

Hermed skulle grundlaget for mit spørgsmål vist være belyst og jeg takker for det uddybende svar, omend det ikke har nogen relevans til spørgsmålet.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 21:56   #330
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
TG: som du kan sige tingene

For at svare på spørgsmålene:

- Ja, mon ikke min sag er med i næste pulje af nye principafgørelser

- Ja, der arbejdes stadig hen mod pension (er på min 3. sagsbehandler i år, men nu sker der vist noget). Men jeg kan ikke bekymre mig om det længere. Om de kalder det fleks eller fp er sådan set ligegyldigt for mig på nuværende stadie. Ankestyrelsen har slået fast at "alle relevante og andre foranstaltninger har været afprøvet". Dermed er der ikke mere for kommunen at komme efter. Om de så vælger at lægge min sag til at samle støv, eller vælger at give mig en endelig afklaring i form af pension vil hverken betyde fra eller til for mig. Indtægten vil være det samme, og de kan ikke kræve mere af mig. Jeg er bare træt nu, og det eneste der betyder noget for mig, er at jeg har fået ro

Til TG og andre: det vil måske interessere at vide, at min autisme ikke er nævnt med et ord i afgørelsen - kun de komorbide tilstande
- modsat kommunens lægekonsulent som slet ikke har villet tage stilling til de komorbide tilstande (som jeg med en samlebetegnelse har kaldet "stress").

Personligt glæder jeg mig meget over det. Det har noget med min selvfølelse at gøre - at jeg ikke dømmes ude pga autisme. Jeg har jo også fungeret fint med et succesrigt arbejdsliv - indtil jeg brændte ud. Jeg føler endelig jeg har fået anerkendelse for min virkelige problemstilling - at det er stressen der er årsagen til mit lave funktionsniveau - ikke autismen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension