K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2011, 16:29   #221
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Kan fortælle dig at jeg står lidt i samme situration som dig. Min kommune fik sagen tilbage fra BAN den 28.10.10, altså hjemsendt og jeg endnu ikke hørt noget, på trods af at jeg rykker dem rimelig ofte. Kommunerne behøves åbenbart ikke overholde "tidsfrister"
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 01:39   #222
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Kan fortælle dig at jeg står lidt i samme situration som dig. Min kommune fik sagen tilbage fra BAN den 28.10.10, altså hjemsendt og jeg endnu ikke hørt noget, på trods af at jeg rykker dem rimelig ofte. Kommunerne behøves åbenbart ikke overholde "tidsfrister"
Hvad betyder det, når en sag bliver hjemsendt?

Min sag er også røget til BAN nu - afgørelsen blev ikke ændret.
Jeg tror i princippet det er ligegyldigt om både statsminister, dronningen, paven og Gud alle havde udtalt sig til min fordel - havde det stadig ikke ændret en tøddel. Jeg er nu ret overbevist om at Silkeborg Kommune har afgjort sagerne på forhånd. Jeg gætter på, at der spekuleres i at sørge for at de fleste sager ryger hele vejen til BAN, simpelthen fordi der er nogle, der vil give op undervejs
Samtidig får jeg nu øjnene op for et nyt problem - det materiale BAN modtager. Om folk får medhold i BAN har jo også meget at gøre med, hvad de modtager. Jeg kan f.eks se at sagsbehandler har meddelt BAN at min sag drejer sig om klage over sygedagpengestop. Øhm, jooo, det handler altså om at de ikke vil opstarte pensionssag, selvom sagen er mere end tilstrækkeligt oplyst
Så sådan kan BAN så bruge tiden på at behandle anken ud fra det forkerte spørgsmål
Så er det ikke så svært at forestille sig at folk ikke forstår, hvorfor de ikke har fået medhold i BAN

Derudover eksisterer min arbejdsprøvning STADIG ikke i mine papirer. Kan man lige gætte, hvordan BAN vil reagere på en klage over sygedagpengestop, hvor borgeren - tilsyneladende - ikke engang har været arbejdsprøvet. Bum bum.. nogen, der har lyst til at komme med et vildt gæt?

Så nu skal der atter sættes i gang med hele møllen igen, med aktindsigt og beskrivelse og fanden og hans pumpestok. Om jeg orker?? Not!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 04:10   #223
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi.

Du spørger:
Citat:
Hvad betyder det, når en sag bliver hjemsendt?
En sag kan blive hjemsendt, hvis grundlaget for afgørelsen ikke findes tilstrækkeligt. Dvs. en ommer! I forbindelse m. hjemsendelse bør der stå, hvorfor den hjemsendes, dvs. hvilket grundlag der mangler for at kunne træffe den afgørelse, som man har anket over. Det er så kommunens opgave, at få disse ting i orden inden den træffer en ny afgørelse.

Jeg kan ikke huske hele din sag, men forstår udmærket din fortvivlelse! Men jeg er lidt uklar på om BAN har hjemsendt (til jobcenter) den el. hvem?

Du skriver også flg.:
Citat:
Derudover eksisterer min arbejdsprøvning STADIG ikke i mine papirer.
Du bør hvad dette angår, rette henvendelse højere oppe i systemmet m. henvisning til journal- og notatføring er lovpligtigt for kommuner, og på denne baggrund spørge om hvorfor dette ikke overholdes.

Jeg forstår til fulde, at du kan køre træt i dette system, det tror jeg alle vi gør ind i mellem, måske skulle vi forsøge at få en politiker til at stille forslag omkr. indlagt rekonvalescens efter en vis periode i systemmet, så man kan komme til kræfter for en ny runde i dette cirkus.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 08:19   #224
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Ja du har sgu nok ret i at sagerne er afgjort på forhånd, at de skal hele vejen til BAN og der skal man vente nogle måneder inden de tager stilling.

Gunvor, jeg tror at det var Linusmors sag der blev hjemsendt og det var da altid noget, men tænk sig at man så skal leve med sådan en behandlingstid herfor, der bliver overhovedet slet ikke overvejet ens økonomiske eksistens i sådanne sager.

Tassi, du må være tålmodig og stærk, tag fat i BAN og hør om behandlingstiden. Ja og bed om akt indsigt ved dem også, det gjorde jeg ikke dengang, men BAN meddelte selv at kommunen havde "glemt" at sende min ressource profil til dem, ja der er jo så meget man kan glemme
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 19:11   #225
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det vil altså sige, at når en sag bliver hjemsendt, så er man lige vidt?
Der findes ikke noget krav om at ordne, det der mangler inden for en bestemt tidsfrist?
Fører BAN en form for kontrol med kommunen efter en sag er blevet hjemsendt?

Puha, det virker som om man kan sylte rundt i systemet i årevis, selv efter at have været i BAN. Er det virkelig sådan?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:52   #226
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tjaa, men det er meget godt at blive hjemsendt, hvis man altså kommer tilbage på sdp. ydelse og kan forfølge sin afklaring.

Vi har frister, det har kommunen ikke, husk det....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 02:37   #227
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi.

Tak Enteneller.

Forhåbentlig er man ikke lige vidt, hvis BAN el. ASK hjemviser en sag, idet det jo er slag over næsen, at kommunen ikke har gjort sit arbejde godt nok.

Nogle gange er der i hjemvisningen konkrete anvisninger om, hvad der skal bringes i orden inden en afgørelse kan træffes på et ordentlig grundlag. Hvis dette ikke gøres vil den blive hjemvist igen, hvor mange gange dette kan forekomme uden at der bliver talt med meget store bogstaver, ved jeg ikke. Men jeg ville selv forsøge med Brogerrådgiver/Ombudsmanden, hvis det gentager sig, således at det bliver registret i det overordnet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 07:41   #228
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej Tassi

Håber virkelig der er sket en masse i din sag, mens vores elskede k10 har været nede?

Tænkte på...du ved godt at du hvis kommunerne ..BAN osv osv ikke behandler din sag ordentligt, kan du klage til ombudsmanden i folketinget ikk?

Jeg skrev jo til samtlige politikkere i folketinget der har noget med de områder at gøre, der berører min sag og alle byrødder samt borgmester og idag er det nok det der gør at der endelig er skred i min sag!

bare en ide.....

Ønsker dig at du snart får en smule ro i dit liv
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 12:39   #229
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hej Tassi

Håber virkelig der er sket en masse i din sag, mens vores elskede k10 har været nede?

Tænkte på...du ved godt at du hvis kommunerne ..BAN osv osv ikke behandler din sag ordentligt, kan du klage til ombudsmanden i folketinget ikk?

Jeg skrev jo til samtlige politikkere i folketinget der har noget med de områder at gøre, der berører min sag og alle byrødder samt borgmester og idag er det nok det der gør at der endelig er skred i min sag!

bare en ide.....

Ønsker dig at du snart får en smule ro i dit liv
Der sker en masse - og så alligevel ikke en disse. Min sag er tilstrækkeligt oplyst - det ønsker kommunen så åbenlyst bare, at den ikke skal være

Hvornår kan man sende en sag til Ankestyrelsen? Er det efter den har været i BAN? Og er det kun, hvis man ikke får medhold i BAN?

Hvornår går man i retten? Er det efter BAN og Ankestyrelsen?

Jeg har allerede haft tanken om at klage til ombudsmanden - over sagsbehandlingen. Nærmere bestemt den grove manipulation af fakta, der sker i sagens beskrivelser. Sådan som praksis er, kan man have ret nok så meget, men får det bare aldrig alligevel. Men det kræver jo energi at klage til ombudsmanden, og jeg ved ikke om jeg får den
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 12:42   #230
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhhh Tassi.... Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der sker i din sag. Det er jo grotesk og efterhånden umuligt at finde rede i....

Har I stadig advokaten på sagen???

Sorry, har ikke rigtig noget brugbart svar, men ville bare lige sende dig en cyber tanke og et
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension