K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 22:45   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Bo sammen ???

Jeg modtager førtidspension efter nye regler, og jeg har en RIGTIG god kammerat der også modtager førtidspension efter nye regler, må ham og jeg bo sammen UDEN at blive sat ned i pension?? Vi er IKKE kærster og bliver det ALDRIG, men vi fungerer godt som venner og hjælper hinanden MEGET.... Er der nogen der måske ved lidt om dette??
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 23:14   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
NEJ det må i ikke.

Hvis man bor sammen med en person man kan blive gift med eller indgå registreret partnerskab med. Bliver man betragtet som samlevende og bliver derfor sat ned i FP.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 11:53   #3
lkp1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
lkp1 er ny på vejen
Hej FTP
Se side 4 "hvor ofte må FTP ses".Vi har fået rigtig mange gode svar herinde.Pas rigtig meget på,for i må kun ses 3 sammenhængende dage med overnatning på hver bopæl.
lkp1
lkp1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 14:51   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Hvis man bor sammen med en person man kan blive gift med eller indgå registreret partnerskab med. Bliver man betragtet som samlevende og bliver derfor sat ned i FP.
Det vil sige, at uanset hvem man bor sammen med, bliver man betragtet som samlevende - eftersom man i princippet kan indgå registreret parforhold/blive gift med enhver..?


Citat:
Oprindeligt indsendt af lkp1 Se meddelelser
Hej FTP
Se side 4 "hvor ofte må FTP ses".Vi har fået rigtig mange gode svar herinde.Pas rigtig meget på,for i må kun ses 3 sammenhængende dage med overnatning på hver bopæl.
Gælder det også når det IKKE er et parforhold?


-------------

Vil det sige, at hvis en førtidspensionist udlejer et værelser i sin lejlighed til en person, så vil førtidspensionisten blive betragtet som samlevende og blive sat ned i fp?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 15:06   #5
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Når to mennesker opholder sig på samme folkeregister adresse, uanset om den ene person ikke er tilmeldt, så opfattes disse to mennesker som samboende!

Når disse to personer deler badeværelse, indtager fast sine måltider og sammen bidrager til den fælles husholdning såvel økonomisk som arbejdsmæssigt, indkøb af dagligvare osv., så opfattes det som værende samboende.

Så hvis man jævnligt, mere end 3 gange om ugen, besøger hinanden, spiser sammen og overnatter, uden at det er samme sengeleje, så skal man tænke over de økonomiske konsekvenser, som et sådant ophold kan tolkes set med andre menneskers øjne!


Hvad angår eksemplet med en ftp som udlejer et værelse, så skal værelset være godkendt til udlejning af kommunen og ftp skal være opmærksom på hvordan denne lejeindtægt påvirker førtidspensionen.

Hvis disse ting er forhånds godkendt fra kommunen, så kan en ftp godt udleje et værelse til en anden ftp.

Yderligere kan man underskrive en formular hos kommunen, hvor man bekræfter, at man ikke er samboende og ikke har fælles samliv.
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 15:09   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis i får fælles adresse, så vil i blive betragtet som samlevende
fordi i kan indgå registreret partnerskab
også selvom i kun er venner
hvis det havde været din bror foreksempel eller anden famille
problemet er nok den fælles økomomi og så kan i også blive sat ned
sålænge i kan indgå registreret partnerskab og samt bidrager til en fælles økonomi
så vil i blive sat ned
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 16:34   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er så hvad kommunerne vil bilde folk ind og skræmme folk med...

Men men men... måske lige en ide at læse denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=16234

Specielt afgørelsen som er i dette indlæg
http://www.k10.dk/showpost.php?p=159770&postcount=18

Såå nu tror jeg der er flere der kan tage chancen for lidt bofællesskab...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 19:16   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det vil sige, at uanset hvem man bor sammen med, bliver man betragtet som samlevende - eftersom man i princippet kan indgå registreret parforhold/blive gift med enhver..?
Nej, du kan ikke indgå registreret partnerskab/ægteskab med din bror/søster, din mor/far, bedsteforældre eller børn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 01:11   #9
nysted19
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Lokation: syd for køge
Alder: 59
Indlæg: 1
Styrke: 0
nysted19 er ny på vejen
Hej og tak for dit bidrag omkring enlig/samlevende status debatten
Regner selv med at skulle i nærkamp med stevns kommune i nær fremtid- gnisten fik du tændt
Har selv været lidt omkring i verden for at finde alternativ liv hvor leve omkostningerne er til at betale.
vil lidt senere læse alt omkring Bulgarien "dit paradis"
tak hilsen jørgen jensen
nysted19 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 01:16   #10
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Hvis I får hver jeres lejekontrakt, evt. ved at en af jer lejer et værelse ved den anden, så kan I være heldige at kunne omgås reglerne.

Jeg lejede et værelse, hos en jeg ikke kendte, og fik en separat lejekontrakt. Jeg blev aldrig trukket i pensionen, hvilket helt sikkert skyldes at jeg lejede et værelse ved vedkommende og ikke stod på lejekontrakten over lejligheden.

Om det også kan lade sig i jeres tilfælde kan jeg selvsagt ikke vide, men jeg krydser fingre hvis I beslutter at flytte i fælles lejlighed.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
Bo sammen??? med sin mor jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-05-2012 14:00
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Nu må de sgu' tage sig sammen! Razmo Politik og Samfund 17 30-08-2009 12:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension