K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 23:17   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg begynder at få underlige tanker om ting jeg aldrig før har tænkt over, fx har jeg da flere gange lånt fx 500 kr af børnenes Far - så har han overført dem til min netbank, og når jeg fik penge, førte jeg dem tilbage igen...
Samme gælder med min søn, så låner jeg lige nogle penge....og sætter dem tilbage igen.
Og det kan måske fortolkes som sammenblanding af økonomi

Jeg fik også et girokort fra en af drengenes svømning, girokortet er i mit navn fordi jeg meldte ham til, men det er hans Far der betaler regningerne (det har han gjort 1 års tid nu) - igår ringede jeg og sagde til ham, at han ikke måtte betale girokortet over netbank.....hvis nu der står at det er min regning, og så fra hans konto. DEN går nok heller ikke
- så nu må han på posthuset for at betale regningen KONTANT, for måske kan de spore på hans Dankort at jeg er indehaveren af girokortet.
- han spurgte også helt tørt, om han skulle iføre sig elefanthue og gemme sig for posthusets overvågning, ahahahahahahaha (og han betaler det da garanteret over netbank som han plejer!)

Samme skete i Kvickly, vi skulle over med datteren og købe nogle støvler til hende (en forsinket fødselsdagsgave fra hendes onkel), og da han skulle betale, opdagede jeg at han tog Dankortet op - DER måtte jeg også liiige skride ind og spørge om han ikke havde kontanter, for ''nogen'' vil måske undre sig KRAFTIGT over han handler i min Kvickly på Amager (5 minutter fra mig!), når han bor helt ude i Valby
- så nu kan vi SLET IKKE handle ind sammen mere - i hvert fald ikke hvis han også skal have varer og betale med Dankort. Så hvis han skal have varer når vi er sammen, så må han betale med kontanter. Færdig!

Jeg ved godt at jeg reagerer på den måde fordi jeg er skrup tosset og paranoid grundet diagnoser, men jeg kan ikke slippe det, og føler at ALT hvad jeg gør, kan vendes om til noget der vækker mistanke - og hvad værre er, hvordan skal jeg nogensinde kunne forklare sådan noget overfor kommunen? Selvom vi ikke gør noget forkert, så vil jeg jo kun kunne fortælle sandheden, og den er garanteret ilde hørt.....og så har de vel hørt præcis de samme historier fra folk der begår socialt bedrageri, så jeg vil jo aldrig kunne vinde diskussionen

Gid han også bare kunne finde en kone og gifte sig, så vi kunne få vores normale liv tilbage........synes virkelig det er en belastning for troværdigheden at han er single!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 07:55   #12
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
helenekr, åh for helvede hvor jeg får det dårligt hver gang jeg læser om den måde i går og har det på

Min x og jeg har sammenblandet økonomi, vi handler sammen, jeg låner bil etc. - og grunden til at vi stadig gør sådan er, at jeg henvendte mig til kommunen og spurgte om det ville være okay qua min helbredssituation. Og svaret er og var JA det er okay, når det er på den måde (jeg har det på skrift!).

Så jeg kan anbefale dig og andre, at henvende jer til kommunen, forhør jer om hvordan de ser på det, fortæl hvorfor jeres forhold er som de er - og ind imellem vil de altså gerne lytte
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 11:12   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har faktisk også fået indført i sagen, at han hjælper med indkøb i svære perioder, og også opholder sig på adressen i længere perioder - det er også noteret at det er helt i orden.
Men alligevel får jeg trip - det er også længe siden det er blevet noteret. Måske skulle jeg få et møde med min sagsbehandler, hvor vi lige får opdateret det med girokort i mit navn, der betales af ham (når det vedrører børnene) - og så vil jeg lægge kortene på bordet og fortælle at jeg har det rigtig dårligt, og er gået helt i selvsving....

Tænker også en gang i mellem, at jeg helt har lyst til at sige vi er et par - bare for fredens skyld, og så er jeg helt fri for at spekulere om noget nu kan misforstås. Men jeg vil jo ikke kunne klare det økonomisk, når vi ikke ér et par og det bare er løgn.
Men hvor ville det dog lette rent mentalt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 11:49   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så har vi modtaget "brev" fra Udbetaling Danmark i vores e-boks om deres overtagelse af admin.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 12:03   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ingen breve i e-boksen, men har fået en masse breve på papir
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 12:08   #16
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har faktisk også fået indført i sagen, at han hjælper med indkøb i svære perioder, og også opholder sig på adressen i længere perioder - det er også noteret at det er helt i orden.
Men alligevel får jeg trip - det er også længe siden det er blevet noteret. Måske skulle jeg få et møde med min sagsbehandler, hvor vi lige får opdateret det med girokort i mit navn, der betales af ham (når det vedrører børnene) - og så vil jeg lægge kortene på bordet og fortælle at jeg har det rigtig dårligt, og er gået helt i selvsving....

Tænker også en gang i mellem, at jeg helt har lyst til at sige vi er et par - bare for fredens skyld, og så er jeg helt fri for at spekulere om noget nu kan misforstås. Men jeg vil jo ikke kunne klare det økonomisk, når vi ikke ér et par og det bare er løgn.
Men hvor ville det dog lette rent mentalt.
helenekr, tag at få holdt det møde med dem - så du igen kan slappe af, det andet er mega stressende jo.

Og min erfaring er at de ikke er sååå slemme, hvis bare man er ærlig og selv smider kortene på bordet fra starten af
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 12:23   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg må ringe til hende i løbet af næste uge og lige få en tid
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 14:02   #18
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja, Helenekr. Det må du hellere.
Men forstår godt man bliver lidt paranoid.

Kan Udbetaling Danmark virkelig gå ind og tjekke ens bankkonti?
Hidtil har kommunen jo ikke haft adgang til ens bankkontooplysninger, udover årsopgørelsen.

Og hvis de kan/må, kan de så også gå ind og se indbetalinger på ens konto sidste år. Kan en mindre pengegave fra ens mor tolkes som indtægt, som skal modregnes i kontanthjælp?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 17:55   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved det ikke Giser, jeg kan slet ikke se skoven for bar træer og kan lige pt piske en stemning op omkring ALT.....

Men en pengegave fra sin mor - den burde sgu være god nok! Min mor giver fx heller ikke mig fødselsdagsgave, min mor giver mig hellere penge så jeg selv kan finde en god gave (der ikke skal byttes)....

Min mor giver mig også altid penge til julemad mm - en hjælpende hånd
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:10   #20
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Ja, Helenekr. Det må du hellere.
Men forstår godt man bliver lidt paranoid.

Kan Udbetaling Danmark virkelig gå ind og tjekke ens bankkonti?
Hidtil har kommunen jo ikke haft adgang til ens bankkontooplysninger, udover årsopgørelsen.

Og hvis de kan/må, kan de så også gå ind og se indbetalinger på ens konto sidste år. Kan en mindre pengegave fra ens mor tolkes som indtægt, som skal modregnes i kontanthjælp?
Så vidt jeg forstår det, så kan udbetaling Danmark ikke bare gå ind og kigge på ens konti - medmindre de har fået "lov" til det af borgeren...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension