K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 14:19   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
maja-bell hvis jeg var dig så ville jeg ringe til studievejleder jeg ved ikke hvordan det foregår i din kommune, men her hvor jeg bor kan jeg ringe til kommunen og oplyse om at jeg er mor til hjemmeboende studerende og så hjælper de mig igennem med div ting og sager ..

[((ja det kunne være jeg også skulle prøve denne vej. men jeg har lige haft ringet direkte til skolen. ang at han løn nu er nede på nevo af SU så de i fremtiden mens han går hos dem skal modtage buskort/ruttebil. så han ikke skal overbetale på grund af stigninger. for som oplyst længer oppe i tråden går personer i udd. fri i øjeblikket.. ))]

Nu ved jeg ikke så meget om skolepraktik men jeg ved at den med at fratage su for hjemmeboende ikke er vedtaget endnu .. så den burde ikke være et problem , hvis det er sådan at du er mindrebemidlet (som os førtidspensionister ) så er det ikke sikkert at der bliver rørt ved suen .. det er jo de famøse cafe penge jeg kender mange der ikke vil kunne have deres børn som studere hjemme mere hvis de fjerner de penge...

[(( ja jeg frygtede det var tilfældet da lærlingen havde fået denne besked og af den grund var jeg sikker på at de to poster hang sammen.
og må sige at her er der ikke tale om cafe penge. når alt er betalt er der ca 500 i overskud. de skal så stå til forsikringer og tandlæge m.m. så ikke noget at sige til at man er harm. smiler))]

Derfor undre man sig jo også såre over at man for nogen år siden lavede loven om sådan at børn nu er voksne når de er 18 år når der skal beregnes boligsikring det var begrundelsen den gang og at forældre ikke længere havde forsørger pligt, og nu vil man så fjerne Suen for hjemmeboende med retorikken at de bor hjemme og stadig er forældrenes ansvar .. gad vide om de kan bestemme sig ...

[(( ja helt enig jeg forstår mig heler ikke på den form for statistik. men har faktisk tænkt den tanke om man så kan leje værelse ud til sine børn. for i princippet er det langt mere rimeligt når de betaler så store beløb som hjemmeboende. i mine øjne skulle det være tilladt i kraft af at de ikke en gang har til det normale overlevelses beløb.. og tænker at få det undersøgt.. ))]

Men altså endnu er det ikke vedtaget , dine unger kan evt melde sig ind i den her gruppe hvis de er på fb (ja du kan også jeg er der også ) så vil man hurtigere kunne følge med i hvad der røre sig på området
http://www.facebook.com/pages/Bevar-...4040987?v=wall

[(( tak for linket det vil vi gøre så vi er forberedte. for det meste af det som forgår med den siddende regering er forhandlinger ind under gulvtæppet så ingen når at reager inden det er vedtaget.. ))]

Prøv også at læse det her http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...7.htm?rss=true

Utroligt så stille det hele bare kan gå igennem jeg er målløs over den ballade om efterløn og pension osv (syntes der skal være ballade over det) men vi glemmer da for en stor del vores unge mennesker de kan sq godt nok mærke de nedskæringer...

[(( har ikke nået at læst det link endnu men skal nok få set på det..
men en ting skal vi huske de unge skal løfte de økonomiske fejltagelser den siddende regering gør sig i disse tider. og af den grund skal de ikke behandles som uønsket individ. min lærling har været sendt ud til et utal af firmaer. som groft udnytter de muligheder skolen giver dem. gratis arbejde i prøvetiden. når så dagen nærmer sig bliver de sendt tilbage på skolen da der ikke er økonomi til at ansætte dem. fagligheden kan de så ikke bruge da de fleste har kæmpet for en rigtig godt karakter.. ))]

Hov lang afhandling i et svar her maja-bell sorry he he .. men som du kan se så er det ikke trådt i kraft endnu med den su (det er jo et forlig der skal ophæves ) og husk at få beregnet din boligsikring igen når praktikken bliver halveret ...
[(( jeg er rigtig glad for at du kom med det svar som blev så langt. for det gør det nemmer at nå ind til spørgsmålets kerne..
og ja endnu er der ikke rørt på SU. og det er jeg rigtig glad for og ikke mindst glad for jeg fik mod til at stille det her. og må sige at i går da vi modtog brevet gik min verden i sort.. så rigtig mange tak for de gode svar jeg fik her.. ))]

og nu er mine svar lagt ind i dobbelt (( parentes )) for ved ikke lige hvordan jeg får mine svar til at stå for sig selv undskyld.. hehe

Sidst redigeret af maja-bell; 05-01-2011 kl. 14:57.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 00:04   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
[(( jeg er rigtig glad for at du kom med det svar som blev så langt. for det gør det nemmer at nå ind til spørgsmålets kerne..
og ja endnu er der ikke rørt på SU. og det er jeg rigtig glad for og ikke mindst glad for jeg fik mod til at stille det her. og må sige at i går da vi modtog brevet gik min verden i sort.. så rigtig mange tak for de gode svar jeg fik her.. ))]

og nu er mine svar lagt ind i dobbelt (( parentes )) for ved ikke lige hvordan jeg får mine svar til at stå for sig selv undskyld.. hehe
fik et tlf opkald i dag og er ret lettet.. for som situationen så ud ind til videre var at min søn ville få mindre på lærlinge lønnet en den anden jeg har på SU..
da hans kort er 500 kr dyre. men fik så besked om at der vil blive sat kørepenge ind til han målt ud fra km fra hjem og til skolen..
det var heler ikke mere en rimeligt. dag de har en uge på 37 timer på en SU løn..

vil så lige takke for de svar som kom ind..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidderhjaelpen.dk/info Tetsche Alt det andet 0 27-04-2013 14:33
God info, fra HK... Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 01-11-2011 02:24
Hjælp info-dokument søge fleksjob Peachez Spørgsmål ang fleksjob 2 22-09-2010 12:34
info om læger lilleper Alt det andet 6 16-05-2010 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension