K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 18:21   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ulempen ved et møde, man kan ikke bruge hvad der sagt til noget som helst
selvom det er løgn og latin du har fået af vide

men ja havde også skrevet en klage over at du ikke er blevet vejledt på et ordenligt grundlag. den vil være god og have sammen med en søgning på en §17
hvis alså du er helt sikker på din sag er vandtæt

håber du kan få lidt hjælp til at lave en klage
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:22   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af addguy Se meddelelser
jeg går ud fra sådan noget skal gøres via brev,men jeg har ingen anelse hvor det skal sendes til og hvem,igen.. jeg er fuldstænding blank hvad det angår.
Man kan sagtens gøre det på e-mail. Men jeg kan undersøge det for dig, hvem præcis, du kan skrive til. Jeg skal nok bare vide, hvilken kommune, du bor i. Hvis du ikke har lyst til at skrive, hvilken kommune du bor i, er du velkommen til at skrive det til mig i en privat besked til mig (klik på "private meddelelser" oppe i højre hjørne, hvis du ikke har prøvet det før).

Kan også hjælpe dig med at lave en kort udkast til din klage...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:46   #23
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
og lov så lige dig selv at du ALDRIG mere går alene op på kommunen. Hvis du kan eksplodere på den måde (og jeg forstår dig GODT), er det vigtigt at du har en med der kan holde dig for munden - INDEN du får sagt sådan noget crap. Jeg ved og FORSTÅR at du er kørt helt ud i tovene, og jeg synes det er et rigtig møgsystem - men du må ALDRIG mere blive så afmægtig, at du truer nogen igen.
Det kan godt være hun var en kælling - men det der er sgu ikke ok!


Nå - og så videre til sagen.
som jeg ser det:
få aktindsigt (formular på forsiden her)
søg en §17: fin formulering ligger tidligere i denne tråd - dog HUSK at der skal stå på det foreliggende dokumentations grundlag.

til sidst i begge mail skriver du:
Jeg beklager mit verbale udfald ved mødet i dag - det skal ikke gentage sig.

Jeg forventer at modtage bekræftelse på, at denne mail er modtaget.

Send de her to forskellige mail til hovedmailen. og med cc til sagsbehandler. Findes på deres hjemmeside og ellers er der hjælp på vej fra Curls.

så langt så godt.
så er der sat gang i sagen - det er det vigtigste

og så skal der klages!!!!

curls er vist ret god til klager - sug dig fast der
Husk at henvise til retssikkerhedsloven, vejledningspligten, osv osv den må gerne blive rigtig lang og modbydelig (§§§§§) - men skal være så objektiv som mulig.
Stil gerne op i punkter og stil gerne spørgsmål til hvert enkelt punkt.

Et enkelt afsnit der beskriver din totale afmagt og vrede skal der også være plads til.

og her slutter du feks af med - at du forventer at få bekræftelse på modtagelsen af denne mail og naturligvis svar på de stillede spørgsmål snarest.

OG så skal den sendes til borgmesteren, ???, teamleder, sagsbehandler OG hovedmail på samme tid.

lad os endelig følge med her - op med næsen - nu gør DU noget aktivt og er ikke længere overladt til tilfældige møgmadammer der lyver dig lige op i fjæset - nope nu har DU fat i den lange ende.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:47   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du er et godt menneske, Curls :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 21:02   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser

som jeg ser det:
få aktindsigt (formular på forsiden her)
søg en §17: fin formulering ligger tidligere i denne tråd - dog HUSK at der skal stå på det foreliggende dokumentations grundlag.
I #11 har jeg beskrevet hvordan jeg gjorde da jeg søgte en §17, den må gerne kopieres.

At de så skyndte sig, at tilkende mig via §18 er en anden sag.

Når du søger en §17 vil jeg kraftigt anbefale, at du afleverer den personligt ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.
Du kan få brug for det som dokumentation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 01:00   #26
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man kan sagtens gøre det på e-mail. Men jeg kan undersøge det for dig, hvem præcis, du kan skrive til. Jeg skal nok bare vide, hvilken kommune, du bor i. Hvis du ikke har lyst til at skrive, hvilken kommune du bor i, er du velkommen til at skrive det til mig i en privat besked til mig (klik på "private meddelelser" oppe i højre hjørne, hvis du ikke har prøvet det før).

Kan også hjælpe dig med at lave en kort udkast til din klage...
jeg tager imod din hjælp med kysshånd,jeg har svaret på din privat message,hvis du skal bruge mere info,skal du bare sige til.

på forhånd tusinde tak for din og andres hjælp.

Det skal siges at jeg søgte en aktindsigtfor omkring en Md. siden (så det er prøvet) og det jeg fik var en kopi af min resurce profil (er det normalt?) og umiddelbart virker det ikke som om det har nogen effekt.

Har dog ikke søgt pension på en såkaldt §17,da jeg er i tvivl om der bliver søgt pension på den dato jeg inleverer papirerne eller d. 23/11-2012... og vil helst holde fast i 23/11-2012 hvis det gir mening.

Sidst redigeret af addguy; 11-05-2012 kl. 01:21.
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 07:11   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af addguy Se meddelelser
Det skal siges at jeg søgte en aktindsigtfor omkring en Md. siden (så det er prøvet) og det jeg fik var en kopi af min resurce profil (er det normalt?) og umiddelbart virker det ikke som om det har nogen effekt.

Hvis man ikke får det hele når man beder om aktindsigt, så bør man klage indtil man har fået det hele.
I min egen sag gik der lidt tid før jeg havde fået det hele, efter en klage.


Har dog ikke søgt pension på en såkaldt §17,da jeg er i tvivl om der bliver søgt pension på den dato jeg inleverer papirerne eller d. 23/11-2012... og vil helst holde fast i 23/11-2012 hvis det gir mening.
Jeg har ikke læst op på din tråd, men spørgsmålet er, om du kan bevise, at der er søgt om pension d. 23/11-2012, øøøh jeg går ud fra, at du mener d. 23/11-2011 .
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 17:47   #28
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Nej det er så lige det... jeg kan bare huske at jeg skrev under på et dokument da der skulle søges Pension den dag hvor efter hun sagde "fint jeg får ordnet resten og sørger for det bliver sendt afsted" jeg er en elefant på dette område,men mest af tiden er jeg meget udmattet og træt,så det er ikke lige altid jeg lægger mærke til alt.Jeg har sikkert fået en kopi af dokumentet med,men må ærligt erkende at jeg kan ikke rigtig huske lige den del af episoden.

Tror jeg vil gå alle mine papirer igennem,men tror ærligt talt at hvis jeg har fået en kopi,så har jeg garanteret forlagt det (er ikke så god til det der papir arbejde).
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 21:41   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Bed om, at få aktindsigt i din sag, brug denne formular til det: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf .
Print formularen ud, udfyld den, og aflever den så ved skranken på jobcenteret. Men husk nu endelig, at bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Så har de 10 kalenderdage til, at sende dig kopi af alt hvad der ligger i sin sag.

Og hvis ikke din sb har taget r*ven på dig, så skulle der gerne ligge en kopi af pensionsansøgningen.

Og denne gang klager du med det samme hvis du ikke får det hele.

En evt. klage (stilet til jobcenterchefen) bør du også aflevere personligt ved skranken i jobcenteret, mod kvittering naturligvis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 15:41   #30
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Question Update:

Update:

Det er nu 12 dage siden jeg sendt at jeg sendte min klage afsted,og det her er hvad jeg har fået af svar.

"Der kvitteres hermed for modtagelse af klage over langsommelig sagsbehandling.

Din henvendelse er videresendt til besvarelse i Beskæftigelsesforvaltningen, hvorfra du vil modtage en samlet besvarelse."

Det er det jeg har fået af respons.. indtil videre.

Men jeg har så lige idag snakket med min sagsbehandler,og hun udtrykte at hun havde læst klagen,hvorefter hun så forklarer at der er ikke kommet nye regler men en ny procedyre for at søge pensinon.Er det bare mig eller er det bare en ny måde at bortforklare det hun har sagt? hun siger også at hun kan ikke se i mine papirer at der er søgt pension fra 23/11-2011 hvilket jeg igen ikke forstår,for jeg skrev som sagt tidligere under på min resurce profil og efter hun skulle skrive under og sende den videre og klare resten,og efter nærmere inspektion af min journal oversigt står alt til punkt og prikke over alle møder,samtaler,informations hentning af div. ting såsom mine indtægter,kontobevægelser og jeg skal komme efter dig.. men sjovt nok så d. 23-11-2011 står der kun "match nulstillende samtale" og ikke andet,virker totalt suspekt,hvorfor er den samtale ikke bogført?? en anden ting der er MEGET underligt er at ifølge min journaloversigt er at d.15/2-2012 står der det her.

"Match nulstillende samtale: 15-02-2012 har der været afholdt nulstillende samtale med (mit navn).

Følgende aftale er indgået med borgeren: Der skal ingang sættes afklaring af forsørgelsesgrundlag.

Lovgrundlag.

Samtalen er gennemført i Henhold til § 16 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats eller i henhold til § 20 i integrationsloven,samt bekendtgørelse om matchvurdering nr. 387 af 15/04-2010.

Ally Thomsen
Scocialformidler."

(Ally Thomsen gammel sagsbehandler)

Det møde har aldrig fundet sted,jeg har ikke været til noget møde d. 15-02-2012?? det forstår jeg slet ikke,jeg har jo som sagt i mine tidligere indlæg at jeg slet ikke har hørt noget fra dem i knap 5-6 mdér (fra d. 23-11-2012 til og med 16-04-2012).Og hvorfor lyder det som om at ifølge lige præcis det møde,at det først var der at det overhovedet kom på tale at søge førtidpension??

En anden ting er at som jeg også har nævnt i mine tidligere indlæg er at min gamle sagsbehandler har rykket for at få sagen afgjort,er nu blevet formuleret af min nye sagsbehandler til at det var mig selv der har rykket for at få sagen afgjort??? Øhh ja det har jeg i den forstand at jeg har haft ringet forgæves til min daværende sagsbehandler uden at komme i kontakt med hende,så jeg havde lagt mellem 6-10 beskeder på hendes tlf svarer,men har slet ikke kunne komme i kontakt med hende.Men det betragter komunen altså som nu at det er mig selv der har rykket for sagen og ikke min gamle sagsbehandler.Jeg forstår så slet ikke hvorfor skulle ekspedienten så sige til mig at min gamle sagsbehandler har haft rykket for at få sagen afgjort d. 08-03-20122 da jeg troppede op på komunen d. 16-04-2012

jeg syntes det hele lugter meget af råddenhed... de/komunen har formået at få det til at lyde at alt sammen er min fejl,det er hvertfald sådan jeg forstår tingene nu.

Jeg forstår ikke hvordan et system som man tror fungerer og sætter sin tillid til,kan være så forskruet og behandle danske statsborger på denne måde

Men jeg håber jeg snart får en ordentlig tilbagemelding på min klage.
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlings tid af Førtidspension khayman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-10-2012 21:37
Behandlings periode for forlængelses af sygdagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-08-2012 18:42
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension