K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 10:48   #21
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Nå vi skrev en mail til SB i går med nogen af vores spørgsmål.
I det der kun er så kort tid tilbage kan man kun nå at sende ham på et Nyorienteringsforløb (så kan de få lidt refusion fra staten) og måske starte arbejdsprøvningforløbet inden han falder for varighed igen.

Direkte citat fra mail:
"Det er pga. afgørelsen kommer så sent
tilbage, at der ikke er længere tid til arbejdsprøvning. En arbejdsprøvning
tager som regel 13 uger fra et sted er fundet. Det afhænger selvfølgelig
af, om der hurtigt kan findes en virksomhed, og om der bliver taget de
rette skånehensyn."

Nej søde ven det er fordi i har forsøgt at snyde udenom for at se om den gik at der ikke er længere tid tilbage

Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 22:52   #22
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
hej mariba
Så vidt jeg har forstået er din mands problem opstået ved en arbejdsskade, er det rigtigt?
Prøv at læse Principafgørelse: SM D-7-03 Den omhandler arbejdsskade, revalidering, afklaring eller mangel på samme. Altsammen i forhold til ydelse.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 11:40   #23
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja arbejdsskade som endnu ikke er afgjort, dog er han midlertidig tilkednt 8 % men og ingen erhvervsevnetab fordi han stadig var ansat med løn under sygdom. Kommunen "hjalp" til en rundbordssamtale for snart et år siden.
Set i bakspejlet sikkert for at lukke forlængelses muligheden. Der blev dog sagt at så kunne han få en løbende erhvervsevnetabsydelse når nu han skulle revalideres. 2 måneder efter mente de aligevel ikke han skulle revalideres

Kigger lige på den afgørelse og tak
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 15:02   #24
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hvad er så planen nu? Hvis der altså er en plan?
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:10   #25
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Jamen SB's plan er at få parkeret manden på et kursus som har til formål at hjælpe ham tilbage til arbejdsmarkedet på alminelige vilkår
Således får de refunderet lidt mere af hans sygedagpenge af staten og får tiden til at gå indtil d. 28/11 hvor forlængelsen udløber.

Vi har forsøgt på mail at spørge til evt. forlængelsesmuligheder, men det vil hun slet ikke tage stilling til.

Vi har et møde med hende i morgen, men hun har allerede nu afvist at vi kan snakke evt. forlængelse, det handler kun om at drøfte hans ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst muligt.

I visitationen til kurset skriver hun at der skal vurderes om han kan vende tilbage til tidligere beskæftigelsesområde, uagtet at helbredsnævnet har vurderet han fysisk ikke kan.

Desuden udelader hun helt hans diskusprolabs og operationen heraf som en helbredsmæssig begrænsning.

Det er så tydeligt at de bare skal have ham hældt ud af systemet igen hurtigst muligt
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:18   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mariba,

De må forlænge ham til en ny afklaring som der er anmodet om fra BAN´s side af !! De ville selv til en hver tid "skrue tiden tilbage", så det må I også anmode dem om at gøre i jeres sag.

De kan enten forlænge iht. §27 stk. 1 nr. 2 eller nr. 4, de vælger selv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:24   #27
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja det er jo også vores mening enten-eller. Og gør de det ikke i forlængelse af nuværende forlængelse så bliver der helt sikkert klaget.

Vi er efterhånden så hjemmevante i denne lovgivning at de bare kan vente sig. Når selv SB siger at manden er bedre forberedt end hende.... Dog siger det måske mere om hende

Nå vi kan håbe at dette kursus kan afdække at mandens forbløffende kompetencer (ifølge SB) ikke kan bruges på det brede arbejdsmarked så alt taler for revalidering. Manden har undersøgt alternativer som f.eks. misbrugsvejleder. Så er det bare et spørgsmål om kommunen vil betale en uddannelse til 70.000,- over 2 år. Maybe in our dreams
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:32   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og de kommer til at henholde sig til stationære lidelser i en uendelighed, men godt at I kæmper, bliv ved med det.

Hvis I har lægelige papirer der citere at det ordinære arbejdsmarked er utopi så kopier dette og tag med i forhold til forlængelse i hht. §27 stk. 1 nr. 4...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 10:01   #29
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
I kunne også foreslå noget forrevalidering. Altså afklaring af hvad han kunne revalideres til.
Pøj, pøj på møde i dag.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 16:21   #30
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Vil bare lige kort skrive at manden er blevet ringet op i dag at han kan fortsætte fra sygedagpengenes udløb 28. nov. over i en forrevalidering med henblik på at blive socialrådgiver.
1½ år til HF enkeltfag og 3 ½ års uddannelse til socialrådgiver.

1. prioritet var socialpædagog, men der ligger for mange principafgørelser hvor pædagoger revalideres til andre ryg-skånende erhverv, derfor var den udelukket.
Men så længe manden bliver fri for at sidde i SB's stol på kommunen, men kan bruge uddannelsen indenfor døgninstitions behandling så er han glad.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop / revalidering Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 18-05-2012 17:53
Fleksjob i fremtiden? popiae Politik og Samfund 13 22-05-2011 17:41
fremtiden vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 16-11-2010 17:42
Bange for fremtiden.. Cat 72 Alt det andet 3 17-09-2009 11:52
En dag ude i fremtiden..... amik Politik og Samfund 0 25-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension