K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2008, 07:09   #1
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hold da op hvor er jeg gal!

Har lyst til at fortælle - endnu - en historie fra velfærdssamfundet Danmark.

Min datter er studerende, men blev for godt og vel 1 år siden akut opereret med en alvorlig diskusprolaps, der desværre har givet varige men.

Efterflg. har hun været til div. speciallægeundersøgelser og blev opfordret til at søge revalidering, da hun formentlig ikke vil kunne klare et fuldtidsjob når hun er færdig med sit studium.

For nogle mdr. siden henvendte hun sig til kommunen, og efter at være igennem trædemøllen (3 sagsbehandlere), kom kommunens jobcenter på banen.
Her gik det - helt uhørt hurtigt - allerede samme eftermiddag blev hun ringet op, og fik besked på at hun var tilkendt revalidering fra 1. marts.

SU'en blev stoppet og efter 14 dage var der fortsat ingen respons fra kommunen. Ingen bekræftelse på tilkendelsen af revalideringen.

Da min datter igen kontaktede jobcentret var forvirringen total. Sagsbehandleren var rejst (sagt op?). Ingenting stod der i ressourceprofilen, lederen var langtidssygemeldt og altså ergo stod min datter i ingenmandsland. Hun var ikke registreret i systemet og papirerne var væk?

Nyt hastemøde. Endnu engang fik hun tilkendt revalidering, og da datteren jo havde sagt SU'en op blev sagen hastebehandlet, så hun kunne få revalideringen udbetalt til 1. maj (med tilbagevirkende kraft fra 1. marts).

Der skete bare ingenting - ingen penge på kontoen - ingen papirer fra kommunen?

Utallige telefonopringninger, men ingen træffes, lederen har "glemt" at trykke på knappen, så pengene kommer til udbetaling siger sekretæren.

Sagsbehandleren har afleveret sagens akter til lederen, som nu bevist/ubevist ikke tager telefonen når min datter ringer.....

Nogen der har nogen konstruktive forslag til HVORDAN vi lige takler denne fuldstændig uholdbare situation?


Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 08:21   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, klag til kommunens borgmester.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 11:17   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja klag og husk fremover at bruge mail og brev eller hvis det skal være telefon så at optage samtalerne ved alle henvendelser... man er nødt til at sikre sig beviser når de roder sådan rundt i det...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 14:22   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Næste gang I snakker med jobcentret så bed dem om at notere det i journalen, det I har snakket om osv....

Det er ikke smart, hvis der ingen steder står, hvordan sagen forløber...
Ikke alle sagsbehandlere er gode til at notere noget, når noget foregår mundtligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 15:22   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Hvor er det bare trist og træls, at tingene ikke fungerer i kommunerne. Det går altid ud over dem der ligger ned i forvejen.

Sender lige et KÆMPE kram!


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 16:03   #6
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Nøj, hvor kan jeg godt forstå at du er gal !!!!

Ved du, hvad jeg ville gøre ???

Jeg ville møde personligt frem på kommunens kontor... og jeg ville blive siddende til der var nogen, der havde tid til at skrive en check med beløbet fra 1. marts og frem til og med maj måned....



Tag en bog og lidt mad med - og oplys dem om, at du/din datter bliver siddende til din datter får hvad din datter har krav på - og en undskyldning oveni....

GØR DET !!!!!




Hvis dette ikke er muligt for jer, så find ud af hvem der er teamleder/centerchef - og ring og bed om at tale med ham/hende.... dét der havde jeg aldrig fundet mig i....
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 16:38   #7
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Tak for alle svarene.

I dag blev der så talt med de helt store bogstaver, og den sagsbehandler der var med i 2. godkendelse har taget affære.

Aben er nu gives videre til ydelseskontoret, hvor sagen behandles som en hastesag.

Revalideringsydelsen skulle være til udbetaling i morgen senest mandag, og min datter blev tilbudt en skriftlig dokumentation på at pengene er under overførsel.

Det tror vi så på sker.

M.h.t. ressourceprofilen er den også under behandling og bliver sendt snarest.

Synes rent faktisk at vi har gjort alt hvad der stod i vores magt for at få skabt lydhørhed. Min datter har været vedholdende, og er (ligesom sin mor), bestemt ikke mundlam. Chefen på jobcentret er langtidssygemeldt, næstkommanderende er i møde hele tiden og der er en gang kaos med fyringer og afskedigelser.

Skulle tingene mod al forventning ikke være bragt i orden i næste uge, skriver vi en mail til borgmesteren.

Det har ikke været muligt at få aktindsigt, da indsigten i det der er gjort og ageret på ikke har været skrevet ned og speciallægeerklæringer o.lign. er blevet væk i systemet.

Nu er nyt fremskaffet, så mon ikke det også kommer på plads.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 18:25   #8
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Det har ikke været muligt at få aktindsigt, da indsigten i det der er gjort og ageret på ikke har været skrevet ned og speciallægeerklæringer o.lign. er blevet væk i systemet.

Hej.

Jamen hvad er det da der sker. Hvorfor notere de ikke noget ned. Hvad er det for en holdning.

De regner os ikke for en skid.

Jeg har også prøvet det, at lægepapirene var væk. Da jeg så sagde, at dem kunne jeg hurtig skaffe dem, for jeg havde en kopi af dem. Vupti så fandt de dem. Jeg tager kopier af alt hvad jeg aflever til kommune, og beder lægen om kopier af alt hvad han sender.

Men... De er da ikke rimelig, at vi skal tjekke, rykke for svar, og klage i et væk. De skal passe deres arbejde, så skal vi nok selv passe vores sygdom.

Åh, så sur jeg bliver...

Håber virkeligt at i har de penge i morgen.

Mvh Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 21:33   #9
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Tak for alle svarene.

I dag blev der så talt med de helt store bogstaver, og den sagsbehandler der var med i 2. godkendelse har taget affære.

Aben er nu gives videre til ydelseskontoret, hvor sagen behandles som en hastesag.

Revalideringsydelsen skulle være til udbetaling i morgen senest mandag, og min datter blev tilbudt en skriftlig dokumentation på at pengene er under overførsel.

Det tror vi så på sker.

M.h.t. ressourceprofilen er den også under behandling og bliver sendt snarest.

Synes rent faktisk at vi har gjort alt hvad der stod i vores magt for at få skabt lydhørhed. Min datter har været vedholdende, og er (ligesom sin mor), bestemt ikke mundlam. Chefen på jobcentret er langtidssygemeldt, næstkommanderende er i møde hele tiden og der er en gang kaos med fyringer og afskedigelser.

Skulle tingene mod al forventning ikke være bragt i orden i næste uge, skriver vi en mail til borgmesteren.

Det har ikke været muligt at få aktindsigt, da indsigten i det der er gjort og ageret på ikke har været skrevet ned og speciallægeerklæringer o.lign. er blevet væk i systemet.

Nu er nyt fremskaffet, så mon ikke det også kommer på plads.

Trine


Hej Trine.

Dejligt med en positiv update... det var da oz på tide at der skete noget i sagen....
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold op, hvor er jeg blevet snydt mukke Alt det andet 4 24-05-2012 15:31
Hold da op!! CHNEVIDE Alt det andet 2 13-10-2010 15:40
Hold feriefest hvor kan man blive frustreret ! margrethe66 Alt det andet 2 19-01-2010 22:49
Hold da op Nusli Dit og Dat 8 02-06-2009 08:12
Hold da op hvor er de "gode" i Sorø Jobcenter buster Dit og Dat 5 09-02-2009 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension