K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 14:50   #1
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Hvornår fik I svar fra ankenævnet?

Min sygedagpenge blev stoppet 30/10-12 og sagsbehandler afviste at afklare mig i forhold til fleksjob. Ud fra en arbejdsprøvnings hvor jeg kom op på max 18 timer ugentligt vuderede de at jeg kunne arbejde 30-32 timer med rette skånehensyn. Hvis jeg bare kunne ville jeg danse rundt og være lykkelig.

Jeg fik svar fra ankenævnet at sagsbehandlingen ville tage op til 17 uger, og for 6½ uge siden fik jeg et brev om at det kunne tage op til yderligere 8 uger. Det betyder selvfølgelig at der er 1½ uge tilbage, men jeg er bare bange for jeg er glemt i systemet et sted.

Jeg har et job/fleksjob hos familie der venter på mig, når hele sagen er afgjort. Men indtil da må jeg ikke arbejde, da det kan skade min sag.

Hvor lang tid måtte I andre vente på svar, og er der nogen med en krystalkugle der kan sige jeg får brev i morgen?

/Tazoom der efterhånden er ligeglad med svaret, men bare vil videre i livet.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:55   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mands sygepenge blev stoppet den 01/09/12 vi har lige rykket for svar og der er mindst 12 ugers vente tid igen, fik vi af vide.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 15:08   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
min mands sygepenge blev stoppet den 01/09/12 vi har lige rykket for svar og der er mindst 12 ugers vente tid igen, fik vi af vide.
Tak for svar, selvom det er nedslående nyt.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 12:04   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Jeg fik rigtig nok besked på yderligere 12 ugers ventetid.

Inspireret af andre tråde har jeg bedt om agtindsigt i BAN og fået følgende svar:

"Agtindsigt skal søges i din bopælskommune da det er der afgørelsen træffes"

Det forstår jeg ikke? Er der nogen der kan hjælpe?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 12:19   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Den lyder underlig.
Man søger aktindsigt hos BAN for at se om kommunen har fremsendt alle relevante akter til BAN.
Jeg ville ringe til BAN, og spørge hvad de mener med det svar.
Hilsen
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 13:28   #6
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Den lyder underlig.
Man søger aktindsigt hos BAN for at se om kommunen har fremsendt alle relevante akter til BAN.
Jeg ville ringe til BAN, og spørge hvad de mener med det svar.
Hilsen
Marianne
Det jeg gør er altid at forlange kopi, af alt kommunen får indhentet. Når jeg sender til diverse anke og klageinstanser, sender jeg samtlige akter, der er brugt som grundlag for min klage, som bilag.

Når jeg klager til BAN over en afgørelse, så sender jeg klagen direkte til BAN med underretning til kommunen, for at gøre BAN opmærksom på sagen, så kommunen ikke sylter eller undlader, at sende sagen videre til BAN eller andre som fx. det sociale ankenævn.

Ex. Jeg fik fornyelig en indkladelse til samtale. Jeg melder afbud i henhold til retningslijerne i brevet. Jobcenter vil ikke acceptere afbudet. Der følger ingen klagevejledning med, så normalt kan der ikke klages over sådan en afgørelse. Jeg klager til Det Sociale Ankenævn, med bilag og underretning til kommunen. Ankenævnet sender dagen efter et brev til kommunen og kræver en redegørelse. Jeg har klaget over en afgørelse der ikke normalt kan klages over og jeg har lavet en bypas i forhold til at klage til kommunen (CDU), ved ikke at klage til kommunen først og så gå videre. CDU skriver, at jeg kan klage til BAN når jeg er blevet trukket i kontanthjælp, men det vil jeg ikke vente på, for jeg får aldrig de penge tilbage.

Sidst redigeret af klanst; 13-06-2013 kl. 13:45.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 19:07   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Jeg fik rigtig nok besked på yderligere 12 ugers ventetid.

Inspireret af andre tråde har jeg bedt om agtindsigt i BAN og fået følgende svar:

"Agtindsigt skal søges i din bopælskommune da det er der afgørelsen træffes"

Det forstår jeg ikke? Er der nogen der kan hjælpe?
Ja det lyder underligt....måske du skulle prøve at forklare at det er aktindsigt i det kommunen har sendt ang din klage som de er ved at behandle...

Evt forklare dem at du gerne vil se hvad kommunen har indsendt til den klage...da du ikke er sikker på at de har indsendt alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 19:15   #8
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Tak skal I have Jeg prøver at hive fat i dem igen i næste uge, var lige bange for jeg havde misforstået det hele.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 08:34   #9
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Al den kritik der typisk er over nøl i kommunens sagsbehandlingstider burde også rettes mod klagenævn og -styrelser.
Hvordan kan det tage så mange måneder at vurdere, om en afgørelse er truffet ud fra korrekt lovgrundlag, når det skal tage markant mindre tid at beslutte det i første omgang?
Nævnet skal jo ikke bruge tid på at holde møde med borger osv., så det burde teoretisk set være en kort proces at læse papirerne igennem og konkludere noget.

Men ok, det kan jo også være at deres sagsbehandlingstid er den rigtige i forhold til resultatet og at kommunens burde være tilsvarende for at træffe "korrekte" afgørelser. :-)
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 09:06   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Antallet af sager til behandling i nævnene er jo nok ikke blevet mindre her de seneste år. Svært at tage stilling til nævnenes effektivitet, når alle vinkler ikke er belyst.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sgen behandles imorgen :) Svar hvornår mon? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 03-02-2013 20:12
Sygedagpengestop 50% tilbagevises ved ankenævnet. Shadow Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 12-01-2011 22:52
Hvornår får jeg svar? anket afslag på ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-11-2010 17:50
Afslag i ankenævnet :( Connie Alt det andet 12 13-09-2009 08:26
Førtidspension - hvornår fik i svar med posten Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-07-2007 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension