K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 14:52   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Efterlysning, hjælpemidler tilbud. Tårnby kommune

Kære alle.

EFTERLYSNING

Som mangeårig bruger af Bostonkorset, grundet Dystonia samt 2 x discus-prolaps med store udfald, er det nødvendigt at mit Bostonkorset ca hvert andet år, bliver justeret hos en bandagist.

Dette har ingen problemer givet gennem en årrække.

Men nu bliver jeg mødt med krav om at jeg skal indhente tilbud til kommunen, før jeg får sagsbehandleren i tale. Med henvisning til en Principafgørelse fra Ankestyrelsen https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141332

Dette har jeg dog nægtet og udbedt mig om skriftlig dokumentation for hvilken lov der kræver at den handicappede skal bruge kræfter på indhentelse af tilbud.

http://www.horten.dk/cms/site.aspx?p=33&ShowNewsID=654

"Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fastslog i en udtalelse den 12. juli 2012, at indkøb af hjælpemidler til personer med nedsat fysisk eller psykisk ikke var udbudspligtige for kommunerne, da indkøbene ikke udgør en gensidigt bebyrdende kontrakt, idet der i stedet er tale om en økonomisk støtte til borgerne."


Findes der andre der har været udsat for ovenstående krav?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 20:40   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 21:38   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor efterlyste jeg andre fra Tårnby kommune?

Fordi da jeg rutinemæssigt gennem 8 år skulle have mit Boston-korset justeret, således at korsettet trykkede korrekt min 2 dårlige rygled på plads, blev jeg stillet for det krav, at nu skulle jeg indhente mindst et tilbud på justeringen.

INDEN at jeg kunne få tilladelse til at tale med min sagsbehandler.?!?!?!

Jeg tog kontakt til min sædvanlige bandagist der meddelste mig at kommunerne var gået helt grasat. En ung medpatient med 2, skriver TO amputerede ben skulle også indhente tilbud på et sæt nye "ben".

Her satte jeg min personlige grænse til hvad jeg ville finde mig i. Jeg nægtede og krævede lovgrundlaget for dette urimelige krav.

Urimeligt da mine gode dage ikke står i kø. og skal planlægge min medicinering for bare at tage til KBH.

Efter flere rykkere meddelte kommunen mig nu at der IKKE var lovgrundlag for et sådan krav men at jeg skulle opfatte det som om jeg kunne være behjælpelig med at indhente tilbud til kommune.

Alligevel nævnede de i svaret, at hvis ikke jeg ville være behjælpelig, måtte jeg være forberedt på at afgørelsen ville blive truffet på det foreliggende grundlag iht Retssikkerhedslovens § 11 a!!!!!!???????!!!!!!

Iøvrigt flere dage efter mit korset var modtaget.

Men i handicapsprog betyder henvisningen med Retssikkerhedslovens § 11a at vi har magten og hvis ikke du indordner dig kan vi jo genere dig.

Men nu vil jeg kræve yderligere bekræftelse på at kommunen stopper omgående med slige provokationer over for os handicappede.

Så hvis andre bliver pålagt at indhente tilbud til kommune på hjælpemidler ved i nu at der findes IKKE noget lovgrundlag for slige krav.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 15:20   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen kan nægte at betale mere end det beløb, kommunen selv har indhentet som billigste løsning uanset om det er her i landet eller langbortistan. Man kan altid selv betale forskellen, men mange leverandører matcher prisen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 15:07   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Peter.
Hvad er et boston-korset?

Vi har nu efter 4 måneders tovtrækkeri med Hjørring Kommune fået bevilget 1 korset til vores søn. Men bandagisten siger at vi har krav på 2 - sådan nogle har jo jævnligt brug for vask.
Så når vi ser effekten af det første kan vi starte kampen for et mere til at skifte med. Det havde været en del nemmere at få lavet 2 med det samme - måltagning og afprøvninger undervejs.

Knægten er stivgjort i det øverste af ryggen. Har titaniumsstænger på 32 cm indsat langs rygsøjlen. Nogen steder er diagnosen skoliose og andre steder Morbus Scheuermann. Korsettet er for at afhjælpe rygsmerter efter vellykket operation.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.

Sidst redigeret af MarianneNM; 28-03-2013 kl. 15:11. Årsag: tilføjelse
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 22:43   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bostonkorset er...

Kære MarianneNM

.... bare et formstøbt hårdt korset der passer præcis til den person som det er støbt til.

http://www.sahva.dk/produkter/indivi...årde-korsetter

Jeg har et fra hals til haleben og ned langs højre hofte der holder min højre hofte på plads. Udover dette har jeg mulighed for at indsætte 2 forskellige vaskeskindspuder der trykker på de 2 led der ikke vil samme vej, som jeg.

Jeg har det godt med mit, trods det kan være varmt at gå med vinter som sommer. Skifter ofte undertøj et par gange om dagen. Det er beklædt indvendigt med svedvenligt stof, aftageligt. Pris ca 36.000 kr.

Tidligere gik jeg med blødt korset med stålstiver i ryggen. Jeg fik bevilget 2 om året som i de fleste kommuner. Pris 2 x 3500 kr året. Som i de fleste kommuner.

Jeg går ud fra at din søn har blødt korset, hvor i så ikke kan få bevilget et reserve. Ganske urimeligt, når man tænker på hygiejnen.
Her går jeg ud fra i har modtaget en skriftlig afgørelse? Hvis, og det ikke er mere end 28 dage siden, som er ankefristen, mener jeg at afgørelsen omgående skal ankes.

Her kan også være tale om et behandlings hjælpemiddel iht sundhedsloven.

Se under 2.1
https://www.retsinformation.dk/print.aspx?id=11065 tryk på PDF.

Se og læs følgende principafgørelse som kan bruges, enten til en anke eller en fornyet ansøgning iht servicelovens § 112.:

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=34158&exp=1

Hjørring kommune bruger meget tid på møder hvor besparelser og serviceniveau er på dagsorden. Jeg har ikke kunne finde nogen kvalitetsstandard hvor ekstra bevilling af kropsbårne hjælpemidler.

Men,......... Bostonkorset må ikke bare bevilges uden af speciallægerne er med på banen når det drejer sig om børn med skoliose. Her vil jeg råde jer at kontakte disse læger og hører nærmere.

Jeg går til træning med adskillige unge med stivgjorte rygge pga skoliose eller trauma, hvor de opnår gode resultater.

Jeg vil klart anbefale jer at se lidt på fodzoneterapi for at fjerne de uundgåelige smerter der opstår når man har spændinger i kroppen, som jeres søn må have, når smerter opstår pga operation og selve skoliosen. Læs lidt i nogle bøger om emnet, det er ikke raketteori og vanskeligt men har stor afspænding til følge.

Hvis jeres søn modtager kompetent genoptræning og synlige resultater samt i er tilfredse, er alt vel godt?

http://www.skoliose.dk/index.php?men...&content_id=44

Skulle det senere blive helt galt skal i have viden om denne behandling, som selv speciallæger fra Riget henviser til. Skulle der dukke spørgsmål op vender i bare tilbage.

http://ofeldt.dk/

Held og lykke

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-03-2013 kl. 23:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 15:05   #7
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for dit udførlige svar - jeg vil se nærmere på dine forslag.

Det er bestemt ikke en god ryg du har - håber at du får dine hjælpemidler uden for mange genvordigheder.

Ja det er et blødt korset med stivere i som knægten nu får her d. 9. april.

Da bevillingen kom på 1 korset for jeg straks på telefonen for at få at vide hvorfor han ikke kunne få 2 i første omgang. Som min mand tidligere har fået x 2 med et par års mellemrum.
Meldingen var så at man gerne ville se om det første havde effekt - før man bevilligede nr. 2. Meldingen gik på at det så ikke ville tage 4 måneder mere at få nr. 2 bevilget, men blot en formsag. Det er vel OK at ville se en effekt/virkning først.
Nu får vi se.

Hilsen
marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælpemidler Ole-Oliver Dit og Dat 14 29-11-2011 16:34
Efterlysning Greve kommune...... phhmw Alt det andet 2 20-10-2010 09:43
? om hjælpemidler odiedog Alt det andet 14 29-09-2009 22:23
Hjælpemidler Stoktoft Hjælpemidler til handicappede 11 18-03-2008 12:44
Hjælpemidler. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 2 21-08-2006 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension