K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2011, 00:41   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du kikker under revudering af fleksbevilling, altså om man fortsat er til rådighed, ser du under hvilken lov du evt skal afklares under; her kap, 10 eller 11.

hvis du feks er sygmeldt SKAL der laves sygeopfølgningsplan jævnfør §12b, og helhedsvurdering(retsikkerhedlov §6 el.7), som bla, kan beskrive at du skal rådighedsvurderes og begrundelse.

Hvis du skal i afklarende foranstaltning skal der laves job-plan.

Alternativt; ring ankestyrelsen, eller ministeriet for afklaring og evt henvisning til §.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 22:55   #72
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak for rådene, Popiae - jeg vil granske paragrafferne og overveje Ankestyrelsen for vejledning, hvis jeg fortsat er i tvivl om, hvor jeg "hører hjemme".

Min sag er et enormt rod med start i år 2000!

Senest er jeg indkaldt til møde hos SB med emnet "revurderingsforløb".

Anden Aktør har været 4 mdr. om at tilbyde en "virksomhed", hvortil der er "gode busforbindelser", på trods af at det tydeligt fremgår af skriftlige skånebehov, at bustransport ikke er acceptabelt.
Desuden er timeantallet endnu engang skruet op (oprindeligt aftalt med SB max. 1 time dagligt 3 dage om ugen (bisidder kan bevidne + har det på lydfil), det fremgår så i journal som 6 timer) og senest nu fra Anden Aktør er det så 8 timer...
Ved anmodning om aktindsigt (fremsat 3 gange!) hos Anden Aktør, modtages kun en progressionsrapport...som også har flere usandheder indbygget.

Aftalt (har det på skrift) løbende og fuld aktindsigt 1 gang pr. md. hos SB skal der også rykkes for...

...man kunne blive SÅ træt! Der digtes livligt og arbejdes meget lidt seriøst og omhyggeligt...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 21:10   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hejsa søde Carmen, tænkte på hvorvidt du stod idag ?

Om du har nyt i din sag....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 23:22   #74
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hejsa søde Carmen, tænkte på hvorvidt du stod idag ?

Om du har nyt i din sag....
Tak, søde Jasch, en tanke fra det sønderjyske - det var hyggeligt :-)

SB var "et ordentligt menneske" (hvad jeg ikke har oplevet siden en socialrådgiver i 2003, der var involveret i opstart af min arbejdsprøvning) og lige så irriteret på Anden Aktør som jeg dvs. at der smøles 6 mdr. væk og man ender op med at tilbyde noget ikke acceptabelt, som tydeligt fremgår af skriftlige skånebehov.

Ved forespørgsel om lov og paragraffer blev jeg ikke klogere på, hvor jeg hører hjemme...

Ved efterlysning af en anke af Jobplan medio 2010 og varslet Sygeopfølgningsplan i okt. 2010 (begge også efterlyst hos heksen, denne tråd starter med, samt i efterfølgende brev til Jobcenterchef) var svaret, at førstnævnte nu befinder sig hos centerjurist og sidsnævnte var en and...

Videre frem afhænger meget af en statusattest fra reumatolog (som jeg har opsøgt på eget initiativ), hos hvem jeg har tid på mandag efter blodtest, knogleskintigrafi, rtg. og MR-scanning af hele rygsøjle:
Enten en arbejdsprøvning hos en anden Anden Aktør eller en sygemelding.

Torturen arbejdsprøvning ved jeg, hvad indebærer.

En sygemelding som flexbevilliget ved jeg ikke, hvad indebærer...

...så viden og erfaring om sidstnævnte modtages med kyshånd :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 10:49   #75
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Er du bevilliget fleks ?

Bliver spændende med den statusattest, om den kan sætte et punktum for det lægelige.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:11   #76
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Er du bevilliget fleks ?

Bliver spændende med den statusattest, om den kan sætte et punktum for det lægelige.
Ja, er bevilliget flex i 2004.

Der VAR sat punktum for det lægelige - stationært, varigt, ingen behandlingsmuligheder osv., men Visitationsteam insisterede på, at jeg lige skulle forbi en af dem ofte benyttet speciallæge, som medgav at ryggen ikke var helt god, men leddegigt og fibromyalgi blot var psykisk.

Sidstnævnte køber jeg ikke - trods speciallægens mange titler og selvhøjtidige optræden, MEGET pænt sagt - og har derfor på eget initiativ opsøgt en anden reumatolog, der er sympatisk, grundig og omhyggelig...

...så ja, rigtig spændt på hans konklusion!

Kommunen kommer i anden række...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:17   #77
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, det kender man jo idag, med de "forholdvise nye smertesygdomme" er de bliver gjort til et psykisk anliggende, fordi de simpelhen ikke har nok viden omkring sygdommene endnu.

Det samme har jeg jo i 10 år, fået af vide af min egen læge, omkring vulvodynien.

Har dog været på Kolding sygehus, som bekræfter diagnosen, og siger der helt klart er tale om en fysisk smertesygdom, de vidste lige præcis hvilke punkter de skulle prikke på med en vatpind osv.

Der er så forskellige grader af sygdommen, mine smerter er der næsten konstant uden nogen smertestillende behandling overhovedet, og det er bare så invaliderende.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:33   #78
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja, det kender man jo idag, med de "forholdvise nye smertesygdomme" er de bliver gjort til et psykisk anliggende, fordi de simpelhen ikke har nok viden omkring sygdommene endnu.

Det samme har jeg jo i 10 år, fået af vide af min egen læge, omkring vulvodynien.

Har dog været på Kolding sygehus, som bekræfter diagnosen, og siger der helt klart er tale om en fysisk smertesygdom, de vidste lige præcis hvilke punkter de skulle prikke på med en vatpind osv.

Der er så forskellige grader af sygdommen, mine smerter er der næsten konstant uden nogen smertestillende behandling overhovedet, og det er bare så invaliderende.
Det gør mig virkelig ondt for dig med alvorligheden af din vulvodyni!

Den blev ikke anerkendt i Dk før 2004, mig bekendt, og på det tidspunkt var man langt bagud i forhold til andre skandinaviske lande, hvor der var oprettet professorater i lidelsen.

Jeg kunne forestille mig, at hvis du evt. skulle ha' smerterne afhjulpet, så skal du søge svaret i de lande, der har beskæftiget sig med det længst, men nøje vurdere om det er noget, du vil indlade dig på.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 18:55   #79
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
De kender simpel hen ikke årsagen til smerterne endnu, nogle snakker og virus, andre snakker om smerterne sidder i nerverne dernede, der er mange teorier men ingen fakta endnu, så nej jeg er ikke prøveklud, for noget som ikke er godkendt ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 19:11   #80
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt, du ikke er prøveklud :-)

Enig, man ved rigtig meget, men man ved slet, slet ikke alt!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension