K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2016, 09:34   #21
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Vovse... neuropsykologen konkluderede ud fra tests, at jeg har en stresstilstand betinget af smerteproblematik, kognitive problemer og oplevelse af ikke selv at være i kontrol over egen situationen.... så jo har nok en form for stress når hun skriver sådan.

Jeg må prøve at holde fokus og ignorere hvad andre tænker og synes... selv om det nogen gange er svært. :-)
Tak for de gode råd.
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 10:03   #22
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Vovse... neuropsykologen konkluderede ud fra tests, at jeg har en stresstilstand betinget af smerteproblematik, kognitive problemer og oplevelse af ikke selv at være i kontrol over egen situationen.... så jo har nok en form for stress når hun skriver sådan.

Jeg må prøve at holde fokus og ignorere hvad andre tænker og synes... selv om det nogen gange er svært. :-)
Tak for de gode råd.
Det er jo heller ikke alle som er båtnakker, nogle ved bare ikke bedre.
Hvis du tror det hjælper kan du tale med din Mentor om det, som så kan tale med de andre på arbejdspladsen.

En anden ting omkring flex du bør overveje er, at uanset om du kommer op på 3 eller 6 timer ugentligt når du bliver visiteret til flex, ja så er der en stor sandsynlighed for at du ikke bliver en integreret del af arbejdspladsen, men kommer til at være en som hele tiden er lidt udenfor.

Da jeg var i arbejde, selv om jeg var på fuld tid, var det svært at helt forblive en af de andre efter jeg blev syg, for jeg kunne jo ikke smutte med til fester, bowling, bakken og biografture efter arbejdstid.

Jeg har læst med her på siden i flere år, også på andre sider og hvad jeg har fået ud af det er at især flexjobbere med meget få timer ofte bliver set skævt til.

Især flexjobbere der som du der har en "usynlig sygdom", vil få lange blikke af misundelse når de går hjem tidligt.
Mange raske tror stadigt at flexjobbere får fuld løn for 3 timers arbejde og at man for øvrigt kan snyde sig til et flexjob, og naturligvis også til en pension.
Når de så ikke kan se på dig når du går hjem, at det første du gør når du kommer hjem er kaste op og at du ligger og hviler i flere timer når du kommer hjem og at du for øvrigt ikke er noget værd dagen efter, det ser de jo ikke.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 10:52   #23
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det er jo heller ikke alle som er båtnakker, nogle ved bare ikke bedre.
Hvis du tror det hjælper kan du tale med din Mentor om det, som så kan tale med de andre på arbejdspladsen.

En anden ting omkring flex du bør overveje er, at uanset om du kommer op på 3 eller 6 timer ugentligt når du bliver visiteret til flex, ja så er der en stor sandsynlighed for at du ikke bliver en integreret del af arbejdspladsen, men kommer til at være en som hele tiden er lidt udenfor.

Da jeg var i arbejde, selv om jeg var på fuld tid, var det svært at helt forblive en af de andre efter jeg blev syg, for jeg kunne jo ikke smutte med til fester, bowling, bakken og biografture efter arbejdstid.

Jeg har læst med her på siden i flere år, også på andre sider og hvad jeg har fået ud af det er at især flexjobbere med meget få timer ofte bliver set skævt til.

Især flexjobbere der som du der har en "usynlig sygdom", vil få lange blikke af misundelse når de går hjem tidligt.
Mange raske tror stadigt at flexjobbere får fuld løn for 3 timers arbejde og at man for øvrigt kan snyde sig til et flexjob, og naturligvis også til en pension.
Når de så ikke kan se på dig når du går hjem, at det første du gør når du kommer hjem er kaste op og at du ligger og hviler i flere timer når du kommer hjem og at du for øvrigt ikke er noget værd dagen efter, det ser de jo ikke.
Det har du jo nok ret i... altså at det bliver svært at blive anset som ligeværdig ifht andre som er fuldtidsansat og måske ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at være syg....
Men som vovse siger så ved de nok ikke bedre.... også må man håbe på at man kan komme igennem til dem på en måde hvor de accepterer en som en del fællesskabet.
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 11:25   #24
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
At være en del af fællesskabet med få timers ansættelse

Jeg er ikke med til møder og socialt samvær.

Jeg føler mig ikke udenfor fællesskabet, da jeg synes, at mine kolleger er gode til at informere mig om hvad der er blevet besluttet o.s.v.

Jeg føler mig værdsat
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 11:34   #25
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Det har du jo nok ret i... altså at det bliver svært at blive anset som ligeværdig ifht andre som er fuldtidsansat og måske ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at være syg....
Men som vovse siger så ved de nok ikke bedre.... også må man håbe på at man kan komme igennem til dem på en måde hvor de accepterer en som en del fællesskabet.
Jeg er helt sikker på at der findes gode steder derude, men der findes altså også mindre gode arbejdssituationer derude.

Jeg skriver det ikke for at skræmme dig eller gøre dig i dårligt humør, kun for at bringe realisme ind i sagen, så du ved at de forhold du kan få som flexjobber godt kan komme til at ligne dem du har nu.

Jeg er overbevist om at du vil få det bedst i fremtiden ved at du lige nu i arbejdsprøvningen viser eksakt hvad du kan, intet mere og intet mindre, og lade sagen gå sin gang.

Selvfølgeligt er det noget l... at ende på ressourceforløb men det er altså en risiko.
Men muligheden er altså også som Vovse skriver at du får tilkendt et mikroflexjob og ud fra det udvikler din arbejdsevne, hvis du har nogen udviklingspotentiale.

Hvis du bliver tildelt et 6 timers flex og du fra starten skal knokle over evne, så risikerer du altså at miste arbejdsevne frem for at udvikle mere.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 12:12   #26
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Jeg er ikke med til møder og socialt samvær.

Jeg føler mig ikke udenfor fællesskabet, da jeg synes, at mine kolleger er gode til at informere mig om hvad der er blevet besluttet o.s.v.

Jeg føler mig værdsat
Hvor lang tid tog det at finde et flexjob? Og hvor mange timer om ugen? Dejligt at høre at du har det godt hvor du er

Nørd, jeg Ved godt at du siger det for at jeg skal være forberedt på at et liv med flexjob ikke nødvendigvis er det man går og tror at det er.... og det synes jeg da også er rart at du gør så man er forberedt på hvad fremtiden kan byde en.

Ifht. Praktik og afklaring så kan jeg høre at jeg har nogle ting jeg skal arbejde med omkring mig selv og mine forventninger til min sag.....
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 14:42   #27
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
@Mellie

Det tog mig 2 år at finde det job, som jeg har nu.

Jeg arbejder 1 time hver anden dag.

Det er ikke et fag, jeg har prøvet før.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 18:57   #28
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
nyt spørgsmål...

Jeg har endnu et spørgsmål omkring arbejdsprøvning og praktik.

Jeg har lige fra min jobkonsulent nævnte, at jeg skulle i praktik i en produktion, hvor jeg skal lave rotationsarbejde - meldt ud at jeg ikke mener, at det er det rette sted - det fremprovokere mange nakke og skuldersmerter, og masser af lyde, lys og mennesker tager på min energi, så min koncentration og fokus bliver hurtigt ringe+ spændingshovedpine osv.

Alligevel mente hun at det er et godt sted for mig at starte... fordi der er tilknyttet en mentor. Og at opgaverne er simple så det er et godt sted at starte med mine kognitive problemer-hvor jeg ikke kan have mange bolde i luften af gangen. Så der er særlig fokus på det kognitive i denne afprøvning.

Hun har andre planer med mig når jeg har "Bevist" at jeg kan klare 8-10 timer i produktionen....

MEN jeg har gjort opmærksom på at mine kognitive problemer forværres når jeg har smerter i nakke og skuldre, så man bør se min tilstand og skånebehov som en helhed og ikke fokusere på noget frem for noget andet.... miljøet udtrætter mig og opgaverne giver mig smerter. Og at bruge denne praktik som målestok for hvad jeg kan og ikke kan er bare ikke på sin plads

HVIS nu jeg insistere på at blive rykket til noget andet, går denne arbejdsprøvning så spildt- dvs. bliver den regnet som ikke gennemført?

Føler mig virkelig smidt ind i en tornado her.... men samtidig er der kun 2 md tilbage og er bange for at den går spildt.... er der nogen der har erfaringer med at blive rykket over til noget andet pga. skånebehov? hvordan blev der set på det? gik praktikken spildt?

Hilsen

Mellie
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 19:30   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
en arbejdes prøvning der ikke opfylder dine skånebehov, lyder ret spildt af tid, men ja kan du iikke genneføre er det spildt tid, andet end man så kan se nogen af dine skånebehov, men igen når du kun har 2 mdr. har du jo knap tid til en ny prøve, som jo gerne skulle bare 12 uger
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 19:36   #30
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Jobkonsulenten siger at man SKAL arbejdsprøves bredt...hvis lige netop denne praktik er en del af "bredt".... så tænker jeg at jeg bare skal gøre hvad jeg kan og gøre opmærksom på undervejs og i min dagbog, hvad der forværre min tilstand under praktikken.

jeg har ikke kun 2mdr... men 2mdr tilbage af denne praktik... jeg skal jo ud andre steder efterfølgende går jeg ud fra.
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension