K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2007, 07:31   #71
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg synes også, det virker urimeligt, men det eneste kommunen åbenbart forlanger af Reva er en arbejdsprøvning og ikke andet!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2007, 08:37   #72
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Unhappy

Nå. Frustrationen vokser sig større og større. Igår skulle jeg til samtale hos det sted, hvor jeg muligvis kan komme i arbejdsprøvning. Reva havde informeret mig om, at de tidligere havde haft 2 borgere derude, og det var gået så godt, og hende pigen i receptionen var så sød.

Det viser sig så, at de kan tilbyde 4 formiddage om ugen. Jeg havde oprindelig bedt om 5 dage pr. uge, fordi en ugentlig fridag jo er lig med, at de timer jeg dér skulle have haft så skal lægges oveni de andre dage, og jeg bliver meget hurtigt træt. Nå, jeg orkede ikke at argumentere imod det, og vi blev mere eller mindre enige om, at jeg så skulle starte med 12 timer.

Vi kommer derud. Receptionisten er ganske rigtigt meget sød og forklarer meget indgående om jobbet. Alt er fint, lige indtil hun forklarer, at hun også har nogle frivillige der kommer og hæjlper. Disse er hun meget glad for, hun er ganske enkelt afhængige af dem, for ellers kan hun aldrig forlade receptionen for at gå til møder, frokost eller andet. Hun viser os så en vagtplan og siger; som i kan se, er alle formiddagene ledige, og det er jo fordi, jeg vidste i skulle komme idag.. Derefter kommer der en lang forklaring på hvorfor det er så vigtigt for hende, at man er stabil. For ellers kan hun jo risikere at skulle aflyse sine aftaler, hvis man ikke kommer. Det havde hun prøvet et par gange for meget på det seneste.

Ja, jeg sidder jo så og bliver mere og mere utilpas. Jeg HAR fortalt Reva, at det hele vejen igennem har været et problem med mig og fravær, fordi min sygdom svinger utrolig meget. Dette problem med fravær går tilbage til mange år før, jeg blev visiteret til fleks, og jeg har fået flere fyresedler af samme grund.

Nå, jeg må jo lige fortælle hende, at jeg altså godt kan være lidt ustabil. Her vender bøtten jo så lidt, og Reva damen prøver at pynte på det, hvilket jeg ikke vil være med til, for jeg vil gerne have det hele på bordet, inden jeg starter.
Revadamen prøver så at foreslå om jeg kan komme i praktik i en måned. Jeg spørger straks om det så betyder, at jeg skal prøves 2 steder, for det orker jeg ikke. Jeg fik ikke noget klart svar.

Nå, men vi skal alle tænke over det, og jeg følges med Reva-damen ned. Her nævner jeg så igen, at jeg vil være ked af at skulle arbejdsprøves 2 steder. Hun svarer mig heller ikke denne gang direkte. Desuden siger jeg, at det skræmmer mig lidt, hun er så afhængig af mig. Jamen, sådan er det siger hun bare. Og jeg får fornemmelsen af, at hvis hun siger ja, så er det dét.. Desuden siger hun, at min egen usikkerhed omkring dét med fraværet kan være med til fremprovokere noget. Dette bliver jeg noget sur over, for min sygdom er hormonelt styret, var den styret af stress, ville jeg da på nuværende tidspunkt være syg konstant.

Jeg har tænkt og tænkt. Jeg tror ikke kommunen godtager kun 1 måneds arbejdsprøvning, når de har bedt om 3, og jeg kan heller ikke se, man kan nå meget afprøvning på kun 1 måned.

Ak ja, hvis jeg troede jeg fik fred efter, jeg blev visiteret til fleks, så er jeg da nu blevet klogere, for det er en lang kamp op ad bakke konstant..

Nu venter jeg at høre fra Reva..

Tak, hvis du læste med så langt, det blev vist en ordentlig smøre

Sidst redigeret af gh72; 30-08-2007 kl. 08:39.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2007, 10:28   #73
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg for min del kan kun sige at jeg syntes at du gjorde det helt rigtige , jeg fik som bekendt job (et arbejde med en meget stor stress faktor ) og jeg gjorde netop det som jobkonsulenterne gerne ville have.

Jeg bagataliserede min sygdom og mit fravær og sagde at det gik jo nok, og så kravlede jeg ellers på arbejde uanset hvordan jeg havde det, og det har jo så gjort at efter et år måtte jeg stoppe og er tlbage ved udgangspunkt, jeg havde en stress som jeg havde lært at styre og stoppe op i tide, men den tid er nu forbi...


Også jeg ville bare i job , men så kan jeg lære det kan jeg

jeg kan ikke give nogen skylden den må jeg tage helt på mig selv, jeg skaffede selv jobbet , søgte det selv var selv med til at sætte timerne og sagde selv god for det hele vejen

så når nu lejligheden byder sig, ja så skal du selvfølgelig sige sandheden og så må de jo finde et andet sted med arbejdsprøvning, der er en grund til at du er visiteret til fleksjob og det skal du holde fast i , desuden så er det lidt vildt at lægge sig så fast på en flekser, der er jo en som skrevet en grund til at man er flekser , og arbejdsgiveren (i dit tilfælde receptionisten ) skal jo have at vide at hun ikke kan forlade sig 110 % på din arbejdskraft da du jo ikke kan honorere det og helt klart bedre at hun finder ud af det nu, end når hun står og skal aflyse et møde
  Besvar med citat
Gammel 30-08-2007, 10:40   #74
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes også, det er lidt mærkeligt, at hun skal være SÅ afhængig af mig. Desuden er det jo stadig kun arbejdsprøvning, det er ikke engang et fleksjob! Og der er IKKE mulighed for fleksjob bagefter, så det er altså ren og skær arbejdsprøvning.

Nej, jeg vil også holde på mit. Altså det er jo ikke sådan, at de aldrig ville opdage, at jeg har fravær, vel? Det ville jo ret hurtigt vise sig, så det nytter ikke at lyve om det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2007, 11:27   #75
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Når man er i arbejdsprøvning er man ikke ansat til at have ansvar...man er i arbejdsprøvning...så du har gjort det rigtige
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 08:41   #76
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Endnu en jeg kender har fået af vide før arbejdsprøvning starter i næste uge at der ikke er mulighed for ar blive ansat efter prøvetiden på 3 måneder ...

Det har arbejdsgiveren ikke råd til...men hvorfor tager han så en I prøve ?

Det er absurd !!!!

Det er ikke noget fleksere har brug for !

...Er der nogen af jer andre herinde der har fået beskeden..."vi kan ikke bruge dig" PÅ FORHÅND...men du må da gerne arbejde hos os gratis I 3 måneder ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2007, 10:12   #77
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det har jeg som bekendt også..

Men jeg kan ikke finde rundt i det, for det eneste kommunen har bedt Reva om, er en arbejdsprøvning, så man kan jo sige, kommunen får, hvad de betaler for. Det er åbenbart ikke Revas opgave at skaffe fleksjob..

Men det ér altså virkelig træls.

Forresten har jeg endnu ikke hørt fra Reva, om jeg skal starte i prøvning dér hvor jeg var til samtale. Vente, vente, vente, er sgu ved at blive skør af det
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2007, 16:50   #78
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Efter at jeg siden imandags har forsøgt at få fat på min kontaktperson hos Reva - har både mailet og lagt besked på svarer - ringede jeg idag til deres reception og flippede lidt ud... Nu har jeg ventet 8 dage på tilbagemelding om arbejdsprøvning. Det resulterede så i en opringning efter et kvarter, hvor hun kune meddele mig, at stedet ikke var interesseret, da de var bange for det blev for ustabilt. Fair nok, men hun kunne vel godt have givet mig besked..

Den sædvanlige jobkonsulent kommer tilbage fra ferie på mandag, og så bliver det op til hende at finde ud af noget.

Jeg er SÅ frustreret lige for tiden..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2007, 17:43   #79
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Gid tingene snart ændrer sig og der kommer noget kreativt for fleksere...

Nogle nye muligheder for de ledige fleksere.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2007, 17:23   #80
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tja - jeg venter stadig.. Var blevet oplyst at min kontaktperson på Reva kom tilbage fra ferie igår. Idag prøvede jeg så at ringe, men på telefonsvareren sagde hun, at hun først er tilbage på torsdag. Og så har hun fri hver fredag. Smart..
I den tid jeg har været hos reva, har hun haft 6 ugers ferie, så det er ikke så mærkeligt, der ikke er sket noget endnu.. Folk skal selvfølgelig have lov at holde deres ferie, bare jeg så kunne have fået en anden.

Jeg er vitterlig ved at blive skør af denne ventetid! Jeg er SÅ træt for tiden, fredag-lørdag-søndag og til dels mandag, gik med at ligge på sofaen.. Der er så meget, jeg skulle igang med, men jeg kan simpelthen ikke finde energien..

Håber sådan der snart kommer gang i et eller andet, jeg KAN snart ikke mere
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
Nu ny flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 32 04-01-2013 10:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Revurdering efter 2. arbejdsprøvning-råd og vejledning søges! Wilhelmine Alt det andet 2 09-03-2011 08:10
flekser og lån i banken orkidee Spørgsmål ang fleksjob 5 26-12-2009 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension