K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 10:18   #1
p.hamann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
p.hamann er ny på vejen
rystet

Hej jeg skriver på vejne af min kone.hun har i genmen snart 5 år været i genmen jogcenterets træde mølle.det er blevet til at der er søgt førtidspension på en § 18 pensionudvalget sænder det til flexudvalget får at få vuderet om der er mulighed får flex,resurseprofilen er ikke til at tage fejl af der står at alle muligheder er udtømte og ingen forn får behandling.Så kommer spørgsmålet kan det værer rigtigt at flexudvalget ikke kan ta en beslutning ud fra resurseprofilen fordi at det ikke fremgår hvordan min kone vasker hår hvor,stort vores hus er,hvem der vasker op,slår græs,støvsuger,laver mad osv hvad bliver det næste?? kan det værer rigtigt at de må blive ved at forhale en sag på den måde? min kone har været på kontanthjælp i 2½ år nu med store økonomiske kontikvenser fra os
p.hamann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 10:46   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har din kone været i en arbejdsprøvning, hvor arbejdsevnen er afklaret ift skånebehov og timer?

I kan ansøge efter en §17, på forliggende grundlag;
her SKAl kommunen behandle sagen, og træffe afgørelse inden 3 mdr.

Men det er bedst at sikre grundlaget, dvs afklaring af arbejdsevne, lægeligt afklaret, og ikke bahandlingsmuligheder der kan forbedre arbejdsevne.

Nogen gange kan det også være en fordel, bare for at få svar om, hvad der måtte mangle, men som jeg tolker dit indlæg; vil I gerne have sagen afsluttet med en ordentlig og relevant afgørelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 10:49   #3
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Hej, du må skrive lidt mere om, hvad din kone fejler - psykisk eller fysisk eller begge dele.

Hvis f.eks. din kone ikke fungerer fysisk i arbejdsprøvninger og får smerter osv. Så er der noget der ikke stemmer, hvis hun selv kan vaske hår og ordne alt det praktiske hjemme.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 10:54   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja den var godt nok ny: Vi kan ikke vurdere sagen for vi ved ikke om borger selv vasker hår.. ej den holder ski ikke vand.

Nu er jeg ikke helt med på om de har afvist at starte en §18 eller om de har givet afslag (sikkert det første)

Bliver i trætte nok af at danse med dem kan o selv søge en §17 FP foranliggende (dvs at de skal tage stilling til FP eller ikke FP ud fra det der ligger i sagen, og de har max 3 måneder til det, dog kan din kone IKKE søge §17 igen, med mindre der er kommet væsentlige oplysninger i hendes sag, men det der jo alligevel ikke udsigt til der kommer)
Ud fra det du beskriver står sagen stærkt til en 17´ner, men på den anden side, hvis de absolut vil snage i jeres privatliv, så lad dem dog, og så bed om at få anført under rubrikken borgerens kommentarer at i har noget svært ved at se hvad jeres privatliv har med FP at gøre, i det FP bygger på arbejdsevne og ikke på om man selv kan vaske sit hår bor i et stort eller lille hus har rengøringshjælp eller ej.

Sådan ville jeg gøre i første omgang, bliver de så ved ville jeg smide en §17 efter dem, for der SKAL de vurdere og tage stilling om de vil eller ej, men samtidig et par måneder fra eller til uden afklaring.
Jo jo 5 år er lang tid, men det er absolut ikke unormalt, faktisk er det helt normalt at sagerne (dvs fleks og FP) tager 5-7 år før der endelig er en afklaring, 10 år er desværre efterhånden ved mere at være reglen end undtagelsen, sådan er det bare, og du kan jo spørge støjsenderen efter hvorfor, hendes svar vil være, jamen sæt nu nogen snyder og sæt nu vi får for mange der er uarbejdsdygtige, altså hvis du overhovedet får et svar og ikke bare snakken uden om, som om man bliver mere arbejdsduelig af at rode rundt i systemet *suk*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 10:54   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du bliver nødt til komme med flere oplysninger

såsom læger og arbejdsprøvning og så videre
ellers kan man ikke give nogen råd

men ud over det, så skal du være meget velkommen

det må også være svært og se sin kone i den situation uden at rigtig at kunne gøre noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:20   #6
p.hamann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
p.hamann er ny på vejen
hej igen min kone har været i arbejdsprøvning enda 2 gange,hun har en sygdom i hendes led alsår fysisk ,vi har fagforeningen med ind over og alt er skrevet så der ikke er noget at tage fejl af så kommer alle de syge spørgsmål fra flexudvalger kun får at forhale sagen syntes jeg og så længe at pensionsudvalget har sændt sagen til flexudvalget er der ingen regel mht 3 måneter
p.hamann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:54   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad viser arbejdsprøvningen om effektiv timeantal?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er rystet hvad sker der i dk sanne mor Alt det andet 4 21-12-2010 15:00
Er rystet Fodfolket Det er da strengt ! 13 17-01-2010 12:55
Aflysning af møde jeg er rystet supersus Dit og Dat 8 31-05-2009 16:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension