K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2013, 20:29   #1
søstjernen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
søstjernen er ny på vejen
Sygemeldt / raskmelding

kære brugere... Håber i vil hjælpe... Jeg har været sygemeldt 56 uger og fik den sidste år forlænget efter reglen op til 2x56 uger... Nu er der gået det første år af mine forlængelse og kommunen har valgt at stoppe mine sygedagpenge da min lidelse er stationær... Og de mener godt jeg selv kan gå ud og finde et job med de skånehensyn som min speciallæge har vuderet... Så det må jeg jo så prøve :-) men det betyder jo selvfølgelig at jeg ikke længere kan passe min fysioterapi samt varmtvandstræning .. Hvor længe skal der gå før jeg kan sygemeldt mig igen med samme sygdom??? Gerne et link til hor jeg kan læse om reglerne.. På forhånd tak
søstjernen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 20:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er linket til sygedagpengeloven https://www.retsinformation.dk/Forms...spx?id=142423#

Man kan iøvrigt finde en masse gode links under nyttige links her på siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 21:30   #3
søstjernen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
søstjernen er ny på vejen
Mange tak for link... Men jeg har svært ved at blive klog på om jeg har ret til sygedagpenge igen efter 26 uger.. Jeg har pt ikke ret til dagpenge pga mańlende timer som jeg først vil have oparbejdet efter 1 år... Så der skal gå et helt år før jeg har ret Til sygedagpenge igen? På forhånd mange tak :-)
søstjernen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 09:33   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når en sygedagpengesag stoppes, skal sagen FORUD være behandlet af det nye ressourceteam, hvis din arbejdsevne ikke er generhververet fuldt ud.
Du bør istedet klage over stop, hvis din arbejdsevne ikke er indtakt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 10:39   #5
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
håber det dette er

Håber det er ok jeg låner din tråd - jeg sidder selv i saksen. Hvordan hænger det sammen med at være til rådighed for a-kasse og ligeledes have fået varige skåne hensyn som ej tidspres og stor forudsigelighed med små simple opgaver, ikke påtage sig stort ansvar? (virksomhedspraktikken ender nok på 20timer ej effektive timer, dette du sted der stort set opfylder alle skånehensyn, da der er "plads" til det. Jeg stopper til september og her mener jobcenter at jeg er raskmeldt og skånehensynene kan varetages i hvert erhverv. Jeg har været sygemeldt i 52+39 uger. Jeg har en del psykiske diagnoser i posen er i behandling igennem psyk og ikke første gang. overvejer at skide på alt, som jeg har gjort før og bare komme tilbage til tidligere job, samtidig orker jeg ikke flere nederlag og bange for hvad jeg kunne finde på at gøre.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse og raskmelding bruger2013 Alt det andet 7 22-06-2013 00:11
Raskmelding og sygemelding Soren Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 19-08-2012 21:54
Raskmelding og ny sygemelding KOW Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 21-07-2012 18:11
raskmelding susssana Spørgsmål ang fleksjob 10 13-12-2011 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension