K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 16:51   #261
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det er fordi med sådan en anmodning overskrider sagsbehandler beføjelserne for brug af lægekonsulent. Til dels får han lov at lave lægeskøn, til dels skal vurderingen laves ifht mit fremtidige forsørgelsesgrundlag. En lægekonsulent må jo slet ikke blande sig i forhold omkring forsørgelsesgrundlag. Dermed får lægekonsulenten - mere eller mindre - en sagsbehandlerrolle

Jeg ved dette står skrevet et eller andet sted, men mit forvirrede hoved kan ikke finde det nu

Spørgsmålet går på, at nu man kan se, at sagsbehandler helt bevidst misbruger lægekonsulenten, hvad kan man så gøre ved det? Vi har jo ingen sanktionsmuligheder over for lægekonsulenten, da han er 'immun', men kan man gå efter sagsbehandler? Her tænker jeg ikke klage til sagsbehandler eller overordnet, da det ikke hjælper noget - sagsbehandler handler ud fra de overordnedes retningslinjer

Ministeriets vejledning er jo heller ikke en 'lov', og når der ikke findes en lov omkring lægekonsulenter, kan man jo heller ikke gå til politiet og anmelde lovbrud

Det var nok mest et opgivende spørgsmål i frustration over at finde det synlige bevis for at denne praksis foregår helt bevidst
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 17:39   #262
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er fordi med sådan en anmodning overskrider sagsbehandler beføjelserne for brug af lægekonsulent. Til dels får han lov at lave lægeskøn, til dels skal vurderingen laves ifht mit fremtidige forsørgelsesgrundlag. En lægekonsulent må jo slet ikke blande sig i forhold omkring forsørgelsesgrundlag. Dermed får lægekonsulenten - mere eller mindre - en sagsbehandlerrolle

Jeg ved dette står skrevet et eller andet sted, men mit forvirrede hoved kan ikke finde det nu

Spørgsmålet går på, at nu man kan se, at sagsbehandler helt bevidst misbruger lægekonsulenten, hvad kan man så gøre ved det? Vi har jo ingen sanktionsmuligheder over for lægekonsulenten, da han er 'immun', men kan man gå efter sagsbehandler? Her tænker jeg ikke klage til sagsbehandler eller overordnet, da det ikke hjælper noget - sagsbehandler handler ud fra de overordnedes retningslinjer

Ministeriets vejledning er jo heller ikke en 'lov', og når der ikke findes en lov omkring lægekonsulenter, kan man jo heller ikke gå til politiet og anmelde lovbrud

Det var nok mest et opgivende spørgsmål i frustration over at finde det synlige bevis for at denne praksis foregår helt bevidst
...kan sagtens følge dig!

Er der ikke noget at hente i de nederste tråde på K10's forside, der netop omhandler lægekonsulenters rolle?

Jeg har ikke læst trådene indgående, er lidt udmattet for tiden, men måske er der fangst :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 17:45   #263
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

prøv at læse denne, måske noget kan bruges ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 23:38   #264
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

prøv at læse denne, måske noget kan bruges ;-)
Mange tak
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 11:12   #265
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tassi;

jeg ville tage denne vurdering/skøn fra lægekonsulenten, med til egen speciallæge/læge, og få ham til at skrive noget kort i journal, du kan medtage, i kopi.

Såfremt han er uenig selvsagt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 13:03   #266
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Tassi;

jeg ville tage denne vurdering/skøn fra lægekonsulenten, med til egen speciallæge/læge, og få ham til at skrive noget kort i journal, du kan medtage, i kopi.

Såfremt han er uenig selvsagt.

VH Popiae
Åh, jeg griner bitterligt. Egen speciallæge har to gange sendt uopfordret skrivelse til sagsbehandler pgra lægekonsulentens udtalelser - den ene gang endda skarpt. Jeg har været til endnu en udredning hos ny speciallæge gr. lægekonsulentens påstande, og denne speciallæge fandt det nødvendigt flere gange at henvise til lægekonsulentens forkerte påstande. Hun skrev bla et sted direkte at lægekonsulenten "beklageligvis ikke umiddelbart giver indtryk af at have den fornødne viden omkring aspergerlidelsen".

Men ingen af henvendelserne har betydet noget som helst

Men jo, jeg har ikke været ved egen speciallæge et stykke tid, og har tænkt mig at tage de seneste afgørelser med til ham, og håber at han vil handle på det. Om ikke andet så for at klage over lægekonsulenten til det socialmedicinske nævn (eller hvad det nu hedder). 'Kvaksalveri' er et stærkt ord at bruge, men kan bedst bruges til at betegne lægekonsulentens virke i mit tilfælde

Jeg opsøgte faktisk den sidste udredende speciallæge, der kritiserede lægekonsulenten, og fremviste hende kommunens afgørelse oven på hendes udredning - en afgørelse, der var truffet direkte på lægekonsulentens vurdering. Hun kaldte det ligeud for: "en gang vrøvl". Hentede en kollega ind for at diskutere afgørelsen, og de var begge meget enige i, at hverken lægekonsulent eller sagsbehandler havde en disse forstand på, hvad de udtalte sig omkring.
Jeg spurgte hende, om hun ville lave en supplerende skrivelse til sagsbehandler, for at gøre opmærksom på dette, men det ville hun ikke. Hendes argumentation var, at hun havde lavet et særdeles omhyggeligt arbejde med rapporten. Alle påstande, tests, undersøgelser var nøje fagligt beskrevet OG 'oversat' til almindeligt menneskesprog. Der var overhovedet ikke noget at være i tvivl om ved hendes rapport. Og det kunne jeg kun give hende ret i - hun har lavet et fantastisk detajleret stykke arbejde. Hun sagde, at hun ikke ville gentage det, man allerede kunne læse sig frem til. Derudover sagde hun også, at hvis hun lavede en ny skrivelse, ville det være at tage ting ud af kontekst, og det kan - igen - misbruges og misfortolkes alt for let - hvilket sagsbehandler/lægekonsulent allerede har vist, at de gør uden blusel.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 22:04   #267
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Opdatering

Nu er det et halvt år siden jeg sidst skrev i min tråd, så vil lige opdatere

Min sag røg til BAN i juni 2011, og jeg fik afgørelsen dec 2011. Kommunen fik medhold. MEN... BAN havde givet kommunen ret i sygedagpengestop og fuldstændig ignoreret at jeg var forlænget efter 27.1.4
Jeg klagede, og BAN indrømmede "alvorlig sagsbehandslingsfejl", og har derfor genoptaget sagen til revurdering. Jeg forventer ny afgørelse i næste uge, og kan næsten ikke holde ventetiden ud. Men sådan er det jo...

I december klagede jeg også til Borgmesteren. Da min sygedagpengesag blev lukket i april 2011 og jeg blev sendt ud på selvforsørgelse, forsvandt jeg også ud i cyberspace. Jeg forlangte at få sagsbehandling så jeg kan få afklaring på min sag - også selvom jeg som selvforsørger ikke længere har ret til sagsbehandling

Jeg fik omgående tildelt en sagsbehandler, som endda også havde sat sig ind i min sag til første møde. Han vil opstarte en pensionssag på mig

Stort, stort skridt, og jeg tudede selvfølgelig over endelig at møde en i systemet der virkelig havde tænkt sig at tage stilling til min sag, og endda handle på den. Utroligt hvad man kan blive taknemmelig for....

Alt det rod der eksisterer i min sag. Den groteske mangel på sagsbehandling, deriblandt min arbejdsprøvning som aldrig kom til at figurere i mine papirer - betyder ikke noget siger han. Han siger det er en fordel at jeg er selvforsørger, fordi det betyder at jeg er røget ud af matchsystemet. Min sag skal derfor ene og alene afgøres på 3 nye udtalelser.
Disse 3 udtalelser ligger klar i næste uge og så skal sagen for lægekonsulent - en helt anden end jeg har været til før, heldigvis. Jeg skal forvente en ventetid på et par måneder her, og når sagen kommer retur kan den komme for pensionsnævnet

Så hvis alt går vel kan dette - nu - 6 årige mareridt være slut i det sene forår

Selvfølgelig tør jeg hverken regne med eller håbe på noget. Men nu sker der i det mindste noget igen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 22:25   #268
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det var godt at høre positivt nyt fra dig, Tassi :-)

Men du har så også selv været ret så aktiv for at komme videre, flot at du fandt kræfterne til det, skulderklap!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 23:29   #269
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det var godt at høre positivt nyt fra dig, Tassi :-)

Men du har så også selv været ret så aktiv for at komme videre, flot at du fandt kræfterne til det, skulderklap!
Det tog lige et halvt år før jeg fandt kræfter igen. Jeg var godt nok alvorligt nede at ligge efter den hårde omgang omkring sygedagpengestop. Men nu tager vi en runde mere
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 00:28   #270
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det tog lige et halvt år før jeg fandt kræfter igen. Jeg var godt nok alvorligt nede at ligge efter den hårde omgang omkring sygedagpengestop. Men nu tager vi en runde mere
De fleste staldtriks til at føre kampen kender du uden tvivl, men ellers er K10 til for at hjælpe :-)

Thumbs up for at du vinder kampen. Vi hepper på dig fra kulissen ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension