K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2011, 08:19   #251
techboy992
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
techboy992 er ny på vejen
Haaber det bedste i din sag
techboy992 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 08:50   #252
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Tassi - hvor er det rart at høre, at der sker noget positivt

men jeg må lidt strø en smule salt i såret, så du ikke som jeg, er 100% sikker på BAN!

Jeg fik også de udmeldinger du får, fra mange forskellige sider, men endte med at de(BAN) gav kommune ret!

Min private socialrådgiver siger at de sidste 2-3 år er BAN blevet mere og mere en forlænget arm for kommunerne, de er ikke mere det organ for borgerne, de var engang.

Derfor søde Tassi, vær sød ikke at lægge hele din lid til BAN, jeg gik så grueligt ned, da deres fastholdelse kom ind af døren......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 08:49   #253
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Tassi - hvor er det rart at høre, at der sker noget positivt

men jeg må lidt strø en smule salt i såret, så du ikke som jeg, er 100% sikker på BAN!

Jeg fik også de udmeldinger du får, fra mange forskellige sider, men endte med at de(BAN) gav kommune ret!

Min private socialrådgiver siger at de sidste 2-3 år er BAN blevet mere og mere en forlænget arm for kommunerne, de er ikke mere det organ for borgerne, de var engang.

Derfor søde Tassi, vær sød ikke at lægge hele din lid til BAN, jeg gik så grueligt ned, da deres fastholdelse kom ind af døren......
Jeg ved det....
Mine tråde herinde er fyldt med alt for mange: "Yay nu kan de ikke finde på mere" - og så chokket over at det kunne de

Men når en rådgiver fra BAN siger at loven er på min side, så vil jeg vinde på et tidspunkt. Efter hendes ord regner jeg med en rimelig pæn sandsynlighed for at jeg vinder i BAN. Men er også godt klar over at nye retningslinjer vil have BAN til at tage hensyn til kommunernes økonomi i deres afgørelser. Og så den der med at selv i en klar sag, kan der sjovt nok pludselig opstå helt uforudsete ting og argumenter
Nej, jeg er lettet, fordi jeg ved, jeg har ret. Men stole på at afgørelsen kommer til min fordel, gør jeg først i det øjeblik, den er blevet truffet. Jeg er holdt op med at forvente noget
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 08:53   #254
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af techboy992 Se meddelelser
Asberger syndrom er som det er mig bekendt varigt ikke noget du kommer ud af, men du kan ved hjaelp af de rigtige stoette muligheder faa et taaeligt liv, jeg selv har Asbergers ogsaa og Har faaet FTP i 2006, fik afslag foerste gang jeg soegte i 2003, men flyttede kommune og saa gik den faktisk i gennem paa 1 1/2 Maaned. Men graden kan ogsaa vaere forskellig, men jeg har faktisk klaret at komme til at leve et godt liv efter jeg fik min pension samt den hjaelp jeg havde brug for, og lever i dag uden stoette ordninger
Det er dejligt at høre
Hvilke støtteordninger havde du dengang? Bostøtte eller andet?
Hvilken kommune flyttede du til?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 09:41   #255
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har været ved den uvildige Borgerrådgiver, der er ansat i midlertidig stilling for at gennemgå vores sygedagpengesager. Hun var helt klar omkring min sag

Hun siger "min sag skriger til himlen", og at hun "tabte kæben, da hun læste afgørelsen"

Hun siger, at der er ingen tvivlsspørgsmål omkring det retslige: Når min sag er blevet forlænget efter §27 stk.1 nr. 4, så HAR man allerede afgjort at jeg ikke kan vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og hvis kommunen ikke har truffet afgørelse om det hedder fleks eller fp idet mine sygedagpenge stopper, SKAL de overføre mig på ledighedsydelse (jvf ymerparagraffen). Dette har vi gjort jobcentret opmærksom på tidligere, men det har de ignoreret
Det gode er at min sag nu er i BAN, og Borgerrådgiveren, som selv er tilknyttet BAN, siger at dette vil føre til en klokkeklar afgørelse fra BAN, der hedder at kommunen SKAL give mig ledighedsydelse, og endda med tilbagevirkende kraft

Hun er dermed helt sikker på at jeg vil vinde i BAN og at det vil føre til en afgørelse

Jeg skal derfor bare væbne mig med tålmodighed indtil BAN får tid til at kigge på min sag engang til efteråret

Det er en lettelse! Jeg var efterhånden blevet helt modløs over ikke at kunne få øje på min retssikkerhed mere
hvor er det godt at høre Tassi
Sådan en uvildig borgerrådgiver burde alle have mulighed for at få hjælp kvit og frit fra. (det er vist da kun i silkeborg k. at man en sådan ikke?)
Jeg håber altså virkelig at det lykkedes for dig. Du kæmper suverænt, det er flot gået.

Mange tanker til dig....
KH
Facing
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 10:21   #256
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg ved det....
Mine tråde herinde er fyldt med alt for mange: "Yay nu kan de ikke finde på mere" - og så chokket over at det kunne de

Men når en rådgiver fra BAN siger at loven er på min side, så vil jeg vinde på et tidspunkt. Efter hendes ord regner jeg med en rimelig pæn sandsynlighed for at jeg vinder i BAN. Men er også godt klar over at nye retningslinjer vil have BAN til at tage hensyn til kommunernes økonomi i deres afgørelser. Og så den der med at selv i en klar sag, kan der sjovt nok pludselig opstå helt uforudsete ting og argumenter
Nej, jeg er lettet, fordi jeg ved, jeg har ret. Men stole på at afgørelsen kommer til min fordel, gør jeg først i det øjeblik, den er blevet truffet. Jeg er holdt op med at forvente noget

Kære Tassi.

Hvor det dejligt læse du har fået opbakning i din sag, og du føler en lettelse

Det er selvfølgelig godt at sænke sine forventninger ang en afgørelse....

Men, men, men.... hvis man ikke holder fast i håbet, troen på retfærdighed,
og bevare kampgejsten og viljen til at vinde; ja så har man tabt alt.... nemlig troen på sig selv.

Bliv ved med at tro på det kære Tessi !!
og tanker
Bella
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 15:05   #257
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
hvor er det godt at høre Tassi
Sådan en uvildig borgerrådgiver burde alle have mulighed for at få hjælp kvit og frit fra. (det er vist da kun i silkeborg k. at man en sådan ikke?)
Jeg håber altså virkelig at det lykkedes for dig. Du kæmper suverænt, det er flot gået.

Mange tanker til dig....
KH
Facing
Borgerrådgivere findes rundt omkring i nogle af landets kommuner, jeg har dog ingen ide om, hvor mange
I min kommune fik vi en borgerrådgiver som resultat af de sygemeldtes højlydte protester. Desværre er hun kun bevilget midlertidigt, så om nogle måneder er det slut igen
Men ja, giver dig ret - alle kommuner burde have sådan en

Tak for opbakningen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:03   #258
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Lægeskøn

Hvordan forholder man sig, når man i sagsakter kan læse at sagsbehandler har bedt lægekonsulent lave et lægeskøn ud fra sygedagpengestop samt fremtidig forsørgelse??
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 13:11   #259
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Det ved jeg ikke, men er det ikke lavet det lægeskøn som du omtaler eller har du ikke fået akt indsigt heri ? Hvis det ikke er lavet og du mener at det er vigtigt, så kan du jo påpege dette overfor BAN i deres videre behandling af din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 14:15   #260
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvordan forholder man sig, når man i sagsakter kan læse at sagsbehandler har bedt lægekonsulent lave et lægeskøn ud fra sygedagpengestop samt fremtidig forsørgelse??
...som jeg har forstået lægekonsulenters rolle, er det netop, hvad lægekonsulenter ikke må, altså at lave et lægeSKØN.

Men min erfaring ud fra adskillige udtalelser fra lægekonsulenter er det netop, hvad de gør...og jeg har meget svært ved at se, hvordan en ikke medicinsk uddannet SB skulle kunne vurdere konsekvenserne af forskellige diagnoser, det kan jo end ikke læger ofte...

...er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål helt, Tassi, men lige det jeg kunne byde ind med :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension