K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 12:34   #241
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Lidt positivt

Jeg har været ved den uvildige Borgerrådgiver, der er ansat i midlertidig stilling for at gennemgå vores sygedagpengesager. Hun var helt klar omkring min sag

Hun siger "min sag skriger til himlen", og at hun "tabte kæben, da hun læste afgørelsen"

Hun siger, at der er ingen tvivlsspørgsmål omkring det retslige: Når min sag er blevet forlænget efter §27 stk.1 nr. 4, så HAR man allerede afgjort at jeg ikke kan vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og hvis kommunen ikke har truffet afgørelse om det hedder fleks eller fp idet mine sygedagpenge stopper, SKAL de overføre mig på ledighedsydelse (jvf ymerparagraffen). Dette har vi gjort jobcentret opmærksom på tidligere, men det har de ignoreret
Det gode er at min sag nu er i BAN, og Borgerrådgiveren, som selv er tilknyttet BAN, siger at dette vil føre til en klokkeklar afgørelse fra BAN, der hedder at kommunen SKAL give mig ledighedsydelse, og endda med tilbagevirkende kraft

Hun er dermed helt sikker på at jeg vil vinde i BAN og at det vil føre til en afgørelse

Jeg skal derfor bare væbne mig med tålmodighed indtil BAN får tid til at kigge på min sag engang til efteråret

Det er en lettelse! Jeg var efterhånden blevet helt modløs over ikke at kunne få øje på min retssikkerhed mere
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 12:43   #242
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Sådan ! Rigtig dejligt at høre

Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 12:59   #243
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Godt at høre Tassi!!!!!

Er sq også for underligt andet!!!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 13:08   #244
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hun siger, at der er ingen tvivlsspørgsmål omkring det retslige
Det er simpelthen en skræmmende besked!!! En ting er, hvis der virkelig var tvivl, men når hun direkte siger, at der ingen tvivl er, så er vores retssikkerhed jo virkelig truet i silkeborg kommune
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 13:24   #245
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Det er simpelthen en skræmmende besked!!! En ting er, hvis der virkelig var tvivl, men når hun direkte siger, at der ingen tvivl er, så er vores retssikkerhed jo virkelig truet i silkeborg kommune
Det kan man jo kun svare bekræftende til
Men kommer vi nogen vegne med det? De kan jo altid påberåbe sig uvidenhed, og uvidenhed kan man ikke dømmes på - højst kritiseres
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 13:35   #246
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Tassi

Hvor er det bare godt at høre

Jeg er forlænget efter den samme paragraf som dig, men har den seneste tid læst her på k10, at flere midt i forlængelsen alligevel ryger på KH, eller i hvert fald bliver truet med det.

Så jeg er også rigtig glad nu, for jeg frygter ligesom andre at jeg ryger på KH, selvom jeg også er forlænget efter den paragrf, hvor det enten hedder flex eller pension.
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 17:39   #247
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Umiddelbart kunne det jo lyde som om, at det er "går den, så går den", de nu er begyndt at benytte i den slags sager også.

Kommunerne satser simpelthen på, at bare nogle få borgere ikke fatter en meter når de læser paragrafferne, men bare går ud fra, at det er korrekt når kommunen skriver det.

Det koster jo ikke kommunen en krone, at tabe en sag ved BAN, udover det de skal betale borgeren selvfølgelig.

D.v.s. at bare en enkelt borger ikke anker stoppet af sdp, så har kommune sparet en hel del penge.

Der burde simpelthen indføres en økonomisk straf til kommunerne når de taber en sag, sådan, at der pludselig er et økonomisk incitament for at træffe de rette afgørelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 01:21   #248
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Umiddelbart kunne det jo lyde som om, at det er "går den, så går den", de nu er begyndt at benytte i den slags sager også.

Kommunerne satser simpelthen på, at bare nogle få borgere ikke fatter en meter når de læser paragrafferne, men bare går ud fra, at det er korrekt når kommunen skriver det.

Det koster jo ikke kommunen en krone, at tabe en sag ved BAN, udover det de skal betale borgeren selvfølgelig.

D.v.s. at bare en enkelt borger ikke anker stoppet af sdp, så har kommune sparet en hel del penge.

Der burde simpelthen indføres en økonomisk straf til kommunerne når de taber en sag, sådan, at der pludselig er et økonomisk incitament for at træffe de rette afgørelser.
Helt enig

Måske man bare skulle genindføre den økonomiske straf, hvis sygedagpengeloven ikke bliver overholdt. At det har kostet ganske gratis for kommunen har jo bla i mit tilfælde betydet 2 samtaler med en sagsbehandler - i løbet af 1 1/2 år
Og så skal kommunerne kunne dokumentere hvorfor de ikke har været i stand til at afklare folk til anden forsørgelse, når sygedagpengeperioden udløber. Hvis de ikke har passet deres job, skal det koste - og sygedagpengene selvfølgelig forlænges indtil de har gjort deres arbejde godt nok

En sag som min kunne godt have været afgjort inden de 52 uger - hvis blot velviljen havde været der
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 02:52   #249
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det kan man jo kun svare bekræftende til
Men kommer vi nogen vegne med det? De kan jo altid påberåbe sig uvidenhed, og uvidenhed kan man ikke dømmes på - højst kritiseres
Når selv det mest indlysende skal forklares medarbejderstaben hos forvaltningsmyndigheden, udgør det (IMHO) et så alvorligt grundlæggende problem, at det må formodes at kunne bringe fatal indflydelse på en given afgørelsessag.

I din sag har vi yderlig set demonstreret et vidensniveau omkring ICD-10 F84.5 diagnosekriterierne med tilhørende komorbide tilstande hos en kommunal lægekonsulent, der bringer grundlæggende tvivl om, hvorvidt vedkommendes kandidatgrad burde være bestået.


Man kan sige, at når alt skal skæres til efter laveste fællesnævner, så er det rigtig svært at komme til med fagligt velforankrede argumenter i en given sag uden "at få én på hatten" / "blive pillet ned".

Eller omskrevet (Matt 7,6): Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal træde dem ned med fødderne og så vende sig om og sønderrive jer.


PS: Sindssygdom eller evnesvaghed (IQ-score <70) kan være formildende omstændigheder i straffesager, men generelt berettiger uvidenhed ikke til straffrihed.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 08:17   #250
techboy992
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
techboy992 er ny på vejen
Asberger syndrom er som det er mig bekendt varigt ikke noget du kommer ud af, men du kan ved hjaelp af de rigtige stoette muligheder faa et taaeligt liv, jeg selv har Asbergers ogsaa og Har faaet FTP i 2006, fik afslag foerste gang jeg soegte i 2003, men flyttede kommune og saa gik den faktisk i gennem paa 1 1/2 Maaned. Men graden kan ogsaa vaere forskellig, men jeg har faktisk klaret at komme til at leve et godt liv efter jeg fik min pension samt den hjaelp jeg havde brug for, og lever i dag uden stoette ordninger
techboy992 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension