K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 22:02   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
No problemo.. så rykker de jo bare en op i match 2, det må de jo gerne... så det nytter ikke.

Det eneste der virker er en lægeerklæring der er klar i mælet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 22:23   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
No problemo.. så rykker de jo bare en op i match 2, det må de jo gerne... så det nytter ikke.

Det eneste der virker er en lægeerklæring der er klar i mælet.
jep det har du nok 112 procent ret i

men for at slå en ting man kommer ikke i aktivering i gruppe 3

samt hvis de prøver, så må man går til egen læge i første omgang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:16   #13
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Nu er jeg jo ikke ekspert , kun borger med mange års erfaring .
Man kan blive / og bliver frataget sin kontanthjælp hvis man ikke vil medvirke i sin sag , og det gælder også aktiveringsprojekter , ligegyldigt hvilken match man er i .
Mange projekter bliver kaldet "særligt tilrettelagt" , dvs skånebehov osv tages der hensyn til .
Derved er Sb / jobcenter dækket ind .
Selv under sygeopfølgningsplaner får de puttet §er ind der siger at hvis du har underskrevet skal du medvirke til hvad end de finder på , uden at der behøver stå noget i planen ved underskrift. Så hvis de laver sådan en , skal du virkelig "kigge den efter i kortene "
Har svært ved at tro at en læge vil skrive ( lægeerklæring ) det er skadeligt for en at deltage i et projekt , som vil tage hensyn til ens begrænsninger .
Projekter jeg har deltaget i ; fremmøde til eneundervisning 2 timer pr uge , mine daglige gåture alene( blev talt som aktivering) , hjemmeaktivering ( uden opfølgning / dokumentation), samt forløb "kom og gå" , max 8 timer pr uge( det kostede 30000 pr mdr).
Så alt efter hvad "udbyder" skriver i "programomtalen" , kan Sb / jobcenter egenhændigt vurdere hvad der er til gavn for dig ,og vi kan jo ikke leve uden kontanthjælp , eller vente på en klagesag.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:24   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Jeg er nu i samme situation som så mange herinde. Er blevet sendt på KH efter afslag på fleksjob. Sagen skal nu i BAN, men det der undrer mig meget er hvad der forventes af een når man modtager KH???

Jeg er jo stadig syg og pt. sygemeldt selvom min kommune ikke mener jeg er syg. Forventes det at man skal søge jobs og komme i aktivering???

Hvad med en evt. "ny" sagsbehandler i KH-teamet vil denne eventuelt kunne hjælpe på ens situation??

Synes det er så kritisabelt som syge medborgere bliver behandlet i dette lan og samtidig synes jeg at det er urimeligt at tildelingen af sociale ydelser afhænger af hvilken kommune du bor i.

Hvis ikke man er syg inden man møder dette system så er man da sikker på at blive det!!
Hej Samp,

Jeg kan sku godt forstå at du er sur på systemet, det system som ikke har forstået af du er syg, fordi det har nogle "l...." snævre rammer det arbejder efter.

Mit bud til dig er at gå efter at komme under den rigtige kategori, du kan f.eks som sygemeldt komme under en kategori herfor. Vi har f.eks oplevet at et af vore medlemmer; tlf. damen fortsatte sin afklaring under kontant hjælp og kort tid efter at BAN havde hjemvist hendes sag så blev hun tilkendt ftp. med vores hjælp og gejst naturligvis .

Tro på det inden du synker dybere.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt. Lenep Spørgsmål ang fleksjob 24 06-01-2008 20:40
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension