K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 17:50   #1
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp

Hej
jeg har en tråd eller to angående "særlig ydelse", og jeg undskylder på forhånd at denne omhandler det samme, men har brug for råd.

i §74i står:
Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.

74b:
§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 3 og 4

Kan denne gyldige grund være at min hustru vælger at medflytte da jeg bliver statsudsendt. eller kan jeg evt. bruge §13 stk 4 pind 3 3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,

jeg er ret sikker på at vores kommune giver afslag p.g.a. selvforskyldt ledighed, da hun sagde sit fleksjob op p.g.a. flytning

PFT 1000 tak
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 18:31   #2
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Hej. Som jeg også har henvist dig til i et af dine tidligere indlæg, så melder din kone sig selv ud af fleksjobordningen, når hun vælger at flytte udenlands. Du kan læse det hele i vejledningen om ledighedsydelse.
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 19:15   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob. [/I]
Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 3 og 4

Kan denne gyldige grund være at min hustru vælger at medflytte da jeg bliver statsudsendt. eller kan jeg evt. bruge §13 stk 4 pind 3 3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,
Den ville jeg bruge som argument mod at miste flexbevillingen, fordi hvad ville alternativet være?

At din ægtefælle skulle blive/var stavnsbundet i DK pga. en flexbevilling?

At du så måtte rejse alene ud?

Eller, hvis I ikke ønskede at leve adskilt, at du så også var stavnsbundet i DK pga. din ægtefælles flexbevilling?

...har opfattet, at det ikke var eventyrlyst, der gjorde at jobbet var uden for landets grænser.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ny her, brug for lidt profhjælp. Martin h Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 20-10-2010 23:31
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension