K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 20:45   #11
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
trøster herfra

Sikke noget Sara - lad mig gætte engang - er du fra odense??? (Joke)

Jeg har søgt dine diagnoer på nettet, - skal med det samme sige jeg ikke har en s.... forstand på lægeting.

Er det korrekt at du har facet-problemer - prøv evt at søge på facetsyndrom?

Har du været ved reumatolog?

Kan det tænkes, at du er hypermobil?

Blot nysgerrig - skal skynde mig at sige, at hypermobil i sig selv ikke er en sygdom.

Ud fra den måde jeg læser dine diagnoser - når jeg slår dem om på nettet - vil jeg mene det kunne være godt at blive set af en reumatolog.

Måske Bente Daneskjold-Samsøe hvis du er fra sjælland
Måske Glenn Gorm Rasmussen hvis du er fra jylland.

Ovenstående kun ment som hjælp - af en ikke-fagperson
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:50   #12
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Den eneste grund til at de ik mener jeg er beretiget til pension er at mine voldsomme smerter, kramper, nedsat kraft, føleforstyrrelser, faldtendens mm ikke stemmer overens med de manglende fund på scanningsbillederne.... Men hva pokker kan jeg bruge det til.

Fandeme ik af egen fri vilje jeg køre rundt på en invalide scooter, falder diverse offentlige steder, fylder min krop med alt for meget medicin samt "svigter" min mand og børn i tide og utide mmmm. Har altid arbejdet og det var i mit ønskejob jeg pludselig kom til skade....... Og nej man vælger absolut ik det offentlige system af egen fri vilje.... Puha der er noget helt galt i det system, det har jeg da fundet ud af.....
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:53   #13
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Gode links

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=18e6524e43

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
http://sdpguide.ams.dk/Sygdomme/Lide...apparatet.aspx

http://www.social.dk/lovgivning/Fors..._30061998.html
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:55   #14
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Sara.

Jeg spørger lige igen. (Har ikke helt styr på din sag)
Har du søgt pension og fået afslag, eller er det bare noget sagsbehandleren siger.

Mvh Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 21:00   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Har fået varigt men´på 20% og et midlertidig erhvervsevnetab på 25%, den bliver taget op igen når sagen er afklaret.
Jeg forstår IKKE, at den ene instans kan beslutte, at du fejler noget, mens kommunen siger, at du IKKE gør.

Ovenstående SKAL også indgå i din ressourceprofil.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 21:12   #16
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Lidt googleri om diagnoserne :
I det andet link er der lidt info om dextrokonveks scoliose

http://dagenssundhed.dk/index.php/Ryggen/Scoliose.html

paste fra :http://www.pkn.dk/offentliggjorteafg.../0763306/text/

Nævnet kan oplyse, at ordet ”scoliose” alene betyder rygskævhed. Ordet bruges til at beskrive såvel mindre skævheder, som en stor del af befolkningen har, som mere udtalte rygskævheder og de allersværeste rygskævheder, der kan medføre operation.

Nævnet kan videre oplyse, at en rygskævhed kan have forskellige strukturelle årsager, som for eksempel en medfødt anatomisk deformitet af en ryghvirvel eller uens benlængde. Såfremt en sådan strukturel årsag ikke findes, er der tale om en såkaldt idiopatisk scoliose. Dette er en rygskævhed uden kendt årsag. Denne form for rygskævhed ses hos børn og unge i voksealderen. Den kan over tid udvikle sig og blive forværret i mere eller mindre voldsom grad, og der kan i de sværere tilfælde: blive tale om behandlinger i form af korset og kirurgi.

Lumbago m. iscias kender jeg fra mig selv : vedvarende rygsmerter med udstråling i isciasnerverne i benene

en lille stavefejl fra lægen : Distorsio, ikke Distrorsio - columnd lumbalis sequelar

er lægelatin og betyder : som følge af skævhed i lænderyggen

Men oversat som en lægekonsulent måske burde til almindeligt dansk for sagsbehandlere og andre : Hold i ryggen med smerter udstrålende til iskias nerven i benene, Skæv ryg ( mod højre = dextro, konveks = buet ) med kroniske smerter, skævhed i lænderyggen (scoliosen ).

Herunder et par links om navne på forskellige diagnoser, bl. a. tilstande i ryggen :

http://www.aktivkiropraktik.dk/ordbog/ordbog.html

En paste af en tabel over latinske betegnelser med oversættelser fra :
http://www.amk.kk.dk/svar/spg_helbred.asp ( se nederst på siden )

Abdomen
Område foran på kroppen, afgrænset af brystkasse og bækken ("bugen", "bughulen"/ "maven")

Aggravation
Forværring (typisk af smerte)

Cavum oris
Mundhulen

Columna
Rygsøjlen

Columna cervicalis
Halshvirvelsøjlen

Columna lumbalis
Lænderyggen

Columna sacralis
Den del af rygsøjlen (fem hvivler), der med alderen vokser sammen og danner korsbenet

Columna thoracalis
"Brystryggen" , rygsøjlen ved brystkassen

Contusio cerebri
Hjernerystelse

Digiti
Fingre

Distorsio
Forvridning/forstuvning

Dolores dorsi
Ondt i ryggen

Dxt/dexter
Højre

Egale
Ens (typisk ens på højre og venstre side)

Epicondylitis medialis
Golfalbue

Epiconylitis lateralis
Tennisalbue

Excoriationer
Hudafskrabninger

Fractura/fract.
Brud, brækket

Fæces
Afføring

Gastrointestinalt
Vedrørende mave-/tarmsystemet

Ischias
Smerter i balden, der kan gå helt ned i benet

Kardiopulmonalt
Vedrørende hjerte og lunger

Kyfose
Krumning (typisk om krumning i brystryggen)

Lordose
Krumning (typisk om det naturlige lændesvaj)

Lumbago
Ondt over lænden

Mandibula
Underkæben

Maxilla
Overkæben

Meche
Gaze, der typisk bruges til at stoppe blødning med

Myosis
Myoser, muskelspændinger

Nasalis
Vedrørende næsen

Os sacrum
Korsbenet

Os coccygis
Halebenet

Palpationsømhed
Trykømhed (typisk ved lægens undersøgelse)

Patellar-refleks
Refleks (der udløses ved slag lige under knæskallen)

Persisterer
Vedvarer/vedbliver

Plantar-refleks
Refleks (der udløses når man bliver strøget under foden f.eks. ved lægens undersøgelse)

Rectum
Endetarmen

Sin/sinister
Venstre

Sutur
Syning i hud eller organer

Thorax
Brystkasse

Ulcus
Kronisk sår (i modsætning til Vulnus)

Vicryl
Tråd, man bruger til at sy i huden med

Vulnus
Sår, son følge af akut beskadigelse, læsion

Vulnus capiti
Sårskade i hovedet

Vulnus nasi
Sårskade på næsen

Zygoma
Kindbenet (Os zygomaticum)

Nu til Sara's egentlige problem
Sara, Jeg synes Du skal bede om følgende, først

: deres afgørelse på skrift (citat : de påtænker at stoppe mine sygedagpenge og med den begrundelse at jeg er for syg til flex/revalidering men for rask til pension. )

:søge aktindsigt, brug formularen her på K10 http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

: samt evt. søge en §17 ( selvansøgt ftp ) for at tvinge dem til at komme med et skriftligt svar, en ftp ansøgning medfører selv ved afslag bud på hvad de mener Du kan klare af arbejde

Læs evt listen over nyttige links : http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Så til støtten : Det skal nok komme på plads, man må bare ikke miste håbet.

Håber det kan bruges til noget

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 21:13   #17
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Undskyld sommer (smiler) nej jeg har ik søgt pension.Endnu. Har først lige fået af vide idag at de vil standse mine sygedagpenge, skal selvfølgelig partshøres og alt det der, men er der ik store chancer for at jeg også får afslag når nu socialrådgiver og hendes lægekonsulent mener jeg ik er berettiget?????? Det sidste nye skal selvfølgelig også med i min recurseprofil og ja det med ASK er med i profilen....

Tusind tak.

Hvor er i altså bare søde og dygtige allesammen. Vil bestemt også kæmpe men er godt nok langt nede lige nu Men alle jeres søde og nyttige ord hjælper mig virkelig..... Skal snakke det hele igennem med fagforeningen i morgen
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 21:40   #18
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
men er der ik store chancer for at jeg også får afslag når nu socialrådgiver og hendes lægekonsulent mener jeg ik er berettiget??????

Hej Sara.
Ja det er et godt ? Det er jo ikke dem der skal afgøre det.

Hvorfor mener de, som de gør ? Jeg tror nogen gange det er noget de siger per automatik. Men de ved ikke, hvor hårdt det er at få sådan en besked.

Når man bliver syg, er det sjældent at bivirkningerne er kampgejst. Nej man bliver endnu mere usikker og mister helt troen på sig selv. Når så de fine folk, som er så svære overhovedet at komme til at tale med, siger som de gør, ja så bukker de fleste og siger TAK.

Men nej. Du skal ikke give op.

Mvh Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 21:55   #19
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Sara!

Din og min sag ligner meget hinanden, blot fik jeg min arbejdsskade i 2006. Men jeg har også kroniske lænderygsmerter, med udstrålen til balle og ben i venstre side og til tider også i højre side. Jeg er blevet MR-scannet og der fandt de en discusdegenertion med "let rodpåvirkning". På trods af dette, mener kommunen ikke at det kan passe, at jeg har ondt. Oven i hatten har jeg hypermobilitetssyndrom - hvilket er påvist af Gigthospitalet i Gråsten. Desuden var jeg for år tilbage så uheldig, at komme ud for en trafikulykke, hvor jeg pådrog mig et piskesmæld - jeg har nyligt fået nye gener fra dette piskesmæld i form af flere smerter m.v.

Kommunen kan da ikke tage dine sygedagpenge fra dig, hvis du har en arbejdsskadesag kørende, som ikke er endeligt afsluttet.

Sender lige et rigtigt stort KRAM!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:05   #20
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej sara

sikke noget

hvis det var mig ville jeg anke stoppet af sygedagpengene

kan se det er fra en arbejdsskade du har dine smerter fra
kører den sag stadig ?

den diagnose du har, det kan komme ved som Odenseaneren skriver facetsyndrom

jeg har selv facetsyndrom i brystskasse og nakke og Lumbago iskas

iskas kan være så slemt at man kan få dropfod, der er mange grader af det.

men facetsyndrom er meget smerte fuldt og jeg har mange gange ville til en Kiropraktor men egen læge fraråder da det kan blive være af det siger han.

http://www.dsgnet.dk/Sites/TL_Brevka...cetsyndrom.asp
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!! vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2011 12:54
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp!!! msmv Spørgsmål ang fleksjob 13 24-08-2009 14:26
Har virkelig brug for hjælp... Helenevind Alt det andet 34 19-08-2009 11:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension