K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 22:07   #11
rasser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
rasser er ny på vejen
hej

Først dette er mit første indlæg, så jeg håber jeg gør det rigtig.

Loven blev lavet om så alle arbejdsskader fra 1-1 2006 kun for det tab man har iforhold til den løn man havde året (januar til december) før skaden skete og ca. minus 15%.

Dette gælder kun for arbejdsskader ikke for fx. Trafikskader der gælder forsat de gamle regler.

Jeg har selv 2 arbejdsskader og den første er fra 22- 2 2006 og har fået dette svar ang. de nye regler.

Hilsen
Rasser
rasser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:26   #12
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej søsser s

Gør dig selv den tjeneste ,gå ind på ask hjemmeside og læs alt om flexjob. Så kan du få de svar du søger.

mvh b
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 22:48   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Årh, tis osse

Dette link stinker af Gris'elig inspiration

http://www.ask.dk/sw3536.asp

Der er altså forskel som rasser og Baldur er inde på, om hvornår skaden er anmeldt mht. om fleksjoblønnen modregnes fuldt ud ved erhvervsevnetabets størrelse
Det må I undskylde, jeg var nok forhastet før i mit svar...

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 23:04   #14
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
ingen er fejlfri

Man skal ikke tror på alt man læser paragrafer og brocedure beskrevet på google og lignenende er tit forældet.

Det er et fuldtidsarbejde med overtid at værer kronisk syg.

mvh baldur

Hvis jeg kunne : valgte jeg at arbejde på grønland eller svalbard


( parentes har arbejdet der så jeg ved hvad der er hårest for psyken )
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 23:21   #15
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Baldur
Nu havde jeg søgt på ASK 's hjemmeside og ikke google , men mit søgeord var evhvervsevnetab, ikke fleksjob som Du nævner senere ...

Jeg har arbejdet sammen med flere som har arbejdet på Grønland og jeg tror faktisk der er delte meninger om hvad der er hårdest for psyken , 2 ud af de 5 jeg kender kom hjem med skilsmisse og alkoholproblemer, det virker som om naturen er så stor nogle bare ikke kan rumme det... Deroppe er problemerne vi her slås med til gengæld uvirkelige, men effekten af at håndtere kommunernes og ASK's sagsbehandling kan være lige så store som effekten af natur og isolering på Grønland , Svalbard kender jeg ikke andet til end at man skal være bevæbnet aht. ikke at blive Isbjørneføde

Men skepsis overfor Google, Wikipedia og lign,er godt, men ofte finder vi links og information som leder til erkendelser omkring hvad man kan gøre, stille modkrav til en sagsbehandler med forældet juridisk grundlag gør måske at vedkommende tager lidt bedre fat i sagen og måske lytter lidt mere, en slags "homøopatisk effekt"

Først og fremmest skal man ikke bare lægge sig ned som kronisk syg, det er der man skal lade hovedet arbejde mest fordi kroppen ikke magter så meget, det er også derfor K10 kan virke som en slags "Hivemind" en fællesviden, der er altid nogen til at supplere med viden, så tak for dit besyv, det er jeg glad for

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 08:33   #16
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

Ja så må jeg jo vente at se, jeg har èn arb. skade fra 2003 anerkendt.
I 2006 fik jeg èn ny skade også anerkendt.
Fagforeningen har taget sagen op igen fra 2003, da den er væsentligt forværret.
Er blevet opereret for den, uden nogen bedring i 2007, og de kan ikke gøre mere, min tilstand er derfor stationær.
Så må jeg jo se hvordan de vejer og vurdere, hvad for èn bøtte jeg havner i når jeg både har en arb skade før og efter 2006.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
100% erhvervsevnetab tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-10-2012 11:22
erhvervsevnetab nielsen17 Alt det andet 3 04-10-2012 17:45
Erhvervsevnetab fra ASK Skade2006 Dit og Dat 0 05-07-2009 20:40
Erhvervsevnetab T Hansen Dit og Dat 5 18-06-2008 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension