K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 10:33   #1
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Question Ledighedsydelse

Hejsa...

Jeg er så heldig, at jeg den 23.10.13 har fået bevilget flexjob Har desværre intet job endnu, og venter stadig på samtale med en ny sagsbehandler...

Men kan det virkelig passe, at kommunen må modregne tab af erhvervsevne udbetaling, når ydelsen nu hedder ledighedsydelse??

Troede kun det var okay ved kontanthjælp...

OG så har jeg simpelthen brug for at høre fra jer - hvad er fordele og ulemper ved at blive i A-kasse og fagforening i min situation??
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 10:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har ikke brug for a kasse, men det kan være rart at have fagbevæelsen i baghånd jeg det faglige hus til 60 kr mdr. spørg din fagforening om, hvad de har af tilbud til dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 10:54   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Uden fagforening ville jeg ikke være istand til at køre min pensionssag.

Fagforeningen sørgede også for at jeg fik en god erstatning efter uberettiget fyring fra fleksjob.

Fleksjobbere er dem, der overhovedet kan få mest brug for en fagforening, nogle fagforeninger giver nedsat kontingent til folk i fleksjob, min gør ikke.

Du skiver selv at du allerede nu har problemer med modregning i ledighedsydelsen... det er jo netop sådan noget du kan få hjælp til i en fagforening.

A-kasse...
Den kan man kun benytte sig af hvis man er til rådighed for almindeligt job... men ring og spørg dem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 10:57   #4
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Nå det er åbentbart noget andet med den udbetaling, når man siger til kommunen at man vil have sort på hvidt, hvor det står at de må trække beløbet fra... Hun ringede før. Og sagde at hun da vist havde lavet en fejl, og at tab af erhvervsevne udbetalingen selvfølgelig ikke bliver trukket

Jeg har ikke gjort brug af min fagforening i min sag, da jeg har haft ansat en privat rådgiver... Og når man har sådan en, vil fagforeningen ikke deltage da det jo (forståeligt nok) ikke et nødvendigt med dobbeltarbejde...

Men jeg har opsagt min privatrådgiver nu, da jeg ikke har brug for hendes hjælp længere (læs for dyrt!)

Må prøve at snakke med dem på mandag...
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 11:07   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zen-q Se meddelelser
Jeg har ikke gjort brug af min fagforening i min sag, da jeg har haft ansat en privat rådgiver... Og når man har sådan en, vil fagforeningen ikke deltage da det jo (forståeligt nok) ikke et nødvendigt med dobbeltarbejde...

Men jeg har opsagt min privatrådgiver nu, da jeg ikke har brug for hendes hjælp længere (læs for dyrt!)

Må prøve at snakke med dem på mandag...
Som du skriver kan man ikke have to rådgivere på en sag.

Den hjælp jeg har fået fra jurist via fagforeningen var gratis og (min påstand) mere kvalificeret end enhver privat man betaler for.
Ikke mindst fordi man ikke skal se på pengene, man ringer bare og drøfter sagen så ofte der er behov.

Min pensionskasse har lignende ordning, men jeg valgte at benytte fagforeningens tilbud i denne omgang.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension