K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2006, 19:45   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

Hej PiaB og alle jer andre

Jeg har et lille spørgsmål, som vi har diskuteret i min familie.

Kan man blive sendt ud i arbejdsprøvning, når man får løn fra en arbejdsplads?

F.eks. i mit eget tilfælde. Jeg fik en opsigelse fra min arbejdsgiver d. 1 april i år p.g.a for stort fravær. Da jeg er funktionær og har været ansat i virksomheden i over 12 år, har jeg en opsigelse på 6 mdr., hvilket vil sige at min sidste arbejdsdag er d. 30 september.

Kan kommunen så sende mig ud i arbejdsprøvning i min opsigelsesperiode, eller skal de vente til efter d. 30 september?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2006, 21:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

Hej gittedl...

Sådan hurtigt set på det...så kan de ikke sende dig nogen steder idet du jo stadig arbejder for din gamle arbejdsplads...hvis jeg har forstået dig korrekt...
Det er vel meningen at du skal arbejde for dem indtil den 30 september...og så kan du jo ikke være i arbejdsprøvning et andet sted samme tid...
Du får vel også stadig løn indtil den dato...og så har du jo ikke noget med kommunen at gøre....det har du først i det øjeblik du er sagt op og ikke mere får nogen løn....

Har du haft kontakt til kommunen siden du spørger...??
Er det sygdom der er skyld i dit fravær på arbejdspladsen...??
Når du snakker arbejdsprøvning...er det så fordi du vil søge fleks...??

Jo mere du fortæller...jo bedre kan folk svare dig...da det godt kan være svært for folk at bidrage med et svar...når de ikke ved nok om din situation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2006, 23:01   #3
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

HeY
Mener ikke du kan blive sendt i arbejdsprøvning så længe du er ansat i virksomheden og ja du får løn så kommunen kan ikke have ondt i R.... over det!! Jeg blev selv fyret år tilbage (havde dog kun 1mdr. opsigelse) men der blev der først fastsat dato efter min "sidste dag" på job.... det er jo først der de reelt skal have fat i dig men mon ikke Pia ved bedst

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 08:58   #4
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

Citat:
Webmaster skrev:
Hej gittedl...

Sådan hurtigt set på det...så kan de ikke sende dig nogen steder idet du jo stadig arbejder for din gamle arbejdsplads...hvis jeg har forstået dig korrekt...
Det er vel meningen at du skal arbejde for dem indtil den 30 september...og så kan du jo ikke være i arbejdsprøvning et andet sted samme tid...
Du får vel også stadig løn indtil den dato...og så har du jo ikke noget med kommunen at gøre....det har du først i det øjeblik du er sagt op og ikke mere får nogen løn....

Har du haft kontakt til kommunen siden du spørger...??
Er det sygdom der er skyld i dit fravær på arbejdspladsen...??
Når du snakker arbejdsprøvning...er det så fordi du vil søge fleks...??
Hejsa

Årsagen til mit fravær er, at for 3½ år siden fik jeg konstateret en kronisk hjertesygdom. Siden jeg fik den konstateret og til i dag, er den desværre kun blevet værre. Så gradvis er mit fravær blevet større, og på nuværende tidspunkt har jeg været sygemeldt siden d. 19 januar i år.

Kort tid efter at jeg blev sygemeldt d. 19 januar, fik min chef og jeg fået lavet en §28. Men da der ikke viste sig nogen umiddelbar forbedring i min helbredstilstand, fik jeg altså alligevel en opsigelse. Lige efter min opsigelse spurgte jeg min fagforening ang. om at blive fritstillet. Her blev jeg direkte frarådet, at bede om en fritstilling, da min arbejdsgiver med næsten 100% sikkerhed vil sige nej. For hvis de går med til at fritstille mig, så mister de tilskud fra kommunen(§28).

For 6 uger siden var jeg så til møde med min socialrådgiver, og det blev bestemt at der skulle indhentes oplysniger fra min egen læge, og når jeg har været til kontrol på sygehuset d. 20 juni, vil de efter følgende indhente suplerende oplysninger derfra.

Da jeg var nede ved min egen læge for at få udfyldt en generel helbredserklæring, sagde hun lige ud, at efter hendes mening vil en løsning for mig nok være et fleksjob. Så derfor spørgsmålet om arbejdsprøvning.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 15:01   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: opsigelsesperiode

Er du sygemeldt nu, eller hvad? Hvis du er sygemeldt betaler kommunen jo lønrefusion til din arbejdsgiver. Hvis du ikke er sygemeldt skal du vel fortsætte med dit arbejde indtil opsigelsesperioden udløber. Hvis du er sygemeldt nu, synes jeg næsten det ville være i din egen interesse at få sat noget i gang hurtigst muligt! Dvs feks arbejdsprøvning. Her i DK kan man nemlig kun være sygemeldt 12 mdr,´med mulighed for forlængelse med 2 gange 13 uger, og den tid kan hurtigt gå, da kommunen begynder at tælle dage, når du har været sygemeldt i 2 uger. Og det gælder også selvom du får løn fra din arbejdsgiver, da kommunen jo giver lønrefusion til arbejdsgiver.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 22:35   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

Hej gittedl.

Som jeg læser dit indlæg, er du sygemeldt, hvilket vil sige, at din arbejdsgiver får refusion fra kommunen. Så ja, de kan godt sende dig i arbejdsprøvning selvom du fortsat er ansat.
Sygedagpenge herunder refusion til arbejdgiver, bliver betragtet som en korttidsydelse, hvorfor det er vigtigt at der hurtigt bliver iværksat foranstaltninger med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet enten via en §28-aftale som du har, via revalidering, fleksjob eller tilbage på ordinære vilkår.

Som udgangspunkt kan du max. få sygedagpenge herunder refusion til arbejdsgiver i et år dog med mulighed for forlængelse - man kan godt blive forlænget udover 1 år og de 2x13 uger, det kommer an på hvad man bliver forlænget på - men det er nok ikke relevant i dit tilfælde.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2006, 19:44   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Arbejdsprøvning når man er ansat andetsteds!

Mange tak for svaret PiaB.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansat i fleksjob fik arbejdsskade Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-09-2018 16:38
Jeg er nu ansat fleksjobber! mawebbro Jeg har fået job. 20 29-04-2013 09:15
Blive ansat frup Politik og Samfund 1 11-04-2013 22:31
Ansat i kommunen og sygemeldt Berit1234 Alt det andet 19 06-08-2010 15:13
Ansat i fleksjob/sygedagpengde? Shy Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2009 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension