K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 17:13   #11
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja jeg vil helst på pension da jeg simpelthen ikke magter et arbejde psykisk sårh
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:40   #12
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Var til møde med sagsbehandler i dag

hvor vi lige skulle gennemgå min resurceprofil sammen,jeg fik så afhvide af min sagsbehandler at hun lige ville forberede mig på et måske afslag på pension pga at et pludselg afslag ville vælte mig fuldstændigt så var jeg lige forberedt sagde hun,men hun håbede self det bedste for mig hun mener at der mangler afklaring af min arbejdsevne fra en Neopsykriater ahhmen forpokkker hvorfor har i ik sendt mig op til sådan en for langtid siden så siger hun det har vi ikke haft tid til øhh nå,hun vil så sende mig op til sådan en hvis jeg for afslag på pensionen hvilket jeg jo håber ikke sker gyyyys da

Hvis jeg for afslag på pension og jeg jo er under 40 år kan en Neopsyk test så tvinge kommunen til at give mig en pension hvis testen viser at det er åbenlyst at jeg ikke kommer ud på arbejsmarkedet igen nogen som ved det ??

Min sagsbehandler siger os at hun før har set personer som mig med psykiske lidelser som nu er kommet i flexjob jamen det kan jeg jo så ik bruge til en fis he he.

God Jul/Nytår fra Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:12   #13
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har for år tilbage arbejdet i en kommune - og man er altså ikke analfabet fordi man gerne vil gøre sit arbejde grundigt. Der er forskel på at lave en ressourceprofil og lave 200

og når noget går videre til pensionsudvalget, så afhænger rigtig meget af kvalitet af fx. ressourceprofilen, hvordan man argumentere for borgerens skyld, og naturlivis også at der er et reelt nedsat arbejdsevne

Godt jeg ikke arbejder med den slags mere - for mage til utaknemlighed, nedgørenhed og kritik der gives det har jeg ikke oplevet andre steder..... Det er ærlig talt skide hårdt at sidde og høre på syge mennesker dag ud og dag ind - for så at skulle få det ene nederlag efter det andet når man forsøger at gøre sit arbejde og borgeren får afslag af andre..- der bestemmer

Det er virkelig en klemme man er i - man skal gøre det godt og hurtigt for borgeren, men grundigt og veldokumenteret for de der beslutter..... hvis nogen får stress eller er i risiko, så må det da være dem der arbejder med den slags.

At man ingen arbejdsidentitet er, betyder, at man ikke kan se sig selv på arbejdsmarkedet. Det kan tolkes negativt- at man ikke har motivation.
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:31   #14
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hold da op, man skulle tro nogen sagsbehandlere er analfabeter - 1 måned! til at rette en ressourceprofil?

Jeg skrev min egen på et par timer, og den var 10 A4 sider lang, og sagsbehandleren brugte et par timer en formiddag til at lave den endelige ressourceprofil.
Kan da godt forstå at de har svært ved at få sagerne fra hånden i dét tempo.

Gudved hvor mange effektive arbejdstimer de EGENTLIG har selv
Hmm det var sgu da en nedværdigende måde at skrive det på.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser
Jeg har for år tilbage arbejdet i en kommune - og man er altså ikke analfabet fordi man gerne vil gøre sit arbejde grundigt. Der er forskel på at lave en ressourceprofil og lave 200

og når noget går videre til pensionsudvalget, så afhænger rigtig meget af kvalitet af fx. ressourceprofilen, hvordan man argumentere for borgerens skyld, og naturlivis også at der er et reelt nedsat arbejdsevne

Godt jeg ikke arbejder med den slags mere - for mage til utaknemlighed, nedgørenhed og kritik der gives det har jeg ikke oplevet andre steder..... Det er ærlig talt skide hårdt at sidde og høre på syge mennesker dag ud og dag ind - for så at skulle få det ene nederlag efter det andet når man forsøger at gøre sit arbejde og borgeren får afslag af andre..- der bestemmer

Det er virkelig en klemme man er i - man skal gøre det godt og hurtigt for borgeren, men grundigt og veldokumenteret for de der beslutter..... hvis nogen får stress eller er i risiko, så må det da være dem der arbejder med den slags.
Du skriver lige hvad jeg tænker...... Vi gør alt hvad vi kan for at hjælpe syge mennesker - og øv hvor er det bare surt mange er så utaknemmelige!
Og JA jeg er selv fleksjobbber.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:40   #15
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Sprite ja det fik jeg os bekræftet i dag at det betyder at jeg ikke ser mig selv på arbejdsmarkedet og at jeg har det meget bedre uden arbejde
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 02:21   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja nu ved jeg ikke lige hvor og hvad i har lavet....men de fleste sagsbehandlere som vel at mærke gør deres arbejde ordentligt....det er ikke dem der høre på utaknemmelige borgere...

De får ej heller den kritik....vi mange gange ser herinde på siden...

De fleste gange ser vi dem slet ikke her på K10....da denne side jo henvender primært til folk som er i klemme i systemet...

Men det gør til gengæld de sagsbehandlere der ikke gør....dem der mistro borgerne....dem der trækker sagerne på foranledning af deres foresatte...

Dem der lyver og dem man ikke kan stole på overholder gældende lov...

Så den var måske værd at tænke over inden man sætte sig for højt i sadlen...

Vi har utrolig mange brugere herinde som er super glade for deres sagsbehandlere....kalder dem for søde, venlige og nogle som faktisk gør det de kan for deres borgere...endda selv om borgeren selv føler de er kommet i klemme i det her system..

Nu ved jeg ikke lige hvad man forventer som sagsbehandler når man mistror, trækker sager, bryder loven, lyver osv osv.....taknemmelighed? venlighed? at blive overøst med fine ord....

Har man været igennem et langt forløb...med mange undersøgelser, arbejdsprøvninger osv.....så er det fandme ikke okay at de ikke har brugt den tid til at få undersøgt det sidste....

Der er stor forskel på at lave sit arbejde ordenligt og så trække tiden....eller rettere ikke bruge den tid der har været konstruktivt...

Nu findes der sikkert også utaknemmelige borgere...er jeg sikker på...som kommer med kritik uberettiget....men måske man lige skal lægge mærke til hvilken side man befinder sig på...

Siden er jo ikke beregnet for folk som har sager der bare kører som de skal igennem systemet...

Mange af disse borgere som kommer her...de har været i dette system i adskillige år....nogle op over 15 år...og disse borgere har selvfølgelig en berettiget tendens til at kritisere folk i systemet....

Mange af disse ting vi ser herinde...og det er ikke bare enkelte sager...det er altså ikke noget som folk skal være taknemmelige over...

Folk der arbejder ude i den private sektor...de sidder altså ikke og forventer at deres kunder skal overøse dem med ros og være taknemmelige over at man har gjort det arbejde man bliver betalt for...

Så lige ang den ressourceprofil...

Havde man lavet sit arbejde ordentligt....så ville der jo ikke være særligt meget der skulle laves på den ressourceprofil....

Det må man da vide specielt hvis man har siddet med den slags arbejde før...

Ressourceprofiler er ikke noget man først skal starte op når der skal ske en afgørelse.....som det sker i rigtig mange kommuner....

Det er simpelthen noget forbandet svineri at de gør det på den måde...

En ressourceprofil skal oprettes med det samme og opdateres løbende i en fremadrette process....som der jo tydeligt står i loven...

Så at det skal tage en hel måned....at lave den...den viser jo at man ikke har gjort som man burde undervejs i forløbet...

Havde man det...ja så skulle den bare opdateres....og det kan ikke tage så lang tid...

Så utaknemmelig....tja det kan man måske godt forstå...det ville jeg være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 14:24   #17
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Jeg vælger ikke at svare på den webmaster!
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 14:33   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Jeg vælger ikke at svare på den webmaster!
Det var klogt valgt!

Web beskriver i hvert fald fint hvordan jeg har det med tanken om, at en sagsbehandler skal bruge 1 måned på at opdaterer en ressourceprofil - det er bare ikke i orden. Der sidder rigtige mennesker og venter i den anden ende. De fleste, med nerverne uden på tøjet.

Resten skrev jeg såmænd bare med et glimt i øjet - det er ikke min holdning generelt. Bare et surt opstød.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 15:52   #19
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Holda helt op hvis loven siger at en ressourceprofil skal opdateres løbende så er de godtnok nogle fæhoveder i min kommune for min er helt fra 2005 og er først lige blevet færdig redigeret nu her og det er kun sket fordi jeg søger pension,jeg har nævnt det hundrede gange for min daværense jobkonsulent men hun snakkede bare udenom.

vh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:11   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde samme problem - jeg anede ikke engang der var noget der hed en ressourceprofil før end jeg kom herind på K10 - så det var nærmest et fremmedord for mig.

De var også flere år om at lave min ressourceprofil, og den blev faktisk først lavet i forbindelse med førtidspensionssagen, og der måtte jeg endda lave den selv! Min sagsbehandler brugte bare den ressourceprofil jeg selv havde lavet som en slags stikordsregister til hendes egen. Men det gik hurtigt da der endelig var taget hul.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
At rykke kommunen for svar - hvordan? Cillenolle Alt det andet 96 19-08-2010 09:27
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension