K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2016, 12:21   #1
Mutti44
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mutti44 er ny på vejen
Svie og smerte godtgørelse ved arbejdsskade

Jeg er desværre langtidssygemeldt efter to arbejdsskader, jeg er nu blevet oplyst at når sygemeldingen er pga. arbejdsskade er man ikke berettiget til svie og smerte godtgørelse erdette korrekt. Syntes det er meget forvirrende, og hvad med evt. godtgørelse for følge skader ( dårlig knæ= forkert gang= udbrud af diskusprolaps). Har nogen noget viden eller erfaring med disse to ting?

Hilsen Mutti44
Mutti44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 13:10   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, der gives ikke svie og smerte for arbejdsskader

Tjek evt om du har en heltidsfritidsulykkesforsikring som evt. Dækker dette

Den er sratning man kan få for arebjdsskader er:

Dækning af udgifter til behandling, medicin mm så længe det ser som helbredende. Så snart skaden er dømt stationær og behandling er vedligeholdelse mm er det for egen regning

Menerstatning= engangs skattefri erstatning alt efter skaden. Søg arbejdsskade mentabel og find din skade på den. Mengraden skal være over 5% for at give erstatning

Løntabserstatning: mister man mere end 15% af sin indkomst pga arbejdsskade. Får man en erstatning enten løbemde erstatning eller engangsbeløb eller bege dele alt efter hvor stort tab man har haft
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 14:31   #3
Mutti44
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mutti44 er ny på vejen
Tak for hurtigt svar��
Mutti44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 17:19   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, der gives ikke svie og smerte for arbejdsskader
Du mener sikkert, at der efter Arbejdsskadeforsikringsloven ikke er mulighed for godtgørelse for svie og smerte, og vel egentlig også tabt arbejdsfortjeneste. Du glemmer så bare, at der ved nogle arbejdsskader også er mulighed for at søge om ekstra erstatning/godtgørelse efter Erstatningsansvarsloven. Eks. hvis der er nogen som kan stilles til ansvar for arbejdsskaden eller at der er begået forsømmelse/fejl.

Jeg har selv fået erstatning/godtgørelse fra både Arbejdsskadeforsikringsloven og Erstatningsansvarsloven da der var en som kunne stilles til ansvar for arbejdsskaden som var et voldeligt overfald mens jeg arbejdede som chauffør.

Jeg ville gerne have lavet et længere indlæg men det må lige vente lidt da jeg pt. har travlt med at holde ferie i Chiang Mai (Thailand)
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 11:57   #5
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
hej nu er jeg ikke kommet tilskade en arbejdesskade men et trafikuheld og ved det er en meget lang sag da man skal være udredt med ens arbejdesevene som man så kan tage op i arbejdesskadestyrelsen, for tap af erhversevene før man kan få erstaning har en advokat på vis ikke du har så få en nu så du kan få hjælp med det for de prøver og løbe om hjørner med folk så vil andbefalde en der har det ingen erstaning ingen regning som her kontakt dem her http://advocare.dk dem har jeg selv og de er dyrktig håber det kan hjælpe dig kram herfra
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 12:37   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er ikke korrekt at man skal være udredt med ens arbejdsevne mm før der kan træffes afgørelse eller tages op i arbejdsskadestyrelsen.

Sagen skal tages op med det samme man kommer til skade og der vil så komme afgørelser løbende som ens sag/skade ændre sig.

Jeg fik mengradserstatning flere år før jeg blev en sag i jobcenteret

Jeg fik løbende månedlig erstatning for erhvervstab i flere år mens min arbejdsevne (eller mangel på samme) blev undersøgt

Men til sidst kom den endelige erthvevstabserstaning (engangsbeløb + månedlig udbetaling) da det blev klart at jeg ikke kunne arbejde og kom på pension.

Det er meget vgtigt at få meldt arbejdsskader så hurtigt som muligt til arbejdsskadestyrelsen og vil kun skade ens sag at vente til arbejdsevnen er fundet mm
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 17:01   #7
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er ikke korrekt at man skal være udredt med ens arbejdsevne mm før der kan træffes afgørelse eller tages op i arbejdsskadestyrelsen.

Sagen skal tages op med det samme man kommer til skade og der vil så komme afgørelser løbende som ens sag/skade ændre sig.
Nu nævner martinja41 ikke noget om arbejdsskader men i stedet en trafikskade hvor man kan bede Arbejdsskadestyrelsen om en vejledende udtalelse vedr. mengrad og tab af erhvervsevne.

Jeg har ikke det store kendskab til Erstatningsansvarsloven, men mener ikke, at den åbner op for en midlertidig fastsættelse af erhvervsevnen. Det giver derfor mening når martinja41 nævner, at man skal være udredt og stationær før Arbejdsskadestyrelsen kan komme med en endelig vurdering af mengrad og tab er erhvervsevne.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 04:49   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, der gives ikke svie og smerte for arbejdsskader
http://www.ret-raad.dk/blog/erstatni...-arbejdsulykke

Citat:
Arbejdsgiverens erstatningsansvar

I nogle tilfælde er andre personer skyld i din arbejdsulykke. Skyldes din arbejds-ulykke, fejl eller forsømmelser fra din arbejdsgiver eller fra andre (f.eks. andre håndværkere på byggepladsen), kan du også kræve erstatning for din personskade efter reglerne i erstatningsansvarsloven.

For at du kan få erstatning skal der være en erstatningsansvarlig. Det kan f.eks. være din arbejdsgiver, som ikke har givet dig en fyldestgørende instruktion eller som ikke har sørget for at arbejdspladsen var indrettet forsvarligt. Det kan være en maskine eller et redskab, der ikke er i forsvarlig stand. Eksemplerne er mange.

Det er også en betingelse for at få erstatning, at din sygdomsperiode skyldes arbejdsskaden og ikke skyldes omstændigheder, der er sket i din fritid eller f.eks. fejlbehandling på sygehuset. Du skal være opmærksom på, at det er dig som skadelidt, der har bevisbyrden for, at f.eks. din arbejdsgiver er erstatningsansvarlig. Dette bevisbyrdekrav gælder ikke for et erstatningskrav efter den lovpligtige arbejdsskadeforsikring.

Dit erstatningskrav behandles efter reglerne i erstatningsansvarsloven. Hvis erstatningsbetingelserne er opfyldt, dækker erstatningsansvarsloven:
•Ødelagt tøj og andre genstande
•Medicin- og behandlingsudgifter
•Tabt arbejdsfortjeneste
•Svie og smerte
•Varigt mén
Erhvervsevnetab
Og evt.
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...atningsansvar/
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 10:34   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fik svie og smerte penge efter arbejdsulykke i maks tid

Tror det var et år dengang

Grunden til jeg fik det - var At der var en skadevolder til min ulykke.

Og det dækkede det.

Kan ikke husk det præcis. Men tror det var 155 kr skattefri om dagen i ca 12 mdr.

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension