K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2016, 12:26   #1
VickiS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
VickiS er ny på vejen
Arbejdsprøvning - dagbog ?

Hej med jer

Vidste ikke lige om min tråd hører til under flexjob, men jeg smider den her da jeg ikke er i nærheden af hverken det ene eller det andet endnu....

Jeg har haft kroniske galdeblæresmerter efter min operation i 2014. Er blevet udredt og de mener det er nervesmerter (de kan intet finde galt med mig). Har været på et smerteforløb på Valdemar og er nu afsluttet uden medicin.

Har gået sygemeldt i 1½ år nu og på mandag skal jeg i gang med arbejdsprøvning i 3 mdr.
Det bliver skønt at komme i gang, men frygter det samtidig da jeg er virkelig dårlig til at sige fra. Jeg holder ud og dør så helt når jeg kommer hjem/bagefter.
Men mon ikke jeg får øvet mig lidt? Det andet holder jo ikke på sigt og så bliver arbejdsprøvningen jo håbløst upræcis

Nåh jeg ville egentlig høre fra andre der har været igennem arbejdsprøvning hvad jeg skal skrive ned i min dagbog?

Jeg tænker selv at skrive lidt om det er en god eller dårlig dag (hvor mange smerter man har), energiniveau, hvad man har lavet i løbet af dagen osv.

Jeg har set det skema herinde under links, men synes ikke helt det er mig. Så tænker at købe en lille bog og kradse ned hver dag (har en ELENDIG hukommelse så det skal nærmest skrives mens man oplever det !)

Tak for en fantastisk side !
VickiS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2016, 14:20   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså du kan jo hente inspiration fra de skemaer der er her på siden. Ved at mange har brugt dem

Jeg tror det er en god idé hvis man ikke skriver for meget til hver dag.
Find evt måske 3 ting du gerne vil besvare hver dag. F.eks.:
Smertegrad (her kan du bruge de tabeller i skemaerne, hvor de har givet dem tal)
De ting du har lavet der har været krævende (har du været til familiefødselsdag, ude og købe julegaver osv, men som også er noget der bør være plads til)
Og så måske også om du har været nødt til at tage hjem fra arbejdsprøvning tidligere

Jeg ved ikke hvor nødvendigt punkt 2 er (her håber jeg andre kan komme med guldkorn).
Men jeg tror det er vigtigt at det er nemt for dem der skal se den, at danne sig et overblik.
Så de ikke skal læse et længere stykke tekst, for at se hvordan den enkelte dag er gået

Det med en lille bog, det kan jo være et af de der små hæfter man brugte i folkeskolen, og så en side pr dag
Husk endelig at skrive noget HVER dag, også de dage du ikke er i arbejdsprøvning.
For det går jo ikke hvis du f.eks. er afsted mandag og torsdag, ligger på langs hele tirsdag og onsdag, og først fungerer igen torsdag.

---

Det skema til psykiske problematikker, er et min ven lavede til mig.
Så printede jeg en stak ud af dem, havde den uges skema liggende i tasken, og kunne så undervejs i løbet af dagen sætte krydser og skrive et par ord
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2016, 15:33   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand skrev hvad han lavede, hvonår han fik ondt og de dage han tog hjem før tid

og så skrev han de dage, hvor han ikke kunne noget efter arbejde, skrev hvad han burde gøre og ikke kunne, så som dække bord, hente børn, lave mad
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2016, 23:06   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I denne tråd er der flere forslag til hvordan en dagbog kan se ud: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Smerteskalaen kan man jo rette til, så den passer til ens egen smerte-oplevelse.

Man skal bare tænke på, at dagbogen skal være nem at læse og forstå, for ellers vil der nok være en stor risiko for, at den ikke vil blive brugt, som man ønsker det.
Smerteskalaen gør, at læseren nemmere forstår hvad man mener.

Første gang man sender kopi af sin dagbog til sb, vil jeg anbefale, at man sender en kopi af smerteskalaen, så sb m. fl. kan se hvad de enkelte tal betyder.

Jeg brugte selv den dagbog-model, som Trold beskriver i linket, og da jeg læste min konsulents rapport til kommunen var jeg ikke i tvivl om, at han havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension