K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2016, 10:30   #1
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Pasiv bank

Hej k 10 nyt indlæg herfra.
Jeg sendte mail til vores bank ( adm. Direktør ) d.27/11-2015 og beder om henstand vedr. Huslån til jeg er 100 % udredt. Da vores økonomi er YDERST PRESSET. Samme dag blev jeg ringet op af af vores bank rådgiver meldingen var ( jeg skulle ikke sende mail til direktør ) og de vil IKKE SVARE PÅ MIN MAIL øhhhhhh. mener da selv det er ret relevant eller skal vi " bare " lade lortet sejle. Hvad gør vi ? Mener det da temmelig useriøst af dem eller ?

Mvh. Rep God dag herfra

VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 10:51   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Du bør først kontakte din Bankrådgiver for et møde straks, så du her kan fremlægge dit problem.

Hvis Bankrådgiveren ikke har kompetence til at gøre det ønskede for dig kan Bankrådgiveren og dig få sagen fremlagt for Afdelingslederen.

Sådan er kommandovejen
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 10:59   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ssagde han ikke det til dig, at du skulle starte med din bank rådgiver?

vi stod i samme problem med vores bank, vi havde en meget lille lån, som vi afdraget meget på lånet var under 30000 og afdrag på 2000, min mand mistede hans indtægt og ville have lånet sat ned eller i béru, vi skrev til vores bank rådgiver, fik intet svar skrev igen fik intet svar, ringede og fik nej, min fik ingen penge, så kontoen var tom, så hævede de bare på min.
vi skiftede til coop, den eneste der ville have os, og nu sætter vi de 500 ind, og sådan er det bare
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 11:08   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er ikke nogen bestemt "kommandovej" og det er ikke forbudt at henvende sig til ledelsen.
Men da den administrerende direktør ikke sidder med disse forhandlinger, som en bankrådgiver gør, vil det være naturligt at henvende sig hos rådgiveren først.

Men er man ikke tilfreds med den behandling man får af sin rådgiver eller banken generelt, så er man jo fri til at skifte.
Jeg ville IKKE finde mig i den der "socialkontor-agtige" behandling fra en PRIVAT VIRKSOMHED !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 11:23   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke hvilken ydelse du er på, men denne kan måske være relevant at minde banken om:
https://www.finanstilsynet.dk/da/Nyh...e-ydelser.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 11:58   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Med mindre du kan give banken en præcis dato for hvornår du "er 100% udredt" er det jo umuligt for banken at vide hvornår du kan begynde at afdrage igen..... (og selvfølgelig ved du ikke hvornår du er 100% udredt, men det ved banken jo heller ikke).

I stedet vil jeg anbefale dig at forholde dig til hvor meget du kan betale, ud fra nuværende økonomi, og fremlægge dette samt dit budget over indkomst og udgifter, således at der eventuelt kan aftales en løsning hvor du betaler minimalt i en periode, og I så sætter en genforhandlingsdato for, hvornår I igen skal tale om, om der er mere klarhed over din økonomi, og du igen kan afvikle mere.

Du skal henvende dig til din bankrådgiver. Har denne ikke bevillingskompetance til at tage stilling drøfter denne sagen med sin overordnede.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 20:56   #7
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Hey mistymiss jeg er på ress ydelse hele 10849 kr. Pr måned ca. 7400 udbetalt hele min " løn " går til budget og vi lever af konens løn.
Kæft jeg er pisse træt af store steaks og dyr rødvin magter det ik mere ( ironi kan forekomme )

Takker for linket

Jjson. Pt. Er vi låst på hænder og fødder vi har eget hus købte da huspriserne lå højest evt. Salg vil være rigtig møj

Igkh62. De har været orienteret siden sygemelding 19/8-2014 aner ik hvad vi skal gøre

Fleks10. Pt intet og afdrage med da vi kører med minus på indbetalinger og der er skåret helt ind til bene næ det helt ind til marven

Og takker for jeres svar

Mvh. Rep og god weekend

Sidst redigeret af VENDETTA; 12-02-2016 kl. 20:59.
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 13:52   #8
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg synes, at du/I skal prøve at kontakte en gældsrådgiver.

Det er gratis bl.a. hos Forbrugerrådet Tænk som man både kan kontakte ved fremmøde, (bl.a. i Odense) pr talefon eller mail.

Jeg tror at de kan fortælle her hvordan I bedst griber det an.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 14:30   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ved ikke om du måske kan få lidt ud af at læse følgende link:
http://www.budgethuset.dk/saadan-ski...holdet-knager/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:09   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Brug endelig din indgang til banken = din bankrådgiver
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension