K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2016, 17:26   #11
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Hvad skal man gøre, når sagsbehandler, skriver noget andet, end det der er sagt på mødet,

f.eks. Vi arbejder hen på, at jeg kommer i et fuldtidsjob, med henblik på raskmelding, hvor jeg sagde, jeg ser ikke mig selv i stand til at kunne arbejde 37 timer, men et arbejde, jeg kan holde til, et flexjob.

Hvad gør jeg med hensyn til jobkonsulenten, for ca 1,5 år siden, hvor jeg også var syg pga. Det Samme, dengang selvstændig, fandt han tre job, han sagde, her er 3 job , dem kan du som ufaglært klare , du skal bare sætte dig ned når du får ondt, og rejse dig op igen og gå lidt rundt, når du får ondt af at sidde. De job fandt han , ved at jeg kikkede på billeder, om hvad jeg godt kunne tænke mig.

Har fået ny læge pr. 1 januar, da den anden er gået på pension, har erfaret at den sidste lægeerklæring , der er sendt til kommuner, ligner den fra forrige gang, skal jeg få en ny vurdering fra den nye læge.

og hvornår skal der laves en rehabiliteringsplan.

Sidst redigeret af Post; 25-01-2016 kl. 17:34.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 17:42   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt sætte dig ned og skrive det du mener som blev sagt på mødet ned...

Dette papir kan du så bede om at få lagt ind i din sag...husk at få en kvittering for aflevering..

Det eneste andet man kan ja det er klage over sagsbehandlingen...dette gøres til borgmester eller chef for afd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 21:52   #13
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Vil life høre.

Skal man være medlem af en fagforening/a-kasse, når man har flexjob, stå i den situtation , at jeg ikke har råd til det, da jeg er røget i resurseforløb.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 22:00   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Vil life høre.

Skal man være medlem af en fagforening/a-kasse, når man har flexjob, stå i den situtation , at jeg ikke har råd til det, da jeg er røget i resurseforløb.
Prøv at se i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=33825
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 22:02   #15
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Er der nogle der ved om en tjenestepension, skal fratrækkes /modregnes den ydelse man modtager som flexjobber
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2016, 18:20   #16
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Rehab

Hej igen

Jeg har nu været i arbejdsprøvning siden april, og min sagsbehandler og jobkonsulent har sagt , at nu skal vi for rehab,

1. Er der noget jeg skal være opmærksom på.
2. Når sagsbehandler og konsulent , er enig om at de 15 timer jeg er landet på, er maks, er der så risiko for , at rehab sender mig i ressurceforløb , og ikke flexjob, som sagsbehandler anbefaler.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2016, 23:29   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Umiddelbart vil det lyde logisk at de sender dig i fleksjob....når det er sagt ja så kan ingen vide hvad de vil gøre....det er simpelthen ikke til at vide mere...

Det kommer an på om hvorvidt rehabteamet er enig i at der ikke er flere udviklingsmuligheder..

Er de enige i det...ja så bliver det fleksjob....hvis de ikke er enige...ja så kan de finde på med et ressourceforløb...

Du skal have lavet en rehab plan...altså hvis du ikke har fået lavet en sådan...

I den skal du være ret opmærksom at den afspejler dig og din situation...

Er der ting du på forhånd ved du vil sige når du kommer for rehabteamet....ja så vil det være en god ide at lige få det skrevet ned inden mødet....mange har det med at glemme hvad det var de ville sige når de sidder midt i mødet..

Husk at du har muligheden for at tage en bisidder med til det rehab møde...hvis du synes det er en god ide...eller hvis du er nervøs osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 15:45   #18
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Så er det hele ved at være klar til Rehab, min SB skriver , at det sidste der mangler er , at sagen er sendt tilvkvalitetssikring i UT Team, når sagen er er vurderet tilstrækkelig oplyst af fagkonsulent og team anmodes der om læ265.

Hvorfor skal der laves en ny læ265 fra egen læge , når det er sygehusets læger, der har sagt at jeg er stationær, og der ikke kan gøres mere.

Kan en ny læ265 "har fået ny læge, da den gamle gik på pension"få indflydelse på om jeg får flexjob

Får alle papirer tilsendt, når UT Team er færdig, er der noget jeg skal være opmærksom på.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 16:20   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Post

IFlg loven er det det den praktiserende læge som skal udfylde læ265, i samarbejde med dig. dvs. det skal foregå ved en konsultation, som du skal booke hos din læge,så snart der er grønt lys fra kommunen til dette.

din nye læge skal forholde sig til det der allerede står i din journal, og det bør ikke få betydning for om du godkendes til fleksjob.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 16:24   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at google LÆ265, så du kan se indholdet af blanketten.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension