K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2016, 07:31   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej problemet var nok, at hun er flek jobber og hun kan arbbejde12,3 timer, så det skal alle kunne og så var der der 2 pensionister der arbejdet frivilligt 2 dage om ugen fuld tid, så burde han også kunne.

nå men nu vil de have ham for temet igen for at få rc forløb, så han kan få en ny arbejdes prøvning, de siger han har for lidt tid til han kan vuderes, han var der 2 gange 2 timer med pauser, vi er ved at opgive.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 11:12   #22
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så har vi været i en ny samtale med en ny sagsbehandler igen igen, han skal i en ny arbejdes prøvning fordi de ikke kan bruge den negative til noget, hvis han skal have rc forløb skal han takke ja til psyatik samtaler, men skal man ikke fejle noget for at få psykolog hjælp, hvis han siger nej tak får han ikke rc, han takker nej fordi han vil ikke have papir på noget han ikke fejler, det er slemt nok som det er.

så nu håber vi ikke han ryger på den nye 125 timerrs regel, det kunne hun ikke love ham at han ikke kom på.

å nu skal han selv finde en ny arbejdes prøvning, vi køre på 6 år nu og som hun selv sagde, vi er ikke kommet et skridt vidrer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 11:21   #23
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hvor vanvittigt det end lyder, så ville jeg i jeres sted straks spurte ned til din mands læge, og spørge ham om han mener din mand har brug for psykolog/psykiater samtaler.

og hvis lægen ikke mener det er relevant så få ham til at skrive dette i din mands journal, få en kopi af denne, og spurt så op og smid det i hovedet på din mands sagsbehandler............................

på denne måde kan man hurtigt få lukket den dør som jobcentret mener står åben. og I kommer jobcentret i forvejen , og så er der jo ingen begrundelse for at de kan trække din mands sag mere i langdrag, med denne begrundelse.

så vidt jeg er orienteret så er det stadig kun en læge som kan henvise til psykolog og psykiater. jobcentret kan kun foreslå behandling, men lægen har kompetencen til at henvise til relevant behandling.

jeg synes godt nok jobcentret er lidt for kreative her.

håber det bedste for jer
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 11:22   #24
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
For pokker da!!
det er jo bare op af en bakke for jer..men jeg tænker hvis jeg var jer, ville jeg takke ja til psyk samtaler, så har de da ikke det at finde på bagefter, at han lige mangler!!
jeg føler virkelig med jer, det så trist som tingene i dette land er blevet for syge mennesker!!
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 14:19   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lægen siger der ikke er brug for psykolog under nogen omstænddigheder, har det på skrift
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 14:29   #26
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
så er det bare med at få det afleveret til jobcentret, husk kvittering.

og hvis det allererde ER afleveret til dem 1 gang, så ville jeg i jeres sted gøre det igen, og vedlægge et notat hvor I skriver at der åbenbart i jobcentret hersker tvivl om hvorvidt din mand har brug for psykolog hjælp, samt at I er i tvivl om hvorvidt jobcentret allerede HAR modtaget journalnotatet hvor der står at din mand IKKE har brug for psykolog /psykiater, derfor sender I det igen, så der ikke kan herske tvivl om hvad din mands læge mener om den sag.

og forhåbentlig har din mands læge været helt klar i mælet så der ikke er tvivl om hvad denne mener. vi ser jo en gang imellem at lægerne er ukonkrete i deres beskrivelser, og derfor lader deres notater være en åben dør for jobcentrene mht. at kaste os borgeren ud i uendelige tiltag.



held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 14:56   #27
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
lægen siger der ikke er brug for psykolog under nogen omstænddigheder, har det på skrift
Jeg havde også på skrift fra både egen læge og psykolog at jeg ikke havde brug for psykolog, alligevel blev jobcenteret ved indtil klinisk funktion skrev det samme.

Det er rigtig svært at få afsluttet din sag uden at følge jobcenterets krav om psykolog/psykiatriker, så måske det er nemmere og hurtiger at gå med på det og få det overstået.

Jeg har kendskab til flere sager der er gået i stå og ikke blevet endeligt udredt med begrundelsen at borgeren ikke er medvirkende i egen sag ved at nægte at tale med psykolog, hvorfor jobcenteret ikke kan afslutte sagen før det sker.

Det er dybt uretfærdigt og burde ikke ske, men nogle gange er det bedre at få afsluttet sin sag, end at kæmpe imod
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 19:14   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil desværre bare forlænge din mands sag hvis han siger nej til de samtaler med psykolog..

Personligt ville jeg tage dem med glæde og hurtigst muligt for at få min sag hurtigere overstået...og det vil gå hurtigere hvis kommunen finder ud af at han ikke har brug for samtalerne..og det vil psykologen jo hurtigt finde ud af....hvis din mand ikke har brug for dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:28   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om det er en psykologisk undersøgelse kommunen ønsker, eller om det er psykolog-samtaler.

Mine helbredsproblemer er udelukkende af fysisk karakter, alligevel var en psykologisk undersøgelse det sidste skridt i min sag før jeg blev tilkendt fp.

Og det er mit indtryk, at flere her på K10 har oplevet stort set det samme.

Ofte er en psykologisk undersøgelse det sidste skridt før tilkendelse af fp.

For mig virker det som om, at kommunen skal kunne forsvare for en højere instans, at de tilkender fp.

I min sag slog psykologen fast med syvtommer-søm, at der ikke var noget psykisk at komme efter og, at kommunen sådan set bare skulle få fingeren ud og tilkende mig fp.
Undersøgelsen indeholdt også nogle tests af bl.a. intelligens, hukommelse og koncentrationsevne.

Hvis det er en psykologisk undersøgelse de vil have din mand igennem, så kan du hilse ham fra mig og sige, at han skal tage imod den med kyshånd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2016, 17:14   #30
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
dag fik min mand tilkendt fleks job, efter 6 år i systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension