K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2016, 13:48   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad nu

min mand har været for tamet, de mente at hans lægepapir var i orden, kunne se at han ikke ville kunne komme på ordinær arbejde.

men de mente at hans arbejdes prøvning var for gammel og de ville ikke give ham fleks fordi han muligvis skulle have pension.

Han er nu igen igen i en arbejdes prøvning, der er han 2*2 timer ugeligt, det er fint nok syntes han, han stopper når det gør ondt, men er der tiden ud.

I dag har han været til samtale ved sin sagsbehandler, som siger, at han skal op i tid til mellem 8-15 timer, hvilket er helt urelistisk, han magter knap de 4 han har. Ellers vil hun ikke sende ham til temet igen, det sidste de sagde ,var vi ses om 3 mdr.

Ydeliger siger hun at praktikken siger han ikke fungere der,hvad betyder det? og hvad nu? han syntes det går ok, de drikker kaffe 45min. hver gang, hvor han rejser sig op og går lidt rundt flere gange, ellers laver han , det han skal den dag.

Hvis praktikken bliver stoppet, er vi godt klar over han skal i en ny praktik men hvis den ikke bliver, hvad så, hvis sagsbehandleren ikke vil indstille han igen, fordi hun mener,at han har for lidt timer?

kan man klage og til hver, vi køre på 4 år som ægtefælle ydelse,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 14:17   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
min mand har været for tamet, de mente at hans lægepapir var i orden, kunne se at han ikke ville kunne komme på ordinær arbejde.

men de mente at hans arbejdes prøvning var for gammel og de ville ikke give ham fleks fordi han muligvis skulle have pension.

Han er nu igen igen i en arbejdes prøvning, der er han 2*2 timer ugeligt, det er fint nok syntes han, han stopper når det gør ondt, men er der tiden ud.

I dag har han været til samtale ved sin sagsbehandler, som siger, at han skal op i tid til mellem 8-15 timer, hvilket er helt urelistisk, han magter knap de 4 han har. Ellers vil hun ikke sende ham til temet igen, det sidste de sagde ,var vi ses om 3 mdr.

Ydeliger siger hun at praktikken siger han ikke fungere der,hvad betyder det? og hvad nu? han syntes det går ok, de drikker kaffe 45min. hver gang, hvor han rejser sig op og går lidt rundt flere gange, ellers laver han , det han skal den dag.

Hvis praktikken bliver stoppet, er vi godt klar over han skal i en ny praktik men hvis den ikke bliver, hvad så, hvis sagsbehandleren ikke vil indstille han igen, fordi hun mener,at han har for lidt timer?

kan man klage og til hver, vi køre på 4 år som ægtefælle ydelse,
Hvis de har sagt at det kan være han skal have pension, så kan de da ikke også forlange at han går op i tid til 8-15 timer.

Men de skal selvfølgelig afprøve om han kan en tand mere. Så jeg tænker han skal sige at han gerne vil prøve med ½ time mere om dagen og selvfølgelig også gerne stige hvis det går godt. OG så er det jo op til din mand om han magter den ekstra ½ time eller om han er nød til at sige til chefen at nu kan han ikke mere for idag og blive sendt hjem. Bare vigtigt at chefen på praktikstedet ser at han ikke kan klare det og sender ham hjem. Så er det dokumenteret at han ikke kan den ½ time mere.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 16:08   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er også min mening, blev til du ikke kanmere, men de 2 timer er lige i overkanten, men det hjælper jo ikke når sagsbehandleren siger hun ikke vil sende ham for teamet hvis han ikke kommer op i tid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 16:28   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mon ikke det bare er en trussel for at se om han nu kan komme lidt op i tid...

Hvis han forsøger og det viser sig at han ikke kan komme op i tid...ja så kan sagsbehandleren jo ikke gøre så meget ved det og de kan ikke forhale hans sag i det uendelige..

Nu ved jeg ikke om i har forsøgt...men efter han har været i denne afprøvning og hvis sagen ikke bliver sendt videre....så kunne det være at han skulle prøve at søge en §17 stk 2...om ikke andet så for at få sagen for rehabteamet igen..

Men det bliver nok ikke nødvendigt...for mange gange er det bare tomme trusler for at se hvor langt man kan presse folk op i tid...

Når de ser at det ikke kan lade sig gøre ja så sender de sikkert sagen videre..

Man bør ikke tro på alt ens sagsbehandler siger...

Bed evt om det på skrift...at de ikke vil sende sagen til rehabteamet hvis han ikke kan komme op i tid..

Dette kan du sikkert ikke få på skrift...da sagsbehandleren godt ved at det ikke er helt okay at true med..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 17:23   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er også min tanke ,at det er en tom trussel men man kan jo ikke være sikker, vi fik af vide han lige skulle igennem en afprøvning inden han kunne komme for igen. Men nu snakker de om at stoppe den her afprøvning og så er vi jo tilbage hvor vi startet og grunden om han ikke fungere der, fatter han slet ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 17:43   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg synes I skal bede denne sagsbehandler, snarest, om en skriftlig redegørelse for hvad det er der ikke fungere i praktikken, samt redegøre for sin påstand om hvorfor denne mener din mands timetal skal op på mellem 8 og 15 timer.

bliver hans skånebehov overholdt i praktikken?

Har I på skrift fra rehab.teamet at din mand formentlig ender med en pension.?

For hvis de har skrevet det til referat, er det jo temmelig gak gak det sagsbehandleren har gang i .

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 09:20   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har nu skrevet til sagsbehandleren om hvad der går galt og bedt om et skr, redegørelse om deres møde. normalt er jeg med hver gang fordi han husker dårligt.

Han havde bla. fået af vide han trak vejer for tungt, det har han gjort hele sit lev og kan jo ikke holde op med at trække vejret, og han måtte ikke sige nej til noget arbejde, han har sagt nej til, at dreje en gammel dags kødhakker, da han jo har problemer med nakke skulder og arme.

og en dag skar hen en steg i småstykker og måtte bede om hjælp ti den næste (efter 20 min) hvilket også var forkert.
men han er der jo for, at blive afprøvet, ikke ydeliger skaldet, nu må vi se hvad hun skriver.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 10:46   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hvis man er i arbejdsprøvning , så er det jo netop meningen at man skal sige nej hvis ens skånebehov ikke overholdes, så det lyder helt sort at din mand bebrejdes at han har sagt fra overfor tungt arbejde som eks. kødhakkeren.......

står der ikke i hans papirer at der er skånebehov overfor tungt arbejde?????

det håber jeg ,. hvis der gør, så kan I jo evt. gøre sagsbehandler skriftlig opmærksom på at hvis han ikke må sige nej, så er kommunen ansvarlig for en forværring af hans helbred.

alternativt få hans læge til at lave et notat til jobcentret om at det er skadeligt for ham med arbejde som eks. kødhakkermaskinen..

men indtil da spændende hvad sagsbehandler har af forklaring på jeres spørgsmål.

god dag til jer
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 12:45   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så fik han svar, han er der så kort tid at han ikke må sige nej, fordi så kan de ikke vudere ham, aha, sikke en gang l.....

ellers er det hele misforståelser, han ikke kan få på skrift, kommer ikke bag på mig.

de vil have et møde med ham og lægen om han evn, skal tjekkes for fibermylogi ok hvorfor ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 13:19   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hmm, lyder som om din mands sagsbehandler er uddannet læge , nå men hvis jeg var jer bestilte jeg fluks en tid hos egen læge, for at spørge denne om hxn mener der er grundlag for at undersøge din mand for fibromyalgi, samt spørge lægen hvad denne mener om at din mand udsættes for det (i min naive verden) tåbelige synspunkt, at din mand IKKE må sige nej til tungt arbejde i sin arbejdsprøvning.

det behøver sagsbehanler jo ikke vente på at få svar på til et møde, eller hvad mener du?

Godt din mand har dig til hjælp, god vind til jer.
bedste hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension