K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2017, 17:21   #11
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Mistymiss, de får imorgen til middag. Har jeg ikke svar i min EBOKS der som de telefonisk har lovet, så kimer jeg dem ned resten af fredagen både om det beløb, og de manglende 19 dages kontanthjælp.

Og får jeg ikke et svar inden weekenden, så hænger jeg i telefonen fra kl 8 mandag morgen og indtil jeg får at svar. Jeg skal heldigvis ikke andet på mandag.

Gider ikke deres sylte sager mere. Som Pwww også siger der er jo forlængst gået 4 uger fra 13 juli, så de er allerede ude i ulovligheder

misty Åhhh det ved jeg ikke på stående men sikkert de der 38-40% som alle andre. Men det er jo efter ens fradrag ik? Det kan aldrig lande nede på 3600 kr ud af 5900.

Ja det lugter af fuld skat, men så er det DET de har gjort forkert men så må de jo rette det.

Det er jo ikke ligefrem fordi jeg har brugt mit fradrag på noget andet inde i fængslet vel

Altså uden at jeg på nogen måde er økonomiprofessor, så kan det jo ikke passe at de først berøver mig 19 dages kontanthjælp (og så må jeg klare mig selv inde i fængslet) og så kommer ud til 3600... jo kunne da lige købe noget rugbrød og gå hjem til alle de rudekuverter man så er bagud med.

Måske er der en forklaring på den her løsladelses ting, men det svært at vide når der intet papir er på den.

Men de skal ikke snyde for 19 dages kontanthjælp oven i, så begynder jeg altså at blive knotten, især når kommunen helt notorisk ikke svarer på mails, og ved telfonisk hendvendlse lover enten svar eller opkald imorgen (som aldrig sker)
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 17:33   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Personfradrag: det beløb du ikke betaler skat af.
Trækprocent: hvor mange procent du betaler til skat, af det beløb der overstiger personfradrag.

Dvs hvis de ikke har brugt dit personfradrag, trækker de xx% skat af hele beløbet.

Hvis du før skat fik de 5.956 kr.
Så vil du efter skat (hvis de ikke bruger dit personfradrag) få:
3634 kr hvis din trækprocent er 39%
3693 kr hvis din trækprocent er 38%

Så det passer sådan set fint med, at de ikke har brugt dit personfradrag.

Jeg har en idé om, at skats system sikkert er sikret i alle leder og kanter, så personfradraget ikke risikerer at blive brugt 2 gange.
Så selvom du har personfradrag til gode fra både juni og juli måned, tror jeg ikke at kommunen kan bruge de måneders personfradrag i august måned.
Kommunen kan nok KUN gøre brug af augusts personfradrag i august måned, og det har de så brugt til førtidspensionen.

Så jeg tror du skal kontakte skat.
Jeg tænker at de muligvis kan ændre dit personfradrag resten af året, så du får gavn af personfradraget fra juni og juli.

Ang de 19 dages kh før du kom i fængsel.
Du skal nok være forberedt på, at kommunen tolker principafgørelse, som om du ikke er berettiget.
Og hvis de gør det, og de derfor fastholder deres afgørelse, skal sagen videre til ankestyrelsen. Og så må du vente på ankestyrelsens afgørelse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 19:47   #13
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja netop det passer jo meget godt faktisk. Men så er det SKAT jeg skal have fat i om det? Ved godt det så bliver reguleret ved årsopgørelsen, men jeg har sådan set andre ting at bruge pengene på _nu_ - ja og så er det i øvrigt bare dårlig rådgivning at sige til folk at de får 5900 udbetalt når det ikke er tilfældet.

Jeg er helt med på at kommunen holder på deres afgørelse om at "situationen på udbetalingstildpunktet er afgørende".

Det er der bare ingen lovhjemmel der siger.

Nu har jeg jo førtidspensionen så jeg er såmænd indstillet på at det kan blive en lang sag. Det bliver ikke en jeg ikke kæmper for mig selv, der er jo hver dag X antal personer som fratages deres kontanthjælp fordi de fængsles.

Ja så er man en klovn og skal ikke have kontanthjælp mens man afsoner. Men det er forkert at fratage kontanthjælpen for perioder der går forud (i al fald hvis man ikke er undvegen (ikke er er kommet til tiden) men er mødt op helt frivilligt og til tiden.

Jeg vil i første omgang have sikret mig at sagen overhovedet kommer fra Holbæk kommune til ankestyrelsen, om de så skal være 6 mdr om det... så ved jeg da der sket noget og Holbæk kommune ikke kun sylter sagen som det virker mest til nu.

Men som sagt Jeg er lovet svar i morgen af Holbæk kommunen, det må så være enten at jeg får mine penge eller den er sendt til ankestyrelsen (og så skal jeg så tjekke op på at den så også KOMMER til ankestyrelsen) Holbæk kommunen gør ikke nødvendigvis noget bare fordi de siger det (fx med min husleje i fængslet)
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 20:13   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
vedr at fordele de 2 måneders ubrugte personfradrag, udover resten af året, ja, det er skat du skal snakke med.

----
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153989
"Han klagede over, at han ikke kunne få udbetalt kontanthjælp for perioden 1. til 20. oktober 2004 med henvisning til, at denne periode lå før det tidspunkt, hvor han blev sat i fængsel."

" Afgørelse:

Ansøger havde ikke ret til at få udbetalt kontanthjælp for perioden 1. til 20. oktober 2004."

Jeg tror det er den principafgørelse din kommune forholder sig til.

Så hvis du skal argumentere for nogen, at du mener at den principafgørelse er i strid med loven, må du gøre det til ankestyrelsen.

Men ja, så er det selvfølgelig vigtigt at sagen kommer hen til ankestyrelsen.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 04:11   #15
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
MistyMiss

Ja det er lige præcis DEN kommunen henviser til at "sådan er praksis".

Dels er den 12 år gammel. Og når Du lige nærlæse afgørelsen i den står der både at:

Ansøger havde ikke ret til at få udbetalt kontanthjælp for perioden 1. til 20. oktober 2004.

Og så 2 linier længere nede:

Retten til kontanthjælp var derfor ophørt med virkning fra tidspunktet for varetægtsfængslingen.

Hvilket jo totalt modsiger sig selv.

Derfor mener jeg at min kontanthjælp skulle stoppes fra den dag jeg blev fængslet, og ikke for hele måneden i den måned jeg blev fængslet.

Og kommunen kan heller ikke henvise til nogen lov som siger det er sådan. Hvis du også læser den får den varetægtsfængslede også ret af ankestyrelsen.

Jeg ved ikke om det betyder noget i den sammenhæng men jeg har heller ikke været varetægtsfængslet, jeg kom helt frivilligt...

Alternativt skulle jeg så have udeblevet fra fængslet og specifikt bedt om en dato lige efter den 1., så var det her problem jo slet ikke opstået.

Der kan naturligvis være en del praktiske problemer hvis ALLE så vil i fængsel den 1. i en måned og ikke løbende som der er plads.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 10:06   #16
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg synes også at førtidspensionen er et flot beløb hvor man sagtens kan klare sig godt.
Dejligt at høre at du også er tilfreds... det er der mange der ikke er.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 10:13   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Kommunen klagede over nævnets afgørelse.

I klagen blev det anført, at det måtte være situationen på udbetalingstidspunktet, der var afgørende for, om der ville kunne ske udbetaling af kontanthjælp."

Dvs kommunen mener, at hvorvidt du var uden forsørgelse ved udbetalingstidspunktet, er det afgørende.

Derefter ÆNDRER ankestyrelsen så deres afgørelse, og giver kommunen ret.

"Ankestyrelsen lagde i den forbindelse til grund, at det var en betingelse for at få kontanthjælp, at den begivenhed, som oprindelig udløste behovet for kontanthjælp, fortsat bevirkede, at ansøgeren ikke havde mulighed for at skaffe det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse, og at behovet ikke kunne dækkes gennem andre ydelser, jf. aktivlovens § 11, stk. 2, nr. 2 og 3."

Dvs de skriver at fordi du fik penge udbetalt fra Kriminalforsorgen sidst på måneden, var dit behov dækket af en anden ydelse, og derfor kunne du ikke få den måneds kh.

Så hvis du skal klage over det, synes jeg du skal lægge vægt på, at pengene fra kriminalforsorgen ikke dækkede en hel måned, og at du mener at de skulle have suppleret med kontanthjælp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 13:40   #18
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Nøj jeg er gal. Nu er er der godt nok lidt dag tilbage, men kommunen er lukket til weekenden...

De har ikke svaret som lovet telefonisk i dag.

Så nu gir jeg op ! Altså ikke på at få pengene af kommunen på mindelig og fredfyldvis.

Så mandag morgen er det telefonisk til Ankestyrelsen, skal jeg have en advokat på også?

De forsøger åbenlyst at tie mig ihjel!
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 08:30   #19
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja den trak de også "op af hatten"... "du er jo forsørget af kriminalforsorgen nu, på UDBETALINGS-tidspunktet.

Man kan så mene hvad man vil op kriminalforsorgens form for "forsørgelse" men det er ligegyldigt.

Det helt grundlæggende er at jeg så ikke var forsørget mellem 1. og 19 juni. Der var jeg på "helt alm" kontanthjælp som hidtil. TROEDE jeg.

Det her betød jo at hele privatøkonomien brød sammen.

Jeg er helt med på at jeg ikke skulle have 1 kr i kontanthjælp, men det skal være fra den dato jeg kom i fængsel, ikke fra den 1. hele måneden.

Alle de betingelser der skal opfyldes ER jo opfyldt:

Det her med at man ikke har anden mulighed for at forsørge sig selv, sygdom skilsmisse og alt muligt andet.

Faktisk har jeg både sygdom skilsmisse og alt muligt andet.

Jeg ved da godt hvorfor kommunen er så undvigende, de kan nemlig ikke henvise til nogen lov der siger at fremtidige fanger skal fratages alle deres sociale ydelser, af den simple grund at der ikke findes sådan en lov/paragraf

Hele delen med førtidspension og sygdom er sådan set uvedkommende i den her sag, at de så lige "falder sammen" er bare uheldigt. Men førtidspensionen blev først godkendt 13 juli, så tiden 1. til 19. juni er ikke interessant i den sammenhæng.

- Men de vil jo gerne sige "nu er du jo tilkendt førtidspension, så hold dog kæft" - men det var jeg ikke i juni jo.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 10:40   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lad mig give dig et eksempel:
Hvis man overgår til su:
Hvis man 1. august får su, kan man ikke få kh 31. juli. Også selvom man har stået til rådighed og været ledig i hele juli måned.
For 30. juni fik man kh til at leve for i juli måned. Og 1. august får man så su, som man skal leve for i august måned.
Hvis man så OGSÅ fik kh 31. juli, ville man jo have to indtægter at leve for i august måned, og det kan man ikke ifølge aktivloven.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension