K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 18:23   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Gør op med den splittede forvaltning!

JA TAK -og det kan da kun gå for langsomt!

Det er hvad jeg har råbt og skreget i årevis, alle véd det, men ingen gør noget!

I "vores" sag var der nok de første 15 mennesker ind over, alle kunne de fedte m papirererne, men INGEN kunne tage en beslutning, før lige den næste i rækken havde haft sine små fedtede lapper ind over -og så kunne man atter vente....og vente....og vente.....

DET ER ET SERIØST PROBLEM og bestemt ikke en hjælp for den ramte:

http://www.information.dk/227512
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 00:54   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er et generalt problem, at forvaltningerne imellem påstår, at de ikke har noget/nogen forpligtigelse for at inddrage heldhedsvurderinger, andre forvaltninger, også ved fysisk handicap/funktionsnedsættelse.
Trods dette er et klart lovkrav, borgeren har på helhedsvurderinger.
Herunder er det et stort problem, at job-centrene fralægger sig dette ansvar, trods at det klart fremgår af lovgivningen. Mange her fra K-10 mærker netop dette svigt.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:30   #3
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Den funktionsopdelte sagsbehandling går fint i spænd med ansættelse af ufaglærte i forvaltningerne og den store gennemstrømning af personale -> ekspedition på samlebånd, uden fordybelse i den egentlige sag.

Jeg har bestilt en publikation (via bibliotek.dk) "Jobcentret som organisatorisk fænomen" af Janne Seemann & Karen Breidahl AUC. Jeg håber publikationen løfter sløret for de processer, der er forårsager det skred i retssikkerheden vi er vidner til. Måske et nyttigt redskab ved henvendelse til borgmester eller beskæftigelsesudvalg, i det omfang der er behov for at pege på uhensigtsmæssig tilrettelse i forvaltningen.

Indtil videre findes publikationen, mig bekendt, kun i bog-form. Den kan købes i dyre domme eller bestilles på biblioteket. Der er sikkert 2-3 måneders ventetid. Hvis....altså Hvis, der er nogen som finder en pdf-udgave et sted på nettet, så vil jeg være meget taknemmelig for et tip; enten på denne tråd eller ved pm.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sjovt vi var jo på festival på tværs her i sidste uge der var web og jeg i en workgroup hvor vi diskutterede etik og løsninger (med formanden fra etisk råd ) og der var et af løsningsforslagene også en indgang en behandling hvorfor have en milliard forskellige sagsbehandlere med mindre det er for helt bevidst at gøre det så svært for borgerne at de opgiver på forhånd.
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 13:36   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, præcis allesammen og ja, man kan jo igen igen undre sig over hvorfor man ikke ønsker at ændre situationen

-ja, for jeg kan ikke se det anderledes end at det må være fordi man ikke ønsker at ændre noget som helst!

Øh, måske sidder der nogen netop nu, af sagsbehandlere i kommunerne og kigger med -så kan jeg jo kun håbe på at de vil give deres besyv med -tak

ps, Peter, kan du ikke lige smide et direkte link ind til den publikation du der har gang i, kunne da mægtig godt tænke mig at se denne, hm.....

-så skal jeg til gengæld love, at holde øje, med det du efterlyser
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Obs:arbejdsdelingen mellem jobcentret og den øvrige kommunale forvaltning buster Politik og Samfund 0 11-06-2010 23:53
Medarbejder overfaldet på forvaltning Hejdien Politik og Samfund 41 16-04-2009 23:14
Forvaltning har rod i regnskabet Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 14-09-2007 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension