K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 16:40   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Ledighedsydelse

Hvis man selv siger sit job op får man så karentæne, eller midster man helt ledighedsydelse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 17:29   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Hvis man selv siger sit job op får man så karentæne, eller midster man helt ledighedsydelse.
Du må ikke bare sige op......... Se § 74 nr. 4. Jeg har aldrig hørt om karantæner.

§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Du kan læse mere om vejledningen her: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4

Har du problemer på arbejdspladsen, så kontakt jobkonsulenten.

Men hvis du har fundet dig et nyt job, så er det i orden at sige op og så starte det nye sted. Det har jeg gjort.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:21   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er fordi hvis man har alm. job og skal have dagpenge, som jo er næsten det samme som ledighedsydelse, så får man 3 ugers karentæne hvis man selv siger op.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 00:03   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Det er fordi hvis man har alm. job og skal have dagpenge, som jo er næsten det samme som ledighedsydelse, så får man 3 ugers karentæne hvis man selv siger op.
Ja det er rigtigt, hvis man er på dagpenge, men såfremt der ikke står noget om karantæner i fleksjobloven, så gælder det ikke her. Men man kan søge om at få særlig ydelse som sidste udvej. Særlig ydelse kan man få, hvis man ikke kan få ledighedsydelse og samtidig er ledig fleksjobber. Det står også i den link, jeg satte ind.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 13:37   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det der fremgår i fleksloven er at hvis man siger nej til et fleksjob så kan man få karantæne i fem uger første gang anden gang man siger ned mister man sin ledighedsydelse...

Hvis der er problemer i et fleksjob så skal man ringe til sin jobkonsulent (endnu bedre og sikker skrive) og gøre opmærksom på at der er brug for hjælp og vedkommen skal så søge at hjælpe med at rette op på det der måtte være i sidste ende kan jobkonsulent løse en fra fleksjobbet ..
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 13:49   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja hvis du selv siger op i flexjob får du karantæne i 5 uger og siger man nej til job får man mener jeg 3 uger så hvis man siger nej til job igen inden for 12/18 måneder mister man retten til ledighedydelse
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 15:13   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, jeg prøvede at finde det med 5 ugers karantæne... Fandt den, men som jeg forstår det, gælder denne 5 ugers karantæne kun, hvis man FÅR TILBUD om et fleksjob. Ikke når man selv siger et fleksjob op.... Jobcentret finder jo også jobs til ledig fleksjobbere. Det er så som jeg læser det.

Hvis en person, der modtager ledighedsydelse, uden en gyldig grund afslår at tage imod et rimeligt tilbud om fleksjob, kan den pågældende ikke få udbetalt ledighedsydelse i 5 uger.

Hvis den pågældende 2. gang inden for en periode på 12 måneder uden en gyldig grund afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. De 12 måneder regnes fra tidspunktet for det første afslag på et rimeligt tilbud om fleksjob.

Reglen finder også anvendelse i tilfælde, hvor det andet afslag på et rimeligt tilbud om fleksjob finder sted i den periode, hvor den pågældende som følge af det første afslag ikke får udbetalt ledighedsydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 15:17   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man får ikke karantæne hvis man siger op, man mister sin ledighedsydelse det er VIGTIGT at huske det er som curls sætter ind hvis man siger nej til et job uden gyldig grund at man kommer i karantæne
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:23   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mister retten/karantæne er sådan set det samme du får ikke penge i det altal uger. og det var hvad fagforeningen og min daværende jobkonsulent sagde siger jeg op mistede jeg penge og han kalde det karantænde.og så kunne jeg efter de 5 uger eller var det 3 uger igen komme på ledighed ydelse efter en masse bøvl .så derfor er det vigtigt at har man problemer i flexjob sank hurtigts muligt med ens sagsbehandler osv så de kan stoppe det og man ikke selv siger op
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:25   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
mister retten/karantæne er sådan set det samme du får ikke penge i det altal uger. og det var hvad fagforeningen og min daværende jobkonsulent sagde siger jeg op mistede jeg penge og han kalde det karantænde.og så kunne jeg efter de 5 uger eller var det 3 uger igen komme på ledighed ydelse efter en masse bøvl .
Så må du selv fortælle os, hvor det står i loven.............. Vi kan ikke bare nøjes med at tro, hvad én siger, og hvad den anden siger. Det er altid loven, det gælder......
Man har hørt sagsbehandlere sige noget til den sygemeldte, og så har den sygemeldte ikke fået lovet det, der er blevet sagt mundtligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension