K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 12:26   #11
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
tak for jeres svar, og jeg har vist godt nok hørt om en 5 års periode, men har nok misforstået det, da jeg mente pensionen skulle revurderes efter 5 år.

Jeg har væres syg siden maj 2008, været tilknyttet akut psykiatrisk team på OUH, indlagt på psykafd efter selvmordsforsøg,gået ved psykolog,går nu på psyk.klinik, hvor jeg har været tilknyttet siden febr.

Så der forelægger journaludskrifter både fra akut team,psyk.klinik, Psyk.skadestue,
Speciallægeerklæringer fra psykiater OUH.
( denne er faktisk lektor og forsker ( odense universitet) indenfor bl.a depression og belastningsreaktioner)

Herudover er der statuserklæringer fra psykolog, samt skrivelser fra egen læge.

Blev i foråret indlagt med hjerteproblemer, man fandt en utæthed ved en hjerteklap, og egen læge mente det sagtens kunne være stress og forhøjet blodtryk, men også medfødt, som i min tilstand giver symtomer.

Så har jeg kun lige den skavank med en ødelagt ryg( anerkendt erhversevnetab 20%), men det er slet ikke i spil.

Håber ikke jeg er for irriterende herinde for jer, men hvor jeg tidligere har kæmpet mod topstyrring som leder i sygeplejen, og holde på værdibaseret ledelse, så er jeg nu isoleret socialt med min computer.
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 13:25   #12
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej Kalona du skal ikke være bange for at være irreterende. Det er derfor k10 er så fantastisk, der er altid nogen som kommer med opmuntrende ord eller gode råd

Og man bliver isoleret når man ikke er på arbejdsmarked mere. Men man lære en masse om, hvordan der ydes omsorg for hinanden herinde.

Den omsorg vi giver er unik, syntes jeg. Fordi man ved hvad det vil sige at være syg og føle sig som Palle alene i verdenen. Vi er ens og der er ingen der kigger ned på en, man bliver accepteret og respekteret. Det er så stort

Så brug siden
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 15:22   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...du er ikke spor irriterende, Kalona!

Vi føler med dig og lærer af dig!

Det er så ikke lige altid, man føler man har noget "fornuftigt" at sige til et indlæg, men det er ikke ensbetydende med at forfatter af indlægget er irriterende eller bare "for meget"...

Alle disse afslag fra pensionsteams over hele landet synes jeg begynder at ligne et mønster, der kunne tyde på at teamsene ved, de har BAN (beskæftigelsesankenævnet) i ryggen...altså en vedtaget overordnet politik.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 18:46   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det der irriterende *ss* det tror jeg altså vi alle sammen er en gang i mellem, og jeg tror vi alle sammen er mest irriterende når vi har det aller værst.

MEN! det ved vel ca 95% af brugerene her på siden alt om, hvis vi ikke er midt i **** til halsen, så har vi været det (de fleste af os) og derfor ved vi også hvor forbistret vigtigt det er at læsse af, men også få et blidt spark eller 2 (det har jeg selv lige fået, og det slet ikke så ringe endda, men det heller ikke mange dage siden jeg selv gav et... og det ok, for de kommer ikke af at sparke til en der ligger ned, men kommer af, rejs dig nu for pokker, du kan godt hæp hæp) men vigtigst af alt den mere formelle hjælp vi giver hinanden, der er næsten altid en der har en §§ eller en vejledning eller... et eller andet der kan bruges.

Som jeg forstår dit første indlæg, så er det sagsbehandleren der har skrevet den vurdering, er det korrekt, er det derfor du får afslag, de er nemlig ikke læger, og kan derfor af gode grunde ikke drage den slags konklutioner (de må heller ikke)

At du har mange lægeudtalelser er ikke nødvendigvis godt nok (og da slet ikke hvis de modsiger hinanden nogle steder) Hvis de ikke er skåret ud i pap så selv et 7-års barn kan forstå det, vel at bemærke skåret ud til manglerne arbejdsevne og meget syg, siden, kan man have nok så mange udtalelser, og det vil ikke hjælpe et hak.

Det hjælper ikke hvis der fx er skrevet jeg vurdere arbejdsevnen ubetydelig, og tilstanden varig, men beholder NN i behandling (eller anbefaler yderlig behandling) da dette måske på sigt, vil kunne forbedre NN´s tilstand.
Så sidder man i modsigelses saksen, for det er måske på sigt forbedre tilstanden, du og jeg og en hver anden idiot ved godt at der IKKE menes arbejdsevnen, men livskvaliteten, men det kan mistolkes til at betyde at behandling på sigt måske kan give lidt arbejdsevne, og så er der pludselig åbnet for en mulighed for at NN ude i fremtiden kan klare et fleksjob.
Kan NN måske med behandling ude i fremtiden, klare fleks (som overstående kan vurderes som) ja så skal NN naturligvis ikke have FP (klart nok ikke *ss*)

Er det, det der er galt med dine papirer, altså at de skaber tvivl om din fremtidige formåen, så kunne det bestemt være en ide at snakke med sagsbehandler om, om i ikke i stedet skulle prøve at søge tidsbegrænset FP.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen miste den tidsbegrænsede FP, kun hørt om stadfæstelse til normal FP, nu ved jeg ikke hvordan det foregår når det bliver genvurderet, men jeg tror ikke du skal være bange for det, de glor på papirene, og ser på nye udtalelser fra de kloge, og det det.

Men du kan naturligvis også forsøge alm en gang til, hvor du ligger vægt på det du allerede er rådet til af helenekr, og evt forsøger at ligge vægt på at der menes din livskvalitet, og ikke din arbejdsevne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 20:17   #15
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
jeg tror du har ret i forhold til det med " behandling " kontra livskvalitet.Det er specielt psykologen der nok har formuleret det anderledes.

Med de sidste 3 udtalelser fra sagsbehandler, teamleder og sociallæge, er enige.

Sociallægen beskriver stor risiko for forværring i ethvert beskæftigelsesprøvning, betegner det varigt med svære mèn.

Men jeg er faktisk rigtig glad for jeres deltagelse herinde, omend jeg ikke selv p.t. har overskud til alle andre, og jeg er normalt ikke selvisk.

ppludselig er jeg den der også kan medvirke positivt!
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 01:24   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan godt være at vi i samfundets øjne ikke er den smerte værd en fødsel kræver, men sådan fungere det ikke her på siden

Som en skrev: det at spørge om noget (søge hjælp til at løse en knude) er faktisk også at bidrage, for vi andre lærer noget af sagens forløb.
I din søgen ifb din egen sag, kan du nemt falde over noget en anden kan bruge, som vi/de gamle ikke er opmærksomme på, eller måske slet ikke viste.

Om ikke andet er der næsten altid en der bare trænger til et hæp og/eller kram, er det ikke også at bidrage positivt? *ss* Det meget positiv for den der har behovet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
:( Kan slet ikke forstå det her ... Kan nogen hjælpe?.. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-01-2012 19:11
Er der slet ikke nogen hjælp at hente? Zweetz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 22-04-2011 19:29
forstår slet ikke kommunen sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-10-2010 17:08
Jeg kan jo i virkeligheden slet ikke... mumle_mund Dit og Dat 11 30-07-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension