K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 11:50   #51
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Mange tak
Fandme oz svært at kæmpe mod systemet, især for man ikke rigtig har nogen betydningsfuld titel andet end mor (for mig er den meget betydningfuld) og man derfor ofte oplever at det man siger bliver negliceret..
Så nu håber jeg bare der kommer lidt skred i min sag. Tager lige min datters papirer med i samme moment for det kan jo være det også havde en interesse, for hende souschefen som papirerne også er sendt til har jeg ret dårlige erfaringer med da vi for 3 uger siden var til "stormøde" ang min datteer og hendes sag (hun har svær ADHD9. Hun var meget nedladende både overfor mig og ikke mindst min datter som gik tudende ud af døren (3 gang vi oplever det på kommunen). Så jeg kommer lige tingene i forkøbet.. håber jeg
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 12:49   #52
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Fik lige bikset det her sammen som jeg sender idag til hele byrådet også.


Vedr. svar på klage SØNDAG D 15/11-2009



Jeg modtog svar på min klage lørdag d 14/11-2009.


Og ja i skal tage alt med i betragtning når man søger flexjob, men det var bare ikke det du sagde på mødet d 2 november 2009. Du var kun fokuseret på min eventuelle ADHD !!!!
Jeg finder det urimeligt at det skal være nødvendigt at skrive til dig for at få forklaringer der holder og jeg sidder tilbage og føler mig udråbt til løgner. Jeg føler mig meget forurettet over den måde du fremstiller tingene på, og føler mig udråbt til løgner, for det svar jeg har fået tyder intet på at du har udtalt som jeg beskrev i klagen Men det er jo ikke sandt.
Jeg har fuldstændig mistet tiltroen til dig og vil derfor omgående bede om ny sagsbehandler
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 18:06   #53
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har oplevet at der blev skrevet usande ting om mig i RF, bla.
at alle skånehensyn var tilstede i en praktik, hvilket de ikke var.
Anden aktør havde givet sagsbehandleren oplysninger om mig, jeg
sidder så at fortæller at skånehensynene ikke var opfyldt, senere
får jeg også papirerne fra anden aktør og opdager at der står
det modsatte, det var de papier sagsbehandleren også havde fået.

Da jeg var til mødet med sagsbehandleren kommenterede han ikke,
hvad der stod i papirerne, men da jeg fandt ud af det var jeg rasende,
ingen skulle tro at jeg var en løgner.

Jeg forsøgte at få det rettet og også meget andet, og efter mange
kampe og diskussioner skrev han bare en af de ting som manglede
i praktikken.

Han virkede som om, han altid holdt med anden aktør.

Jeg synes det var hårdt når de bare kunne skrive alt usandt om
mig, og fordreje mine ord.

Jeg forsøgte at få en ny sagsbehandler, dette lykkedes ikke.

Jeg sad ansigt til ansigt og fortalte ham, hvordan jeg følte det,
og han sagde at det var han ked af.

Mange på det hold jeg gik på hos anden aktør var også utilfredse
med ham, og heldigvis fik han et andet job.

Da jeg fik en anden sagsbehandler fik jeg mine rettelser nedskrevet
i RF, og det har betydet meget, så jeg kan ihvertfald anbefale dig,
at få dine rettelser og kommentarer med i din RF:
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 12:49   #54
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Har lige et spørgsmål .. har læst udtalelsen igen fra min sagsbehandler, hvor hun skriver at som det er nu mener hun ikke jeg er beretiget til flexjob. Jeg siddeer lige her og nu med min res profil hvori der står i beskrivelse 31/05-2006
Klienten har en række helbredsmæssige klager. Først og fremmest er en rygskade som hun har mærket siden 16 års alderen. Hun blev opereret i 2002 for prolaps ved samme lejlighed blev der fjernet en del af en knogle i ryggen som pressede på en nerve og der blev konstateret slidgigt i ryggen.Operation havde imdidlertid kun begrænset effekt.
Hun har gigt i finger knoglerne. Hun har hybermobile led i skuldre albue og knæ.
Hun ser udelukkende med venstre øje, idet højre øje ikke fungere.
Hun får eksem af vand og sæbe, og er desuden allergisk for birkepollen bynke og skimmelsvamp.
Hun skal bruge permanent indlæg i sko (følgevirkning af rygskaden)

Burde dette ikke være nok til indstilling til flex ? eller hvor meget mere skal man fejle, syns ellers jeg har taget rigeligt til mig
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 13:34   #55
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke om du har været i arbejdsprøvning, men det er arbejdsevnen
som afgør hvorvidt du er berettiget til fleksjob, og så skal arbejdsevnen være
nedsat med mindst 50 procent, og alle behandlingsmuligheder for at forbedre
arbejdsevnen skal være udtømte, så nu ved jeg jo ikke hvad din sagsbehandler
mener med, at som det er nu, er du ikke berettiget til fleksjob, men jeg
tror det er fordi du ikke er arbejdsprøvet, og fordi man ikke har bevis
på, at arbejdsevnen er varig og at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Du har mange lidelser, men en afklaring om ovenstående skal der til.




http://www.clh.dk/?id=1474

Kan ikke lige finde lovgivningen om, at arbejdsevnen skal være nedsat med
mindst 50 procent, men håber der er en, som kan frembringe et link
derom.

Sidst redigeret af Tanja; 16-11-2009 kl. 13:41.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 15:45   #56
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Jeg syntes ikke du skal bruge din datters diagnose og din datters behandling af hendes ADHD og overføre til dig selv...forstået på den måde, at tåler din datter medicinen dårligt så gør du det også. Hvert menneske og hver sag er individuel og heldigvis for det.

Uanset du har diagnoser som kan bevirke at du måske kan få fleks eller pension, så er man også nødt til at se på om en evt. AHDH har betydning for din arbejdsevne.

Det er ikke særlig realistisk at give dig fleksjob, på diagnoser og udtalelser fra 06...din ADHD oveni, som der er mistanke om nu, skal nødvendigvis OGSÅ være udredt og den skal behandles hvis det er muligt. Måske er din ADHD (hvis den bliver diagnostiseret) så alvorlig, at det ligefrem er pension der bør kigges på.

Jeg syntes din kommune gør det rigtige, ved at få dig udredt ordentligt og først derefter træffer en afgørelse.

Er der behandlingsmuligheder for bare en eneste ting du fejler, så er det dèt der skal gøres....det er fair nok at se på hele din samlede situation, og ikke bare "pille" ud.

Det ville jo også være noget møg, at bevilge dig fleksjob nu, for så at opdage at din AHDH gør at det magter du så ikke alligevel....jeg kunne forestille mig, at med en ubehandlet ADHD oveni, så står man ikke til rådighed for noget som helst fleksjob, anset hvad man så ellers fejler.

Dèr hvor din kommune "fejler" er, lige dèr hvor de forlanger behandling/udtalelser fra et specifikt sted, dèr mener jeg de selv må til lommerne, hvis det er så vigtigt.

Diagnoser er ikke specielt vigtige i systemet, nogle kan arbejde med alvorlige diagnoser og/eller handicap, andre kan ikke....vi er forskellige også selv om vi fejler det samme, derfor er det ARBEJDSEVNEN og ikke specielle diagnoser der tæller.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 16:38   #57
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvad enten du har ADHD eller ej kan du sagtens være berettiget til fleksjob,
men kommunen skal altså forsøge at forbedre din arbejdsevne, så har du
ADHD, og man mener det kan forbedres, så skal dette afprøves.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:22   #58
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Storesøster du har vist ikke læst det hele ser det ud til.. problemet er jo netop at sagsbehandler pludselig kun focuserer på en diagnose der endnu ikke er stillet... Og jeg overfører ikke noget som helst, men har læst og oplevet meget med de forskeliige præparater man giver ADHD ramte.. Derudover er man altså ikke tvunget til at tage medicin, medmindre man er til fare for sig selv eller andre, psykotiske patienter ell. lign. og den kategorina er jeg ikke inde under.. endnu
Har skam erfaret at andre kan få flexjob med den diagnose, skal bare være en "rummelig" arbejdsplads man havner på så det er ikke umuligt.
Har foriøvrigt ligget med min dårlige ryg nogle dage, og den skaber altså mange dårlige dage i mit liv, er opereret 2 gange og nu skal de ikke pille mere ved det da det ikke har hjulpet synderligt, men det syntes du måske også at jeg skal "tvinges" til ?
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 18:33   #59
Karina09
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Karina09 er ny på vejen
Gosh!. Tænker på dig. Lider selv af angst - og gigt. Har været meget igennem. OG JEG ER GLAD FOR JEG TOG KAMPEN. Er blevet ordineret div. piller, som jeg dog på ingen måde tåler. (Det gør angstpatienter sjældent).

Har fået bevilliget fleksjob i går. På 2/3-delsordning. Dejligt det nu er slut med psykiater, helbredserklæringer, arbejdsprøvning osv. Men angsten er jo ikke væk.

Men HUSK: Ingen kan tvangsmedicinere dig - og da slet ikke en sagsbehandler! Det er vist de færreste af dem der har læst medicin..........

Hold fat i dig selv. Alene det fysiske taler jo sin egen sag. Ønsker dig al mulig held & lykke med "kampen", som du helst skal vinde, med dig selv som 1. prioritet.

Sidst redigeret af Karina09; 20-11-2009 kl. 18:39.
Karina09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 18:59   #60
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Jo tak det satser jeg sku oz på, nægter at bøje mig.. Er i dag blevet ringet op af DUKH (min datter har en sagsbehandler derinde) og hun sagde at jeg helt klart havde en god sag og skal mandag kontakte dem for at få anden sagsbehandler en min datter har, så rigtig dejligt at få støtte fra dem også :-)
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension