K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2020, 07:37   #31
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Tak Peter, men det er AES jeg henviser til. Behandlingen af min klage hos Ankestyrelsen har taget 1 år. Det er lang tid. Men pyt, de giver mig ret igen igen....og sender sagen retur til AES....og har fortalt dem at "det er en ommer" (hjemsendelse på lovbestemt grundlag). Så spørgsmålet var:
- hvor lang tid har AES til at starte behandlingen af sagen påny. Er det 1 måned eller har de lov til at behandle sagen som var den startet påny og derfor nederst i bunken.

PS: ASK har givet mig ret i at alle afgørelser (méngrad og TAE) fra AES har været mangefulde og der har været store fejl. Så alle gange er sagen blevet forsinket grundet forhold hos AES og ikke mig eller ASK.
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2020, 07:38   #32
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
fejl. det er selvflg. (hjemsendelse på ulovbestemt grundlag)
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2020, 09:37   #33
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Hej Peter
Jeg kan se at AES den 12. april 2019 har modtaget Rigsrevisionens revisionsnotater om sagsbehandlingstid og produktivitet på arbejdsskadeområdet...indeholdende AES's bemærkninger hertil.. Jeg ved ikke om det er den samme raspport vi tale om......men jeg skal love for at AES får kritik af revisorerne så at det bør kunne mærkes. Jeg tror dog ikke det af den grund sætter fut i sagsgangen på kort sigt. I f.t. mit spørgsmål har jeg ikke kunnet finde nogen frist. Og pr. telefon får jeg ikke noget svar på lovgivningsmæssige frister. Svaret er "sådan ca. 12-13 måneder" (hvis ikke det er prioriteret).

Min sag må være at betragte som en "2. gangssag". Her har ventetiden været 8 mdr. i 2018 og en prognose på 8-10 mdr. for 2019. I 1. gangssager har den været 25 mdr. i 2018. Min sag har nu været undervejs i 78 mdr.

Min sag kom på et tidspunkt ind under en "task force" gruppe (sager - 2014). Nu ved jeg så ikke om sag sendes tilbage til denne gruppe (hvis den eksisterer mere) eller kommer i bunken af ny-indkommende sager.

Jeg må se indenfor de næste par uger. Herefter vil jeg vurdere om jeg skal gå den politiske vej. Det har jeg gjort før men i denne Coronatid vil jeg ikke presse på :-)
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2020, 12:32   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sagsbehandlingstider vs retssikkerhed vs ulovligheder uden konsekvens

Hej jhagense

At vente på andres vurdering og afgørelser, som har enorm indflydelse på ens sociale og økonomiske fremtid er dræbende.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/20...tent=evergreen

De fleste kender, handicappede som raske, det fra Netto-køen, hvor alle er utålmodige, presser på, viser med sit kropssprog at man er utålmodig over langsommelighed.

JEG har travlt og JEG skal nå at hente børn etc.

Utålmodigheden i samfundet er stor.

For snart 15 år siden da Web startede k10, mødte jeg en ung scleroseramt kvinde, som nu havde mistet sin gangfunktion.

Hun tillod sig, at ansøge om udskiftning af sin bevilgede 11 år gamle invalide-bus, med lift, som nu var brudt sammen.

Genansøge iht Servicelovens § 114 med diagnose attakvis sclerose, som retssikkerhedsmæssig ikke skulle være vanskelig at vurderer til en afgørelse.

Skulle man anstændigvis mene. Jeg tilbød min hjælp og var ganske naiv.

Jeg begyndte at sætte mig ind i lovgivningen, fortolkningen, lovbemærkningerne, Principafgørelser og naiv troende på, at det lille problem kunne jeg da godt løse.

Side da, har jeg kæmpet en lang kamp for, at få især kommunerne til at overholde den lov, som Folketinget har vedtaget ved lov, underskrevet af Hendes Kongelig Højhed Dronning Margrethe den II af Danmark.

Retssikkerhedslovens § 3 stk.2

Når vi taler om sagsbehandlingstider skal vi vide, præcis hvad det drejer sig om:

Lovbundne frister. (Folketinget fastsætter)

Iht RSL § 3 stk 2

Frister, som embedsmænd lovligt selv kan fastsætte, alt efter hvor travlt de har.

Ankestyrelsen

Inden for RSL § 3 stk 2 findes ikke større privat kreativitet for ikke at overholde loven. Private holdninger og ulovlige påstande, gør at borgeren ikke modtager den retssikkerhed, som Folketinget har vedtaget.

AES har nogle principielle frister som bør overholdes, ref Rigsrevisionen som år efter år udsender de samme kritikpunkter. Igen og igen.

Hele problemstillingen drejer sig om, at ansatte i det offentlige, kan udfører bevidste ulovligheder, fuldstændig som de ønsker, uden konsekvens.

Det er problemet.

Netop i denne Coronatid og efterfølgende, vil vi se problemet med lange sagsbehandlingstider fortsætte.

I øvrigt måtte den unge scleroseramte kvinde vente 2 år 7 måneder på udskiftning af sin invalidebil. Hertil skal lægges indkøb og indretning af bilen.

3 år uden gangfunktion for en scleroseramt ung kvinde, som var stavnsbundet til sit hjem. Tiden er dyrbar.

Her ser du 15 års dokumenteret ulovligheder:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Mange vundne Tilsynssager, mange ulovlige afgørelser som juristerne ved Ankestyrelsen udsender.

En enkelt lov-skærpelse af Retssikkerhedsloven er det dog blevet til. Det tog mig 8 år at få den igennem Folketinget.

Held og lykke med din sag. Lad os høre nærmere om udviklingen i din sag.


Hilsen Peter

Bilag.

Folketinget er fuld bevidst om, den manglende retssikkerhed:


https://www.ft.dk/RIpdf/samling/2014...om_fremsat.pdf

Sidst redigeret af phhmw; 31-03-2020 kl. 13:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-04-2020, 11:13   #35
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Tak Peter.
Har just fået brev fra AES. Skal forventer de ser på sagen om 12 måneder med risiko for yderligere forsinkelse.
Tja, herefter kan jeg risikere - med stor sandsynlighed - at skulle anke sagen. Herefter retur til AES og så fremdeles. Jeg finder mig ikke i det og tager handling.......jeg kan jo nå at dø inden sagen er afsluttet. Slut prut finale.
I skriven stund er jeg ved at skrive en mail til AES med cc til den adm. direktør. Jeg er lidt i tvivl om cc skal til beskæftigelsesministeren eller direkte med cc til AES......
PS: Tak for referencerne
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2020, 08:35   #36
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Jeg har været i kontakt med den adm. direktør fra AES. Der blev som følge heraf koblet en ansvarlig på sagen med det samme og jeg kan forvente afgørelse i maj d.å.
Vi får se......
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension