K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2016, 12:58   #51
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hey
Du er på ressforløb og derfor burde din sag blot fortsætte, dvs du fortsætter på dit forløb med det der nu er bestemt at du skal....

MEN da det er ny kommune og dermed ny "kultur" i div forvaltninger, er det jo nye øjne der kigger på din sag fremadrettet.
Det kan være skidt - men kan også være godt.

De fleste plejer at sige NEEEEJ ikke flytte midt i det hele, men jeg tror ikke at det altid er så skidt.

Den umiddelbare "risiko" i dit forløb kunne være at du efter endt ressforløb kommer for teamet igen og da dette er et nyt team, med en ny "kultur" (vi plejer...) så risikerer du at der dukker nye ting op man mener skal afprøves i et nyt ressforløb...

En måde at imødegå dette, kunne være at søge en FP §17,2 på det foreliggende grundlag, som det første i en evt ny kommune. På den måde vil man være nødt til at tage stilling til din sag hurtigt, og det kan man så arbejde videre på? måske?

Ved at søge en FP på den måde skal din sag forelægges rehabteamet og hvis man så mener at du skal fortsætte på ressforløb, så har man her en mulighed for at ændre det så det passer til de "tilbud" man nu har i denne kommune i den situation. Og dermed svinder risikoen for nyt ressforløb efterfølgende...

TROR jeg håber andre kommer med flere input her
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 16:03   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du bør ihvertfald have fuld aktindsigt i alt der ligger i din sag...inden du flytter...

Som sagt af @Gana...ja så gør man tingene forskelligt i de forskellige kommuner....

Det kan som sagt både være skidt eller det kan være godt...

Det er noget af en chance at tage...

Personligt ville jeg IKKE søge en §17 stk 2 når og hvis du flytter....men i stedet få lagt alle de papirer du har fået aktindsigt i...ind i din sag på den nye kommune og så tage den derfra...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 16:15   #53
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ååhh ja selvfølgelig har Webmaster ret igen

Aktindsigt som det sidste i gammel kommune, kopi til dig selv, og så aflevere alt du mener er relevant på ny kommune, som det allerførste...

og ja måske er det bedre at vente med en evt ansøgning om FP (§17,2) - måske den nye kommune er ok - kan godt være at det er en god ide lige at give dem en chance... måske ?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 10:17   #54
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Takker for svar og undskylder den sene tilbage melding.

Nu må vi se om vi bliver presset derud. Håber sgu ik det bliver aktuelt. Tænk alt hvad vi har kæmpet for som familie for og nå, kan gå af fløjten grundet noget man ikke selv har valgt.

Nå men læner mig tilbage og ser hvad næste step er fra FMK.

Mvh. VENDETTA og god weekend herfra
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 23:11   #55
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Jobafklaringsforløb hvor lang tid må det køre

G. Aften k 10 er der nogen der ved hvor lang tid jobafklarings forløb må køre. Jeg " fik " dette d. 28/2-2015

Troede sgu jeg var på ressydelse

Men inde på Jobnet står der rehabiteringsplan ( svært ord )

Se nu jeg forvirret

Mvh. VENDETTA.
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 00:19   #56
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmm
Smid en hurtig simpel mail afsted til din SB?

Hey ....
er jeg på ress.forløb eller på jobafklaringsforløb?
hilsen ....

ide?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 01:32   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jobafklaringsforløb kan vare så længe som kommunen mener man stadig er syg...

Man får ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb...

Er man i ressourceforløb ja så får man også ressourceforløbsydelse..

Jeps det kan være forvirrende...

Du burde kunne se i din rehabiliteringsplan om du er i jobafklaringsforløb eller om du er i et ressourceforløb...

Uanset hvad vil du få ressourceforløbsydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 17:11   #58
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Hej takker for jeres svar

Mvh. Vendetta
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 00:23   #59
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Lidt info

Hej k 10 så var jeg til møde idag med. Ny sagsbehandler. Da den forrige ikke mente vores samarbejde gik som det skulle. Det vælger jeg så ikke og kommentere på. + virksomheds konsulent + faglig koordinator. Tre styk godt jeg havde bisidder med. Og tusind tak for det. Fik en stille måske eller vi kan ik love noget men ca. Ved årsskiftet kunne der være en afklaring. Kæft jeg blev træt til det møde. Var ved og brænde af flere gange men holdt facaden. Totalt tappet for krafter da jeg kom hjem

Dette var en lille opdate herfra

Mvh. VENDETTA
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2016, 12:01   #60
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
rehab teamet

hej alle har lige tænkt vendt drejet kan det virkelig passe måske måske ikke hvem ved jeg ved det ik endnu. meeeeennnn jeg er blevet lovet at jeg skel for rehab teamet start september, se det bliver sgu spændene. og kommunen forventer afgørelse måske hmmm ja hvem ved hvornår. tør jeg tro på årets udgang.


mvh. vendetta. god dau til alle herfra
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension