K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2008, 00:02   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen har jo partshørt mig i forhold til fratagelse af kontanthjælp.
De acceptere ikke indføjelse i Job-planen, de acceptere ikke, at jeg ikke vil skrive under på TeamAktiv praktik aftale. I den er det fremhævet at jeg har ansvaret for eget helbred. Skal sige ja, til 15 timer(vurderet til max5-8 timer). Kan ikke komme hjem, fordi taxi kørsel ligger fast.Tilbud, madras på gulv, hvor jeg ikke har en kinamands chance for hverken at komme op eller ned.
Trods at der står i partshørringen, at der står et tilbud åbent, passer dette ikke, får jeg oplyst på borgmester mødet.
Får ikke svar før her engang i næste uge? Fratagelsen vil gælde fra 4 juni.
Mødet med Borgmester vedr. mest kontanthjælps sagen, og ny aftale for arbejdsprøvning.
Såfremt de overholder mundtlig aftale, skulle forholdene ændres til, at jeg skal kunne komme hjem, skal være hvile mulighed i ordentlig højde. Forhåbentlig Reva- center igen.
Men alt i alt; uforskammet behandling at true med fratagelse af kontanthjælp, ubehøvlet at jeg først får svar i næste uge.
Jeg har iøvrigt altid fremmødt.
Og iøvrigt klaget over formålsbeskrivelse, indplacering, og helhedsvurdering, som jeg først har fået i løbet af foråret her, trods at jeg har været på kontanthjælp, siden fratagelse af sygedagpenge 2005.
Hjemsendt fra Nævnet 2 gange til besvarelse, kommunen har sidst fået 4 uger, dvs til
5 juli.
Så velvidende, at de ved der er klaget og Nævnet ved det, vælger man altså at fratage kontanthjælpen. De kan ikke lovligt gøre dette, men der kan desværre gå lang tid, måneder før jeg får Nævnets afgørelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:16   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
vedr. fratagelse.

har fået brev lørdag, at man IKKE vil bringe kontanthjælpen til ophør.
Puha..

jeg vil snarest og hurtigt blive indkaldt til møde vedr. ny afklaringsforløb?
Oversat fra kommunesprog- 6-12 mdr.?

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:22   #43
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja puha må du nok siger

har ikke læs denne tråd, men for fanden er det godt du ikke får frataget din kontanthjælpen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 00:56   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia tillykke med det øhhh hvis man kan sige det

Jeg håber at kommunen snart begynder at handle lidt anderledes i din sag og at de for filen da tager og opper sig lidt ...

vandt jeg et par millioner så kan du være sikker på at du var først i køen til at modtage

men men.. jeg fatter ikke at du overhovdet kan holde hovdet ovenvande som det er nu.. så godt kæmpet ... og nu må du sq snart få den førtidspension hvad er det blevet til med arbejdsprøvningen ? har de sløjfet den eller bliver det på dine betingelser ??

nu har du ikke fået taget din kontanthjælp men for en anden gangs skyld eller hvis andre af os skulle være lige så uheldig at blive truet med noget ligende så mener jeg der er noget om at man skal hastebehandle sager hvor borgere har mistet deres forsørgelsegrundlag...

men det ved Zuza meget mere om end jeg , mener at det var hende der skrev om det på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:18   #45
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, ja, ja... nu kommer jeg... ilende. tra-la-la

Første del handler om a-kasse-medlemmer (staten i jobcentret).

Anden del er kontanthjælp mv.

Citat:
Hastende klager
Klager over staten i jobcentrets afgørelser om for eksempel opkvalificering, virksomhedspraktik, ansættelse med løntilskud, brug af anden aktør og ordinært formidlet arbejde til personer i seniorjob er sikret en hurtig sagsbehandling. Her skal staten i jobcentret nemlig genvurdere og fremsende klagen til beskæftigelsesankenævnet senest 5 arbejdsdage efter klagen er modtaget, medmindre staten i jobcentret ved genvurderingen giver dig fuldt medhold i klagen.

Også i andre sager, hvor kommunen eller staten i jobcentret mener, at en klage er hastende, skal kommunen eller staten i jobcentret straks genvurdere sagen og give dig besked om resultatet. Hvis kommunen eller staten i jobcentret ikke ændrer afgørelsen, skal sagen straks sendes til beskæftigelsesankenævnet. Nævnets formand vil så tage stilling til, om nævnet kan behandle sagen som en hastesag. Du får besked fra nævnet, om sagen kan behandles straks.

Senest opdateret 14. juni 2008
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3430
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:28   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
brug af anden aktør
hmm vil det så sige at når man påduttes anden aktør og kommune ikke giver nogen valgmulighed så kan man få den hastebehandlet .. kom Zuza løb ...
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:39   #47
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
prust, støn, prust, støn....

Det må jo komme an på en prøve... he-he.

MEN.. husker jeg rigtigt, så har anden aktør FØRST en mulighed for at revurdere, FØR klagen sendes til kommunen, som så liiige skal have en snak med anden aktør, før kommunen vurderer osv. osv.

Så det kan der sikkert gå laaang tid med.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:54   #48
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ooooog svaret må være: JA!!!!

1. Statsforvaltningen behandler klager over lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

2. Loven siger, at man SKAL have valg mellem flere aktører.



Citat:
de sagsområder, beskæftigelsesankenævnet behandler


Citat:
lov om aktiv socialpolitik, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om integration af udlændinge i Danmark, lov om sygedagpenge, lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel og lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel.
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3426


Citat:
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats


Citat:
Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører, jf. § 27 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.

Stk. 4. Kommunen skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør efter stk. 1 og om henvisningen til anden aktør efter stk. 2.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=115624

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 08:55   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet i min sag var, at jeg selv synes at det var en god ide. men så ændrede man timeantallet, bag min ryg(kommunen), hvorefter man tvang mig til at skrive under.

Har forsøgt at få Statsforvaltningen til at behandle min sag, men de vil have svar af kommunen først.
De har senest fået 4 uger, dvs senest fredag den 4.7.08.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 09:37   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pia det er jo lige om lidt vi må håbe at kommunen så overholder tidsfristen , jeg krydser i hvertfald alt hvad der kan krydses ..

Har man entelig ikke mulighed for noget fri advokat i din situation det virker jo som om at kommunerne bare kan holde folk hen i årevis (det ved vi jo godt) men i mange tilfælde virker det som om de bliver lidt nervøse og kommer igang med at gøre tingene rigtigt når man kaster div modargumenter samt § i hovedet på dem , men din kommune virker ret ligeglade ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension