K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2012, 15:21   #11
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Om det er en mulighed ved jeg ikke, men jeg ville ikke turde stole på det.

I stedet kan du maile det til de respektive kommuners hoved-mail og håbe på, at der bliver svaret, så du har dokumentation for, at den er modtaget.
Tak for dit svar
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 00:54   #12
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Da du skal afklares i forhold til arbejdsmarkedet så SKAL der udarbejdes en ressourceprofil!!! Og ikke 1 punkt ad gangen, og spredt ud over 3 år!!! Jeg er ikke sikker, men jeg har en lumsk mistanke om at det er hamrende ulovligt at sylte folk på den måde..
Jeg ville klage over (den manglende) sagbehandling til jobcenterchefen.

0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:07   #13
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Da du skal afklares i forhold til arbejdsmarkedet så SKAL der udarbejdes en ressourceprofil!!! Og ikke 1 punkt ad gangen, og spredt ud over 3 år!!! Jeg er ikke sikker, men jeg har en lumsk mistanke om at det er hamrende ulovligt at sylte folk på den måde..
Jeg ville klage over (den manglende) sagbehandling til jobcenterchefen.

0401AMvB
Jeg har sendt en klage... Det er 14 dage siden de havde den...

Jeg vil så gerne vide om det de gør er ulovligt, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue det
Er så træt og ked af det for tiden, fordi det hele er så forvirrende...

Er det mon rigtigt at de på kommunen ikke er forpligtet til at indhente aktindsigter fra tidligere kommuner ?
Det fik jeg at vide idag - jeg henvendte mig ved at møde op, fordi jeg stadig intet har modtaget selvom det er næsten 1 måned siden jeg endnu en gang søgte om aktindsigt... Og de sagde så idag at de ikke er forpligtet til at indhente fra tidligere kommuner... :/
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:09   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der skal du nok henvende dig til den tidligere kommune og søge aktindsigt der...

Jeg har prøvet det samme og jeg kender flere som også har været i denne situation....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:11   #15
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der skal du nok henvende dig til den tidligere kommune og søge aktindsigt der...

Jeg har prøvet det samme og jeg kender flere som også har været i denne situation....
Hmm... Så kunne min sb da godt lige have sagt det, så jeg ikke har ventet forgæves siden foråret !!
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:12   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan vi kun være enige om....rigtigt dårligt af din SB

Hmm desuden skal man aldrig vente så lang tid....max 10 hverdage og så henvender man sig til borgmester og hvis det ikke hjælper...ja så klager man til beskæftigelsesankenævnet/statsforvaltningen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:14   #17
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kan vi kun være enige om....rigtigt dårligt af din SB

Hmm desuden skal man aldrig vente så lang tid....max 10 hverdage og så henvender man sig til borgmester og hvis det ikke hjælper...ja så klager man til beskæftigelsesankenævnet/statsforvaltningen....
Det hele er dårlig sagsbehandling... Når jeg fortæller folk om det, så kan jeg mærke deres foragt... Ja nogle er endda i tvivl om jeg fortæller sandheden.

Til tider føler jeg selv jeg er med i en film..
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:22   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo fordi vi alle er opdraget til at tro på at der findes et sikkerhedsnet som griber os hvis vi skulle være uheldige...

Vi er også opdraget til at tro på at kommunen er til for at hjælpe os....

Det er først når man selv står i situationen at man begynder at forstår at det absolut ikke forholder sig sådan i alle tilfælde...

Der er ikke andet at gøre end at man holder dem fast på lovgivningen...gøre alt skriftligt....om nødvendigt...ja så optager man alt de siger....

Man bruger alle klagemuligheder osv osv...

Det gode er....at det kan lade sig gøre at komme igennem det....også selvom det ikke ser sådan ud når man står midt i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:29   #19
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er jo fordi vi alle er opdraget til at tro på at der findes et sikkerhedsnet som griber os hvis vi skulle være uheldige...

Vi er også opdraget til at tro på at kommunen er til for at hjælpe os....

Det er først når man selv står i situationen at man begynder at forstår at det absolut ikke forholder sig sådan i alle tilfælde...

Der er ikke andet at gøre end at man holder dem fast på lovgivningen...gøre alt skriftligt....om nødvendigt...ja så optager man alt de siger....

Man bruger alle klagemuligheder osv osv...

Det gode er....at det kan lade sig gøre at komme igennem det....også selvom det ikke ser sådan ud når man står midt i det...
Præcis...

Jeg må dog indrømme at mange af de love der skal dække disse områder, de er meget lette at omgås (i hvert fald for min kommune), eller også forstår jeg bare intet af dem
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 22:29   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil anbefale, at man ikke afleverer noget til sin sagsbehandler.

Man bør, efter min opfattelse, aflevere tingene ved jobcenterets skranke, mod kvittering selvfølgelig.

Hvis man afleverer ting til sb, så er der, efter min opfattelse, en reel risiko for, at de aldrig kommer længere.

Dette gælder både klager, begæring om aktindsigt, lægepapirer m.m.

For mange år siden afleverede jeg rundhåndet lægepapirer til sb, først flere år senere, da jeg bad om aktindsigt, fandt jeg ud af, at papirerne ikke var der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Parkeret på kontanthjælp! buster Politik og Samfund 1 14-11-2010 00:31
parkeret mellem ftp og fleksjob hvor mange? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 30-09-2010 13:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension