K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 20:17   #1
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Fleksjob

Har nu været i fleksjob i 3½ mdr. Det er rart at kunne bruges igen Arbejdet køre bare der ud af. Jeg har slet ingen problemer med ryggen........MEN
det hele er nu ikke lutter lagkage.

Der er nogle ting som jeg mangler regler for bla. Når jeg bliver kaldt ind på en ekstra vagt, så får jeg ikke betaling for den, da jeg jo får fuld løn i forvejen. (arbejder ½ tid). Dvs. alt fra 74 timer til 160 timer arbejder jeg "gratis", de får jo halvdelen af lønnen igen. Jeg mener jo at jeg skal have lidt for at arbejde så mange fler timer. Jeg har ikke noget imod at arbejde 84 timer, så de føler at, de får noget ud af det.......Men arbejde 124 timer, mener jeg ikke kan være rigtigt uden at jeg får noget mere i løn.

Det går så godt at jeg regner med at kunne køre fuld tid inden for de næste 6-8 mdr. og da jeg har de henyn får de stadig ½ tilbage.
Når jeg kommer på fuldtid, får jeg automatisk mere i løn når jeg bliver kaldt ind til flere vagter. ( Har ingen problemer med at holde til det, så længe at mine hensyn bliver overholdt)

Hvad mener eksperterne på K10??
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 22:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du må KUN arbejde for de timer, du er blevet bevilget til. Hvis du er blevet bevilget til at kunne arbejde 25 timer om ugen, så er det kun det, du må arbejde. Men du må gerne flekse, sådan at du kan variere timerne pr. dag i løbet af ugen, men timerne skal overholdes nogenlunde. Du skal passe på dit helbred.
Du må få en snak med jobkonsulenten, hvis arbejdsgiveren ikke overholder aftalen. Det er jobkonsulentens (kommunens) ansvar, at arbejdsgiveren er informeret om reglerne.

Jeg har nu en bekendt, hvis timer er blevet sat op, fordi han selv ville, han arbejder næsten på fuldtid i fleksjob.

Du skal, selvom du måske arbejder 25 timer ugentligt, få fuld løn svarende til 37 timer.

Håber der kan findes en løsning, kan godt se, det må være lidt svært med ekstra vagter....

Lyder ellers dejligt, at du er glad for jobbet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 01:49   #3
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
HM.............. hvis du både kan arbejde fuldtid plus over arbejde.
Hvad med at passe lidt på der kunne jo sidde en her der fik ondt i
r.... af det, som måske mente du kunne passe et almindeligt job.

Pas nu på dig selv du for ikke takken for det hvis du knækker
sammen.

Hilsen Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 13:46   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Da du blev ansat har I vel aftalt hvor mange timer du kan arbejde ...ekstra vagter betyder jo at du kan arbejde mere end de 25 timer ....hvis jeg var dig ville jeg tale med min jobkonsulent og fagforeningen om hvordan du skal skal forholde dig til de ekstra vagter og i det hele taget ikke selv ændre det hele uden jobkonsulentens viden...Hvis du føler du kan magte mere arbejde skal det jo skrives ind i din fleksjobbevilling osv...

Du har vel en kontaktperson på fleksjobkontoret i din kommune som har været med til at oprette jobbet med din arbejdsgiver og dig...snak med dem ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:44   #5
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Grunden til at jeg kan arbejde flere timer, er mine gode kollegaer, de passer godt på mig. Sørger for at mine hensyn bliver fulgt til punkt og prikke.

Man kan stadig godt, have et fleksjob og arbejde 37 timer, når man har en del skavanker og har brug for flere pauser en de andre.

Hvis jeg skulle arbejde 37 timer med kun 1 pause, ville jeg ikke kunne arbejde fuldtid.
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 18:14   #6
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Jeg har været inde på det før, men jeg mener at Kims fleksjob er et tydeligt bevis på, at der er forskel på fremmøde tid og reel arbejdstid.

Vi er i det hele taget alt for fokuseret på timeantal, når vi taler om skånehensyn.

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 18:23   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du har ret, KimH.

Jeg plejer at skrive "effektiv arbejdstid", som jo sagtens kan være eks. 18,5 timer, selvom man er fysisk til stede på arbejdspladsen 37 timer.

Men problemet er, at hvis den "effektive arbejdstid" er langt større end det, fleksjobbevillingen lød på, skal det rettes til ved opfølgning.

Men kan man arbejde "effektivt" mere end de 18,5 timer, som Kims er inde på, og arbejdsgiveren får tilskud på 1/2, er der noget "galt".

Men m.h.t. betaling for ekstra timer, så gælder det for deltidsansatte, at de IKKE får overarbejdsbetaling. Det er kun, hvis de arbejder mere end 37 timer.

Men Kims... tal med din fagforening. De kan helt sikkert hjælpe dig.

Du "læner" dig meget kraftigt op ad en helt anden ordning end fleksjob, når du kan arbejde så meget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 20:17   #8
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
arbejdstid

Hvad er din reelle arbejdstid egentlig hvis jeg må spørge??
når du snakke om 124 timer som du skriver hvis det er effektivt
og du også vil arbejde over, så mener jeg det samme som zuzza.
Du skriver jo abejder xx antal timer så kan jeg jo ikke tror andet.
Det er ikke fordi jeg er efter dig, men synes du skal passe på,
og hvis det går galt så takker de dig ikke uanset hvor søde de er.

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 20:28   #9
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Når jeg skriver 124 timer, er det ikke effektivt, jeg ligger på omkring 70 timer effektivt pr. mdr. i gennemsnit. Det højeste jeg har arbejdet i effektiv var 77 timer i alt og der var jeg der i ca. 120 timer.

Jeg ringer til fagforeningen i morgen, for at få et møde med dem.
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 20:31   #10
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Jeg havde på et tidspunkt samme "problem". Fagforeningen blev indblandet og de forklarede arbejdsgiver at jeg skulle arbejde de timer der var aftalt - ikke mere. Tog jeg så ekstra timer en dag (for at afhjælpe når jeg kunne klare det), skulle de samme timer afspaseres i nær forbindelse med ekstra timerne - altså feks dagen efter.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension