K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2011, 16:58   #1
FTP ansøger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
FTP ansøger er ny på vejen
Unhappy Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag

Kære medlemmer,

Jeg har fået afslag på førtidspension, og skal nu klage over afslaget.

Ansøgning er blevet indgivet i henhold til reglerne i Pensionslovens § 17, altså tage stilling til ansøgningen på grundlag af det aktuelle foreliggende dokumentationsgrundlag.

Jeg har inden afslaget udtalt mig til Pensionsudvalgets medlemmer, men til ingen gavn.

Jeg har været sygemeldt siden 31.5.2008, først på sygedagpenge, og nu på kontanthjælp. Forinden havde jeg arbejdet 16 år med hospitalsrengøring.

Jeg lider af sukkersyge, forhøjet blodtryk og kolesterol, slidgigt i begge knæ og overvægt på 30 kg. Jeg går besværet pga. slidgigt/smerter i knæene. Har fået foretaget stivgørende operationer i begge ankelled.
Jeg er under medicinsk behandling i form af 11 forskellige medicin.

Sygdom/helbredet:
Det kan tilføjes, at jeg har hovedpine flere gange i løbet af dagen. Har konstant muskelsmerter i nakke og skuldre. Har nætter, hvor jeg ikke kan sove overhovedet. og orker dermed ikke ret meget i løbet af dagen. Jeg har på trods af blodtryksbehandling (er nu i 4 stofs-behandling (maks.)), ikke fået forbedret blodtrykket. Min helbredstilstand (forhøjet blodtryk, smerter i benene (svært med at gå), hovedpine og sukker-syge komplikationer, mv.) er blevet forværret siden årsskiftet 2010/2011.
Vægttab:
Jeg har specielt siden 2005 forsøgt at nedbringe min vægt, men ikke muligt. Jeg er helt klart indforstået med at en nedbringelse af min vægt vil være et godt udgangspunkt for en forbedring af mit helbred. Jeg har forsøgt at lave motionscykling derhjemme, men dette var jeg ikke i stand til grundet smerter i benene,mv. Jeg går til svømning flere gange om ugen, og jeg forsøger at tage flere gåture, men det har ingen effekt på et vægttab.
Jeg spiser sundt i form af fedt- og sukkerfattigt mad, mv. og spiser så lidt som muligt.
Der henvises specielt til følgende punkter i afsluttende statusrapport (3 mdr. arbejdsprøvning) om mig fra Afklaringscenter Hovedstaden af 22.11.2010:
- Hele afsnittet om Helbred/vægttab.......under forløbet på centret er der ikke set en effekt af hverken gymnastik eller individuel træning.
-Hele afsnittet om Vurdering og Konklusion....det giver ikke nogen mening at iværksætte en ekstern arbejdsprøvning...og sluttende.....Afklaringscenter Hovedstaden kan i mit tilfælde ikke pege på mulig arbejdsmarkedsdeltagelse.


Min egen læge påstår, at vægttab ville formentlig forbedre alle tilstande.

Den kommunale læge skriver, at på det foreliggende er det en uheldig livsstil med en betydelig overvægt, der er den afgørende årsag til smerterne og den nedsatte funktionsevne. Der er behov for et regulært vægttab, der ville forbedre helbredstilstanden radikalt..Tilstanden er således ikke stationær, og der foreligger realistiske behandlingsmuligheder.

Afslaget fra pensionsudvalget lyder:

Tilstanden er ikke stationær, samt alle muligheder for forbedring af arbejdsevnen ikke er udtømte. Herunder peges på behandlingsmuligheder i form af systematisk vægttab og stillingtagen til yderligere aktiveringsforsøg.

!!!! Men jeg kan ikke tabe mig, og komme ned med vægten, bare nogle kilo...
- jeg har været i arbejdsprøvning i 3 måneder, som bekræfter min tilstand værende ikke i stand til at tabe mig...
Mine ben siger fra.

Venligst kom med jeres input, så jeg kan få strikket den bedste klage sammen.

Med venlig hilsen
Mig, den fortvivlede, 47 år
FTP ansøger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 17:10   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der må ikke være nogen behandlingsmuligheder overhovedet
så når din egen læge påstår, at vægttab ville formentlig forbedre alle tilstande.

så må jeg alså indrømme du stå rigtig svagt

du skal have lægedokumentation på du ikke har nogen muligheder for at tabe dig
ellers kommer du skal at sidde fast i dette system rigtig mange år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 17:25   #3
solo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
solo er ny på vejen
Hej FTP ansøger.

Efter at have læst dit indlæg sidder jeg og tænker lidt på om det var en mulighed for dig at blive henvist til en fysioterapeut for at få dokumenteret hvilke typer motion der kan gavne dit vægttab, altså som du kan holde til.
Så får du jo en faglig dokumentation for at dine ben er svage.

Hvis du så samtidig kan blive henvist til en diætist, som kan lave en kostplan sammen med dig, med henblik på at tabe dig. Så har du på den måde dokumentation for at du har gjort noget aktivt for at tabe dig.

Måske du allerede har prøvet disse ting, det var blot en idé.
solo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 17:26   #4
FTP ansøger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
FTP ansøger er ny på vejen
Smile

Hej MTVRV1

Hvordan får jeg lægelig dokumentation for at jeg ikke kan tabe mig?...
Min egen læge kunne også anbefale en operation i form af en formindskelse af mavesækken... jeg tror, at det hedder gastic bypass..et eller andet??

Kan min læge ordinere en sådan operation?? jeg har hørt, at der kan være bivirkninger ved en sådan operation..
FTP ansøger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 17:39   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FTP ansøger Se meddelelser
Hej MTVRV1

Hvordan får jeg lægelig dokumentation for at jeg ikke kan tabe mig?...
Min egen læge kunne også anbefale en operation i form af en formindskelse af mavesækken... jeg tror, at det hedder gastic bypass..et eller andet??

Kan min læge ordinere en sådan operation?? jeg har hørt, at der kan være bivirkninger ved en sådan operation..
Jeg tror ikke at man kan få lægelig dokumentation for at man ikke kan tabe sig... som udgangs punkt kan alle tabe sig, nogle har letter ved det end andre Så jeg tror næppe at din læge vil skrive at patienten kan ikke tabe sig, men det er hundesvært .. tro mig jeg ved det !
Hvis du ikke kan tabe dig så skal du nok ikke regne med at du kan få den operation da man skal tabe en vis % af sin vægt INDEN manan blive opereret mener det er 10 % ellr også 15.
Der er bivirkninger ved alle operationer, eller kan være det hvis uheldet er ude.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 18:19   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg tror ikke at man kan få lægelig dokumentation for at man ikke kan tabe sig... som udgangs punkt kan alle tabe sig, nogle har letter ved det end andre...
Nu er det faktisk sådan, at kvinder på et eller anden tidspunkt i sit liv kommer i overgangsalderen og begynder at tage på i vægt. ( ikke alle men de fleste )
Det er hormonal balance som blive ændret. Desværre ser det ud til, at efterhånden den naturens gang er blevet totalt glemt af læger, især i sager om førtidspensioner.


Jeg selv er høj og slank, men jeg vejer alligevel 20 kg mere end jeg har vejet for 10 år siden, men jeg har det godt med det og vil ikke tabe 1 eneste kg.

Men det klart, at man tager på ved at ikke bevæger sig, men for at tabe sig kræver det en form for motion som dine ben kan ikke klare.


Jeg håber at du vil klage over afslaget.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 18:37   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Karo....
Ikke alle begynder at tage på i overgangsalderen nogle taber sig faktisk (mig - 12 kg) uden de store ændringer i mit liv ud over at spise på en lidt anden måde..
Jeg vejer stadig for meget og med både den ene og den anden diagnose så burde jeg smide omkring 25 kg MINDST... Men derfor tror jeg altså stadig ikke på at en læge vil skrive at en patient IKKE kan tabe sig... han/hun vil måske skrive at et vægttab ikke vil have nogen effekt på arbejdsevnen, men selv det tvivler jeg på, jeg har selv været turen igennem

Og kan man ikke motionerer så er chancen for at få en operation meget lille, da man SKAL kunne lidt for at få glæde af den, man kan altså ikke bare blive opereret og så tro at så kan man ligge på sofaen og blive slank. Det er hårdt arbejde, jeg kender flere der har fået den og min søn går og venter på den nu.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 19:15   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FTP ansøger Se meddelelser
Der henvises specielt til følgende punkter i afsluttende statusrapport (3 mdr. arbejdsprøvning) om mig fra Afklaringscenter Hovedstaden af 22.11.2010:
- Hele afsnittet om Helbred/vægttab.......under forløbet på centret er der ikke set en effekt af hverken gymnastik eller individuel træning.
-Hele afsnittet om Vurdering og Konklusion....det giver ikke nogen mening at iværksætte en ekstern arbejdsprøvning...og sluttende.....Afklaringscenter Hovedstaden kan i mit tilfælde ikke pege på mulig arbejdsmarkedsdeltagelse.
Hold fast i ovenstående i din anke til Pensionsteamet.

Forsøg om du i dine lægefaglige udtalelser kan modargumentere lægekonsulentens konklusion.

...lige et opklarende spørgsmål: Er du flexjobbevilliget?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 19:27   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men hele sagen er baseret på et vægtab

når man så ikke engang har sin egen læge bag sig, så stå man alså rigtig svagt
det er alså bare fakta

så frem for at tænke udelukkende på pension
skulle man måske tænke på at tabe sig
alså få noget dokumentation på man har gjort alt for at tabe sig
netop som solo også skriver

du får alså ikke nogen pension, hvis der stadig er mulighed for du kan få det bedre
alså at der er behandlingsmuligheder
det må du alså se i øjene
der er kun en vej, dokumentation på du ikke har nogen mulighed for at tabe dig

det er alså bare rigtig svært og få en pension i dag

problemet er hvis du skal anke din sag
så skal du jo bevise og overfor BAN du har opbrugt alle muligheder for at tabe dig.

Ja jeg lyder hård, men ser alså bare realistisk på din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 19:46   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
MTVRV1, det har du altsammen ret i og man skal heller ikke putte blår i folks øjne, men nu er sagen dér, at der er givet afslag på en § 17 på foreliggende og dermed også mulighed for at anke, så hvorfor ikke?

Er trådstarter yderligere bosiddende i Københavns Kommune, så giver man alle afslag på FP, 17 såvel som 18, hvis borger er i stand til at skubbe en småkage med næsen...

...men man må da gøre en indsats for at modgå afgørelser, hvis man føler, det ikke dækker over virkeligheden/ens arbejdsevne.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på hjælp vibe50 Alt det andet 10 13-08-2013 07:59
Endnu et afslag. HJÆLP missjane Alt det andet 23 19-11-2011 19:37
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Hjælp til klagebrev ang. afslag på FP. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-03-2011 15:21
Hjælp afslag fra kommunen!! laurana Alt det andet 6 08-07-2010 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension