K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2010, 23:33   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nøj...jeg har fået fin post fra jobcenter.

Efter lange ventetider og mere.. har jeg fået fint brev fra afdelingslederen..

det er angiveligt skrevet d. 16. juni og først af poststemplet afsendt d. 21. juni...

jeg var på kommunen den 17.juni med brev til kontanthjælpssagsbehandler om at begynde afklaring efter afslag i Beskæftigelsesankenævn. samt vedlagt de nyeste lægepapir og røngtenbeskrivelser.

Så blev noget overrasket over allerede at få brev d. 22. juni.. da chokket over det havde lagt sig, måtte jeg jo erkende at det vist bare var fordi de tilfældigvis skrev til mig..hm..

som jeg læser brevet skriver han til mig, at jeg ikke må henvende mig selv og at jeg bare skal afvente på nytildelt sagsbehandlervikar skriver til mig.. hm... og han skriver snarest..

det skrev han sk. da også tilbage i februar da jeg endnu engang havde brokpennen fremme.. og skrev at sagsbehandler havde fået besked om at henvende sig til mig..

og det har de jo så ikke gjort.. så er det jeg tænker på... hvorlænge tror de at jeg gider sidde og afvente denne gang?

og formuleringen i mit brev!? er det et forsøg på at skjule at det er anden aktør? må de afgøre sager i kontanthjælps afd??

og hvad blev der af formuleringen om tilbagevenden til ordinært job?
er der nogen af jer som kender en vikarsagsbehandler af xxx?

jeg har valgt at slette navnet.. har i nogen ide til hvordan man finder ud af hvor h*m er ansat?

jeg indsætter lige teksten fra brevet.
""Den 16. juni 2010

Vedr. afklaring af din sag i Jobcentret jobcenter
Der har over de seneste måneder været en ikke ubetydelig stigning i antal sager på kontanthjælpsområdet.

Vi har derfor besluttet at lade din sag overgå til vikar xxxx, som vil fær¬diggøre din sag til afgørelse (uden her at tage stilling til, om afgørelsen bliver bevilling eller afslag på evt. fleksjob eller førtidspension).

Sagsbehandlingen udføres efter gældende lovgivning, så det er Jobcentret, der varetager myndighedsopgaven og træffer den endelige beslutning.

Du vil så hurtigt som muligt blive indkaldt til en samtale med xxx. På grund af et stort pres på lokalerne i Jobcentret, kan din samtale komme til at foregå udenfor Jobcentret.

For god ordens skyld skal nævnes, at al korrespondance og kommunikation i denne periode vil foregå mellem dig og xxx.

Du vil blive kontaktet af xxx og skal derfor ikke selv tage initiativ i den forbindelse. ""

Har I nogle gode ideer..? eller indput,, kommentarer??

jeg har jo selvfølgelig tænkt mig at skrive til afdelingslederen og takke for brevet, men bede om en tidhorisont.. da den "snarest" udmelding sidst var noget lang..
på forhånd tak.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra det er sgi godt nok ikke til at sige om det er en aktør eller en kommunalt ansat , min sag er lavet og gjort klar af en vikar, men hun var ansat af kommunen for 1 år til at rydde op i deres sager ergo hun var kommunalt ansat

Men jeg ville helt klart skrive til sagsbehandler som du også skriver at du vil og jeg ville meget præcist spørge ind til hvorvidt det drejer sig om en privat eller en kommunalt ....

Når det er sagt så tager vi lige dit spørgsmål en der ikke er ansat af kommune kan IKKE tage nogen beslutning omkring fleks pension osv .. MEN i følge det inger støjberg skriver så kan de lave din ressourceprofil og dermed have indflydelse på hvad det skal ende ud i men det er din sagsbehandler på kommunen der sidder med det sidste ord (i følge mig så skal de private holde nallerene fra vores profiler men men lige nu er det inger støjberg over mig ha ha ) men ergo så kan det måske vise sig at være af det gode at du kommer til en der kan kigge på dig med friske øjne jeg ville i hvert-fald håbe og bede til det hvis jeg var dig ..

Jeg formoder at du har et navn og mail på den nye sagsbehandler så skriv og spørg om en tidshorisont og send den cc til din gamle sagsbehandler h*n vil syntes du er skide irreterende men kan da se i mit eget tilfælde at det gavnede i sidste ende og ingen kunne sige jeg vidste det ikke og det var en fejl og alt det andet pladder de kan finde på ...

Så bare gang i skriveriet så de ved at ja de siger du skal læne dig tilbage og holde din mund men nej det har du ikke tænkt dig at gøre ... du er så irreterende at du holder på at du har lov til at medvirke i din egen sag og vide hvad der skal ske ..
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:14   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hulda.......har du en specifik ansøgning eller andet fra begyndelsen.....for Odsherred har jo sagsbehandlingsfrister http://www.odsherred.dk/page1991.aspx som jo skal overholdes. Uanst hvad og hvem der sagsbehandler.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 12:29   #4
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Hej Huldra
er aldeles overbevist om, at du netop ikke har fået noget navn og anden kontaktinfo, på "vikaren"??

fordi du jo så kunne søge info om pågældende og formaste dig til at være forberedt til et eventuelt møde, og det kan vi jo ikke have, at borgeren rent faktsik har medindflydelse på mødegangen, væl?

Da tilskrivning af din sagsmishandler selvfølgelig blot vil øge deres stress og arbejdsbyrde - og hermed irritation på dig - så jeg vil foreslå dig følgende
første træk, stadig såfremt du ikke har info og ønsker det:

Prøv at ring til omstillingen, eller bare en sekretær - det er utroligt så mange informationer man af og til kan hive ud af dem, fordi de ikke ved bedre.

Lad som om du har fået et brev med navnet på, og "ikke lige kan finde det, om de vil hjælpe dig?"
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 13:54   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jo da jeg har fået et navn.. men ville ikke lige smide det herinde, for det første vidste jeg ikke helt om det er tilladt, for det andet er det et usædvanligt navn.. så hvis hun selv søger på sit navn kunne hun risikere at finde frem til k10 hæhæ..
og hun skulle jo nødigt anlægge et forkert syn på mig fra start.

jeg syntes mere, det er den der med at jeg ikke skal/må henvende mig selv.. som er noget søgt.. især fordi de jo har ladet mig vente siden februar uden at høre svar fra sagsbehandler som lovet..

men jeg har en plan om at takke høfligt for brevet, og spørge til en tidshorisont. og komme til at sende den til flere på cc. i en mail..
og så for lige at minde om, at jeg har afleveret post inden deres brev kom til den sagsbehandler jeg troede jeg havde... sådan at de får det flyttet med til ny vikar..
gad vide hvordan sikkerheden er omkring sådan at holde møde udefor huset.. hm..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 14:00   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tror faktisk godt du kan hente en smule info på personen, disse må blot ikke være personfølsomme oplysninger, men ansættelssted samt, referencer, kan jeg da ikke se der skulle være noget til hinder for....

men eders ace dk er dog laaangt fra sikker i sin sag ...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 14:02   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Hulda.. i min kommune kan man søge på personalet.. enten med fornavn eller efternavn.. og så kommer fulde navn.. titel, adr hvor de sidder henne og tlf nr frem.. Har din kommune det samme, så kan du ihvertfald se om vedkommende er ansat hos kommunen..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 17:57   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser

gad vide hvordan sikkerheden er omkring sådan at holde møde udefor huset.. hm..
Netop den med "møde udenfor huset" får mig til at tænke; Anden aktør.

Første gang jeg snakkede med min (supersøde og rare) jobkonsulent hos anden aktør, foreslog han at vi kunne mødes på biblioteket, men dette var udelukkende fordi, at denne "anden aktør" havde til huse lidt udenfor byen, og han mente, at biblioteket var nemmere for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 14:40   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Her er så mit forslag til brev til afdelingslederen..

jeg syntes dog det næsten er alt for venligt og undskyldende...hæhæ...

Har i nogen ideer til nogle § eller andet som kunne skabe lidt respekt..hihi.. for den har jeg vist ikke nogen af i de kommunale jungler. suk...


indsat:
Idet jeg takker for dit brev af 16. juni 10. vedrørende tildeling af ny vikar sagsbehandler.

Du skriver i dit brev at jeg ikke selv skal tage kontakt til vikar. Og at jeg vil høre nærmere.

Jeg vil gerne påpege, at jeg har forsøgt siden november 09 at få en aftale i stand. Du skrev tilbage i februar 10 at du ville sørge for at jeg snarest ville blive indkaldt af sagsbehandler.

Dette er/var endnu ikke opfyldt, hvorfor jeg den 18. juni 10, var i borgerservice og aflevere brev til margit jensen, vedlagt kopier af div lægepapir som er fremkommet i samarbejde med egen læge.

Jeg kan se at dit brev er dateret d. 16. juni og først tilsendt mig d. 21. juni ifølge poststemplet. Derfor vil jeg bede om at det bliver kontrolleret at omtalte skrivelse med kopier bliver vedlagt min sag til ny vikar.

Da det er af stor betydning for mig og min familie at få afklaret vores fremtidige økonomiske situation samt den familiemæssige struktur, vil jeg anmode om at der bliver sat en tidsramme for hvornår jeg kan forvente at høre nærmere.

Som beskrevet i brev af 17. juni 10, er jeg uvidende om hvorvidt min kontanthjælp kan forstætte både pga 450 timers regel og pga min ældste datter fylder 18 år i september 10.
indsat slut.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 17:22   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra jeg syntes lige du skal gøre opmærksom på ressikkerhedsloven

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


Det ser jo helt ud som om de glemmer hastighed og samarbejde i din sag

ellers syntes jeg da at den er fin den du har lavet og du behøver ikke mere efter min mening
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter Holbæk har fået klar besked af Beskæftigelsesankenævnet buster Dit og Dat 1 08-09-2010 16:58
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension