K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 17:55   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er da godt folk ved alt....
vi er både medlem af DA OG FAGFORENING..
huset er indkøbt,fordi jeg synes det er nemmere hvis man kan stille bolig til rådighed..men det er da frivillig om han vil bo der eller ej...og hvem siger han betaler noget og hvis hvor meget
når man søger gennem udlændingestyrelsen,skal løn og arbejdsforhold være beskrevet..eller får du dem ikke ind..det er ikke et krav at være medlem af en arbejdsskiverforening,men lettere...
han skiver selv sine timer ned og har han flere får han dem..
hvis det var så ringe,gad han jo nok ikke blive ved..vi søger hvert andet år og næste gang kan han vist søge om at blive,
da vi søgte fandt vi ingen dansker..det ku man sikkert idag - men ikke dengang..og hvorfor udskifte noget man er glad for

både vi og han er medlem af fagforening..

som jeg hele tiden har sagt er der da brodne kar...men derfor behøver alle da ikke være det..jeg tror ikke ham her rejser hjem mere,hvis han kan blive..han har fået dansk kørekort,snakker næsten perfekt dansk - fordi vi sendte ham til dansk og han blev ved..hans kone arbejder også i dk og til foråret skal de være forældre...

halse

jeg kan sende dig en privatbesked,så du kan få en adresse..så skal du være velkommen en dag på arbejde og en snak med ukraineren...ingen problem

jeg kan iøvrigt ikke bruge det til noget hvad du tror og ikke tror...det ændrer ikke noget her i vores lille verden..

men du kan jo skrive hvis du er interesseret.....

undskyld har desværre ikke lært at redigere endnu...så derfor 2 i træk.

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 18:44   #12
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
halse

jeg kan sende dig en privatbesked,så du kan få en adresse..så skal du være velkommen en dag på arbejde og en snak med ukraineren...ingen problem

jeg kan iøvrigt ikke bruge det til noget hvad du tror og ikke tror...det ændrer ikke noget her i vores lille verden..

men du kan jo skrive hvis du er interesseret.....

undskyld har desværre ikke lært at redigere endnu...så derfor 2 i træk.

mvh stribe
hej stribe .. der vil altid være nogen der tror at alle snyder sådan er det bare -- men dine holdninger kender vi -- syntes det er godt i har en der er glad for arbejdet -- så lad dig ikke gå på af en eller anden syg holdning ,til alt hva man fortæller -- kender flere der har folk fra de fattigste lande i eu med samme arbforhold - de er glade fagforening er glad -- og deres familier er tilfredse
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 18:58   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej



tak havmanden6o...det var sødt sagt...vi behandler ham godt og efter 5 år er han stadig glad for sit arbejde....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 19:08   #14
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Stribe

Det gør det ikke ret meget sværere at snyde på vægten , at i er medlemmer af DA.
Jeg har i mit foregående indlæg , netop fremført et par eksempler på hvor let og smertefrit det kan gøres.
Mht. huslejen , ja det har du selv tidligere postuleret han betalte. Det er vel også kun rimeligt , såfremt den er på markedsniveau.

Jeg har ingen muligheder for at vide hvordan i aflønner ukraineren. Det er muligt i aflønner ham helt efter bogen.

Jeg finder det bare særdeles påfaldende , at i vil ulejlige jer med at opsøge arbejdskraften flere tusinde kilometer borte , når den så let som ingenting kan findes lokalt ( også tidligere ).

Derudover repræsenterer du en branche , der har et helt enestående dårligt ry på præcist dette område.

Netop landbruget bliver fremhævet som én af de aller største synder i artiklen. Dette kan jeg ikke tro overrasker mange.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 19:13   #15
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Opslåede stillinger via landboavisen pr. d.d. - 156
http://www.landbrugsavisen.dk/KoebSa.../Joblandet.htm
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 19:19   #16
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Stribe

Det gør det ikke ret meget sværere at snyde på vægten , at i er medlemmer af DA.
Jeg har i mit foregående indlæg , netop fremført et par eksempler på hvor let og smertefrit det kan gøres.
Mht. huslejen , ja det har du selv tidligere postuleret han betalte. Det er vel også kun rimeligt , såfremt den er på markedsniveau.

Jeg har ingen muligheder for at vide hvordan i aflønner ukraineren. Det er muligt i aflønner ham helt efter bogen.

Jeg finder det bare særdeles påfaldende , at i vil ulejlige jer med at opsøge arbejdskraften flere tusinde kilometer borte , når den så let som ingenting kan findes lokalt ( også tidligere ).

Derudover repræsenterer du en branche , der har et helt enestående dårligt ry på præcist dette område.

Netop landbruget bliver fremhævet som én af de aller største synder i artiklen. Dette kan jeg ikke tro overrasker mange.
det er et uretfærdigt anklage om at netop stribe og familie snyder på vægten - der er fra landbrugets side for år tilbage netop lavet et samarbejde med østlandene om arbejder til landbruget - at så en ukreiner falder til i danmark -- og man fortæller om det gør ikke at man angriber vedkommende for at snyde på vægten eller landbruget iøvrigt -- det er plat at fremhæve en artikel -- hvem siger det er den rette holdning i fagforeningerne er man glad for åbenthed om dette emne -- så man bør da nok sætte sig lidt ind i hvordan det hænger sammen tak og hvor er det lige der er så grusom mange der står på spring hvorfor er der så så mange job --

Sidst redigeret af havmanden60; 20-12-2012 kl. 19:33.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 19:34   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
halse

du skal være velkommen en dag i det sønderjydske,så kan du få en ide om hvad der foregår og en snak med ukraineren..og slutte din dag med en tur over grænsen
og lave en god handel
idag er både hans søster og bror også i landbruget i en radius på 5o km..og de har megen glæde af hinanden

jeg har selv altid været i landbruget og der vil altid være få der udnytter,men at gøre hele landbruget der har udenlandsk arbejdskraft til syndebuk...det er lidt af en anklage...

ps..du bliver møgbeskidt og kommer til at lugte

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:01   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
det er plat at fremhæve en artikel -- hvem siger det er den rette holdning
Der er ikke bare tale om en enkeltstående artikel ( i øvrigt baseret på tal fra arbejdsmarkedsstyrelsen ).

Der har været stribevis af eksempler på misbrug af udenlandsk arbejdskraft , særligt inden for landbrug , gartneri , rengøring og byggeri.

Boras

Ja der findes afgjort danske landmænd der ansætter dansk arbejdskraft. Det er bare ikke dem jeg forholder mig til.

Ingen skal bilde mig ind at man ikke kan finde ufaglært dansk arbejdskraft. Stribe har tidligere fortalt at de blot kræver man har set en ko , og er fysisk stærk.

Prøv at forklare hvorfor ledige skulle foretrække at gå helt uden forsørgelse , eller arbejde for kr. 10.300,- om måneden , når stribe og ligesindede vil tilbyde kr. 25.000,-.

Jeg er klar over enkelte ikke vil være i stand til at udføre det hårde fysiske arbejde , som stribe tidligere har begrundet som forklaring i tillæg til almen dovenskab fra lediges side.

Men hvad med det resterende store flertal ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser

jeg har selv altid været i landbruget og der vil altid være få der udnytter,men at gøre hele landbruget der har udenlandsk arbejdskraft til syndebuk...det er lidt af en anklage...

ps..du bliver møgbeskidt og kommer til at lugte

stribe ftp
Nej tak. Jeg er ærke københavner og bevæger mig ikke over på halvøen

Desuden anklager jeg ikke hele branchen. Men det er rigtigt jeg tror det er mere reglen end undtagelsen , at danske landmænd underbetaler udenlandsk arbejdskraft.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:25   #19
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Nej tak. Jeg er ærke københavner og bevæger mig ikke over på halvøen

Desuden anklager jeg ikke hele branchen. Men det er rigtigt jeg tror det er mere reglen end undtagelsen , at danske landmænd underbetaler udenlandsk arbejdskraft.
jeg tror ikke det er reglen-- jeg tror du ikke har dit grundlag for at udtale dig på grundlag om dette du har ikke komenteret - aftalen med østlandene om udveksling at landbrugsmedhjælpere , kun en artikel -- der modsiger dette - og dem til 10200 kr fortæl dem der er 156 ledige job at få så snakkes vi når de er besat
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:45   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Lad nu være at være så naiv. Den aftale handler som det øvrige arbejdsmarkeds frie bevægelighed ( inden for EU ) , om at trykke lønningerne mere end noget andet.

Mht de 156 ledige jobs , så snakkes vi når nedenstående jobsøgende inden for landbruget har fundet beskæftigelse

http://www.lajo.dk/soeg_Ledig_jobsoger.htm

Sidst redigeret af halse; 20-12-2012 kl. 20:48.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldte hyrer private socialrådgivere Webmaster K10 Nyheder 0 25-06-2012 08:20
Firmaer kræver løntilskud til rigtige job gunvor Politik og Samfund 6 28-07-2011 09:00
Hyrer Vibeke Mannickes(kommunallæge) firma som konsulent buster Politik og Samfund 4 27-11-2010 10:09
At hyrer en advokat??? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 12 09-01-2009 14:06
sygedagpengesager hos private firmaer Stella Politik og Samfund 3 21-01-2008 18:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension