K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2013, 10:52   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
job til førtids Pensonister.

Det lige før jeg vil sige det altid dem der får,det i hver fald altid de job jeg støder på som jeg mener jeg måske kan magte,men er bare flex visiteret til arbejdsløshed eller evige jobsøgnings kursuser,kan lige igen se frem til 4½ månede igen

Men ville enlig bare sige der er Masser af job i dag på jobnet.dk
Hvis man altså har en PENSION ved siden af.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 16:44   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hmm... Hvorfor ikke bare søge et af dem, selvom du ikke er førtidspensionist? Tror da sagtens det kan hænge sammen med uvidenhed fra arbejdsgiver side - altså måske de ikke er helt opdateret på, at fleksjobbere i dag også kan varetage Jobs med ganske få timer, og at de derfor i stedet søger førtidspensionister. Vi skal jo ikke længere tilbage end sidste år, hvor det var en mere eller mindre uskrevet regel, at fleksjobbere skulle arbejde mindst 12,5 time.

Hvis jeg var dig, ville jeg absolut kontakte en sådan arbejdsgiver og fortælle, hvad jeg kunne og hvad fleksjobsordningen går ud på...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 16:59   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
h er er et eksempel, jeg tror at der er forskel på virksomhedernes tilskud

Butiksmedhjælper til IRMA i Emdrup
Job for førtidspensionister
LANDSFORENINGEN LEV

(Arbejdspladsen ligger i København kommune)
Ansøgere skal være tilkendt førtidspension.


Har du lyst til at arbejde som butiksmedhjælper hos IRMA på Emdrupvej, så er det lige dig, vi har brug for.

Finder du jobbet interessant og spændende, skal du ikke tøve med at kontakte os, men vi gør opmærksom på, at vores ledige skånejob KUN kan ansøges af borgere, der HAR FÅET tilkendt deres førtidspension. Andre ansøgere som ikke er målgruppen, vil derfor ikke kunne forvente svar på deres henvendelser.

Dine arbejdsopgaver:

Holde orden på lager
Presse pap
Oprydning og renhold foran og bagved kasserne
Opfyldning af varer i butikkken
Hjælpe med almindelig oprydning
Andre mindre forfaldende opgaver

Du skal være:

Motiveret og glad
Have mod på et arbejde , der er rutinepræget
Være i godt humør og have smil på læben
Hvis du har hygiejnebevis, er det fint
Have mod på meget stående og gående arbejde
Være god til at holde orden
Møde til tiden

Stillingen som butiksmedhjælper er på ca. 15 til 20 timer ugentlig, arbejdstiden aftales nærmere.

Stillingen er slået op i samarbejde med Landsforeningen LEV/projekt KLAP og vil derfor blive besat i samarbejde mellem IRMA og LEVs konsulent i Region Hovedstaden.

Du er altid velkommen til at kontakte din regionale KLAP konsulent for at høre om andre jobmuligheder i dit lokalområde.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 18:40   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skånejob kan normalt ikke besættes af andre end pensionister, lønnen er meget lavere end almindelig overenskomstmæssig løn, og kan udelukkende ses som supplement til en pension.
Jeg kender flere på pension som arbejder under de forhold.

Bemærk også hvem stillingen udbydes i samarbejde med.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 19:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder vildt, job til førtidspensionister på 15-20 timer om ugen!! Tilmed lyder arbejdet hårdt, når man tager i betragtning, at det er syge mennesker uden arbejdsevne det henvender sig til...............det må næsten være førtidspensionister fra FØR 2003, det henvender sig til, for der er da vel ingen EFTER 2003 med en arbejdsevne på 15-20 timer om ugen, der er tilkendt førtidspension????

Underligt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 19:54   #6
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
De skånejob i kan se på jobnet er IKKE for førtidspensionister (almindelige førtidspensionister hvis man kan sige det sådan) de er KUN for udviklingshæmmede (der har fået førtidspension) men det får i under ingen omstændigheder "landsforeningen LEV" til at skrive ...jeg har prøvet at søge et job for ca. et år siden (pr mail) og blev efterfølgende ringet op og fik at vide at det kun var for udviklingshæmmede (de turde ikke give mig det på skrift)
Landsforeningen LEV bruger løntilskudsreglerne til førtidspensionister i skånejob og det burde give ALLE der er tilkendt en førtidspension en mulighed for at søge jobbene. Det er desværre bare ikke sådan i virkeligheden.
Grunden til at de ikke vil skrive det "offentligt" er at så ville de ikke kunne bruge løntilskuds reglerne til førtidspensionisterne da det kun ville være en bestemt gruppe (nemlig de udviklingshæmmede) der kunne søge det og det ville være diskrimination af "almindelige" førtidspensionister......
Jeg klagede faktisk over det og skrev at kravet på jobnet.dk var KUN og jeg siger KUN "at ansøger var tilkendt førtidspension" .....det burde jo give alle os førtidspensionister en mulighed for at søge det men sådan var virkelighedens verden bare ikke.
Det endte med at klagen røg hele vejen i ankestyrelsen og landsforeningen LEV pudsede en advokat på en dyr adresse i København på sagen......(de var godt klar over at det var diskrimination af almindelige førtidspensionister og ulovlig fortolkning af løntilskudsregler)
Jeg blev selvfølgelig underkendt i min påstand om at det var diskrimination at almindelige førtidspensionister ikke kunne søge jobbene da ENESTE krav var at man var tilkendt førtidspension......

Men som alt andet så kunne det offentlige selvfølgelig ikke finde på at underkende sig selv....

Så med mindre du er udviklingshæmmet så glem ALT om at søge de "løntilskuds/skåne job for førtidspensionister" på jobnet.....

Det skal lige siges at jeg MANGE gange skrev til landsforeningen LEV at det var fuldstændig OK at det KUN var for udviklingshæmmede men så skulle de SKRIVE det i annoncen......

Det ville de naturligvis ikke da man så var afskåret fra at bruge løntilskuds reglerne til førtidspensionisterne i skånejob (hvor kravet ikke har noget med et bestemt handicap at gøre men KUN om man er tilkendt førtidspension)

Næ nej råddenskaben længe leve så længe de kan malke den offentlige kasse

For øvrigt så prøv en af jer for sjov at søge et af jobbene....jeg garanterer at i ikke under nogen omstændigheder får et svar/afslag fra dem.
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 20:11   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
LEV=Landsforeningen Evnesvages Vel... hvis nogen skulle være i tvivl

men de fleste skånejob kan besættes af førtidspensionister... jeg har faktisk aldrig set det var organisationerne der blandede sig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 20:43   #8
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Nu vil jeg lige komme med det sidste input i den her sag fra min side ....

Jeg havde for et år siden med stor begejstring set disse annoncer på Jobnet.dk hvor de søgte efter førtidspensionister til skånejob.

Jeg har selv fået førtidspension på grund af det psykiske og fejler intet fysisk. Det ville betyde alverden for mig og komme ud en 5-10 timer om ugen i et af de her skånejob og der var jo MASSER af dem.

Jeg fik så en samtale med min socialrådgiver på kommunen og hun synes at det var en god ide at prøve et skånejob og godkendte mig til at søge et.

Jeg gik så i gang med at søge det og ret hurtigt blev jeg ringet op af en medarbejder fra LEV og her vil jeg gerne referere fra samtalen :

LEV medarbejder : Du har søgt et af vores job men det er desværre kun for udviklingshæmmede

Line : Jamen i skriver jo på jeres hjemmeside at eneste krav er at man skal være tilkendt førtidspension ??

LEV medarbejder : ja men det er altså kun for udviklingshæmmede

Line : jamen hvorfor skriver i det så ikke bare inde i jobannoncen så ikke spilder en masse menneskers tid ??

LEV medarbejder : Det vil jeg ikke svare dig på.

Line B. : jamen har det noget at gøre med at i så ikke ville kunne bruge løntilskuds/skåne jobs reglerne hvis det KUN er for en bestemt gruppe ?

LEV medarbejder : Det vil jeg ikke svare dig på.

Line B. : jeg går ud fra at jeg heller ikke kan få det på skrift ?

LEV medarbejder : nej det kan du ikke

Så blev røret lagt på.

Jeg under hver eneste udviklingshæmmet de jobs men så skriv det for H*E*L*V*E*D*E i annoncen så vi andre rent faktisk ikke tror at kravet KUN er som skrevet i annoncen "ansøger skal være tilkendt førtidspension" som eneste krav.
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 15:48   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De tidligere skånejob var meget dårligt lønnede, så nok en arbejdsgiverfidus.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:17   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Job i løntilskud for førtidspensionister giver 1/3 af overenskomstmæssig løn i timen og ud af det betaler arbejdsgiver 1/3.

Så det koster arbejdsgiver 1/9 af overenskomstmæssig løn at hyre en førtidspensionist.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TV: førtids pensionist og 26 år wtfidc Politik og Samfund 12 10-11-2012 09:42
Nu som førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-11-2011 18:04
Førtids pensionist fra 1/1-09 Dakota Din historie 10 25-05-2010 19:09
førtids pension melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-09-2009 18:23
flex/ førtids????? tonnyja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-06-2006 20:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension