K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 21:58   #81
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Bare en lille update på min sag om Ftp. Nævnet har hjemsendt sagen til kommunen til fornyet vudering, grundet manglende oplysninger om mit helbred! Har talt med min SB og han vil nu indhente den speciel-læge erklæring som mangler i min sag og som jeg og min psykiater undrede os over ikke blev indhentet.
Det var bare det, læser hver dag herinde, men har ikke det store overskud, men jeg er her:-)
Går og venter spændt, min psykiater er igang med speciel-lægeerklæringen. Jeg er rigtig glad for at nævnet har henvist til alle de fejl kommunen har lavet i min sag, samt at jeg er blevet fejl informeret om § 17 osv. De ting jeg har gået igennem med kommunen, har heller ikke gjort det bedre for mit helbred. Venter stadig at høre fra Nævnet omkring min kontanthjælps-sag. H
Håber I alle har haft et godt Nytår
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 22:17   #82
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har også været i gennem det som stod i afslaget
mangler kun en smule
fik at vide kommunen vil påbegynde en §18 i dag
så et afslag i første omgang, skal man ikke tage så tungt
selvom det er træls
godt nytår
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 08:54   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder godt Linuzmor og super at du følger med herinde. Rart med en update af og til, der er jo nogle sager man kan huske og hvor man nogle gange tænker hvad sker/skete der mon der

Mtv, min fars råd til mig har i min ftp. sag været, anke, anke og anke. Såå jeg ved jo hvad jeg skal hvis jeg skulle få afslag på min kommende ftp. sag, den skulle dog gerne være en §18 som det første.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 04-01-2011 kl. 08:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 21:06   #84
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
ok prøver her så....

Min sag om ansøgning (05.10.2010) om førtidspension § 18, blev af ankenævnet hjemvist til kommunen, med mange påtegninger om fejl i sagen, i vejledningen og at de ikke har undersøgt nok.Ikke er blevet partshørt, er blevet mis-vejledt i forhold til hvilken pension der er søgt(se min tidligere tråd) Min sagsbehandler har så bedt min psykiater om en special.læge erklæring. Så langt så godt! Nu mener min sagsbehandler efter en snak med lægekonsulenten at denne mener, at der er struktuelle fejl i.

Citat" De strukturelle fejl vedrører opbygningen af dokumentet, som officielt skal foregå efter en ganske bestemt skabelon. Ligeledes forholder Psykiateren sig visse steder ganske kritisk til hvorvidt arbejdsprøvning er meningsfuldt. Dette har han strengt lægefagligt ikke belæg for at gøre vurderer man. Vi skal sådan set bare have den rent lægefaglige vurdering fremhævet, så jeg forestiller mig ikke at det bliver et kvalitativt nyt dokument" ?? Hvad betyder det ? Er det ikke at trække sagen ud pga bagateller??

Nævnet skrev dette:

Det ønskes yderligere specifikt vurderet om det er helbredsmæssigt forsvarligt at sende borger til et arbejdsprøvningsforløb eller om det vil forværre borgers tilstand. Herunder hvilke skånehensyn der eventuelt skulle tages til borgeren”.

Altså De spørger specifikt om psykiateren mener, at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand-og det gør han-det er et skånehensyn at lade være. Han mener at jeg slet ikke kan klare en arbejdsprøvning. Han laver en formel fejl vej at sige at den er nyttesløs.Det må han ikke udtale sig om, men hvad betyder det?-det er jo indlysende at den er nyttesløs hvis jeg ikke kan klare den- De har jo hans faglige mening om dét, de selv har spurgt om.

Ankenævnet giver mig iøvrigt ret i at jeg ikke ses at være vejledt om forskellen på behandling efter § 17 og 18 og at de dermed ikke kan udelukke at fejlen har haft betydning for min sags(retssikkerhedsloven § 10)
Hvad betyder det for mig? Er det evt. sådan at hvis jeg får min pension at den vil være med tilbagevirkende kraft?

Åhhh undskyld det blev lidt langt, men jeg har så meget at Tumle med inde i mit hoved og søger svar på de her ting.
Håber at nogen af jer søde mennesker her på k10 kan hjælpe mig
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 23:54   #85
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser

Nævnet skrev dette:

Det ønskes yderligere specifikt vurderet om det er helbredsmæssigt forsvarligt at sende borger til et arbejdsprøvningsforløb eller om det vil forværre borgers tilstand. Herunder hvilke skånehensyn der eventuelt skulle tages til borgeren”.
Jeg har ikke læst hele din tråd, men hvis psyk. mener, at din lidelse vil blive varigt forværret af en afprøvning bør denne skrive, at "afprøvning er kontraindiceret" eller på dansk, at "afprøvning vil medføre varig forværre af din lidelse".

Om psyk mener, at du f.eks. bør tilkendes fp kommer ikke sagen ved, de meninger må psyk holde for sig selv.

Det er vigtigt, at læger er meget præcise i det de skriver til kommunen, og hvis de ikke selv kender reglerne, så må vil jo hjælpe dem lidt på vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 00:21   #86
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået speciallægeerklæringen?

Jeg synes at hjemvisningen, samt din sag ser lovende ud til din fordel.

Det afgørende er speciallægeerklæringen, hvad den siger vedr behandlingsmuligheder og en evt arbejdsprøvning af din arbejdsevne.

Hvordan med sygdagpengene, ligger den fortsat i BAN?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 00:44   #87
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Min psykiater skriver at Linuzmors tilstand er så skrøbeligt en arbejdsprøvning er kontraindiceret. Deter et skånehensyn ikkr at sende L. til en nyttesløs og sygdomsforværrende arbejdsprøvning.
Med hensyn til sygedagpenge er den også hjemvist af ankenævnet. Dvs at jeg er på KH siden Juni 2010. Da jeg fik afslag af kommunen på FtP ansøgningen.

Sidst redigeret af Linuzmor; 22-03-2011 kl. 00:47. Årsag: manglede noget
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 10:57   #88
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Min psykiater skriver at Linuzmors tilstand er så skrøbeligt en arbejdsprøvning er kontraindiceret. Deter et skånehensyn ikkr at sende L. til en nyttesløs og sygdomsforværrende arbejdsprøvning.
Med hensyn til sygedagpenge er den også hjemvist af ankenævnet. Dvs at jeg er på KH siden Juni 2010. Da jeg fik afslag af kommunen på FtP ansøgningen.
Er der nogen der ved hvor lang tid det kan tage at revurdere min sag? Kommunen fik speciellæge erklæringen den 28.01.2011. Tænker på om der ikke er en frist?
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:26   #89
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det hedder sig at kommunen skal være igang INDEN for 4 uger efter modtagelsen af afgørelsen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 09:45   #90
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det hedder sig at kommunen skal være igang INDEN for 4 uger efter modtagelsen af afgørelsen.

VH POpiae
Hej Popiae- Betyder det egentlig ikke at kommunen kan bruge al den tid de har lyst til? Har talt med SB og han siger at han er igang med at, understrege det vigtige i lægererklæringen.Derefter vil han sende en anmodning til min psykiater.

Den her venten og dét at leve på KH gør mig sindssyg:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension