K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 08:14   #101
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Har du fået svar fra de, du har skrevet til?

VH Popiae
Hej popiae.
Nej har intet hørt fra dem! Ikke noget nyt under solen dér Undrer mig bare over at den lægekonsulent finder "huller" så de kan trække sagen lidt mere, men kan jo se herinde at det er helt "normalt"
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 08:20   #102
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Min psykiater satte mig på Centyl samt blodtryks-nedsættende medicin, hans egen bror er professor i disse sygdomme og det var hans anbefaling og det virkede sørme:-) Men klart jeg gør hvad de beder om, synes bare de trækker det helt vildt ud og så mener jeg stadig at jeg skulle ha været på sygedagpene forlænget i henhold til § 27 stk 4, mener jeg det er:-)
Venter du stadig svar på din §17

du skal huske hvis du får afslag, så kan du ikke blive forlænget
de stopper helt

men har ikke lige fulgt din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 09:00   #103
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvor besværligt det end lyder, bør du gensende dine henvendelser, og spørge til hvornår du kan forvendte svar.

og jo , til at de gerne vil trække tiden.
evt be din læge skrive noget vedr din migræne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 23:22   #104
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Min psykiater har skrevet at min medicin har en rimelig effekt, jeg har gensendt alle henvendelser og har ikke modtaget noget som helst retur!

Skal dog til "jobsamtale" på Mandag hos Sb, så må vi se hvad han siger. Kan lægekonsulenten forlange en undersøgelse af min migræne, når det ikke er mit primære problem?
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 06:46   #105
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Kan lægekonsulenten forlange en undersøgelse af min migræne, når det ikke er mit primære problem?
Det kan du være ganske sikker på han kan og han kan/vil sikkert også søge behandlingsmuligheder herfor selvom det ikke er din primære lidelse. Man skal være fuldstændig udredt og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for at komme på offentlig forsørgelse.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 07:03   #106
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Man skal være fuldstændig udredt og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for at komme på offentlig forsørgelse.
Aaaarh, alle behandlingsmuligheder skal være udelukket (i forhold til alle lidelser) før man kan få fleks eller fp.

Men kontanthjælp er jo også offentlig forsørgelse, som man sagtens kan få uden at være udredt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 08:55   #107
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det kan du være ganske sikker på han kan og han kan/vil sikkert også søge behandlingsmuligheder herfor selvom det ikke er din primære lidelse. Man skal være fuldstændig udredt og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for at komme på offentlig forsørgelse.
Hej Enteneller:-)
Det er jo ikke fordi jeg vil modarbejde en indkaldelse til undersøgelse, men da min psykiater har haft mig i behandling og sat mig på Atacand samt Centyl, med god effekt, synes jeg da bare at det er omsonst at indkalde mig.

Som helt ung fik jeg det undersøgt med scanning af hovedet, men de kunne ikke sige noget om hvorfor. Har så måttet lide af det indtil min Psykiater satte mig i behandling. Jeg er på KH så det er jo = med offentlig forsørgelse?
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 14:32   #108
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der bliver ikke rørt ved din kontanthjælp, det er kun hvis du søger afklaring mod fleksjob eller førtidspension, at det kræves, at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for alle lidelser og at det bliver konstateret om hvorvidt de er varige.

I forbindelse med genoptagelse af dine sdp. der relatere det nok til at lægekonsulenten skal have konstateret om dine lidelser, inkl. migrænen, er stationære.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 15:07   #109
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er jo givet afslag på pension
så skal du vel også i gang med at komme igennem den begrundelse som du har fået

her skal du selv presse på, både det lægefaglige og din arbejdsevne
ellers komme du til at hænge på kontanthjælp meget længe

har netop selv været i gennem det samme og har møde om 14 dage
så må vi se hvad lægekonsulenten kommer frem til denne gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 01:17   #110
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Min sag er nu en §18 og den blev anket og hjemsendt af beskæftigelses ankenævnet pga manglende oplysninger og misinformation om til mig om hvilken § der var søgt under- Er hele vejen igennem blevet misinformeret om min sag . Derefter bad min nye og rare SB om en special-lægeerklæring og den fik de i Januar. Lægekonsulenten var ikke tilfreds og der blev lavet en ny som siger at alle muligheder er udtømte og en arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Nu er det så at LK måske vil have undersøgt det med migrænen, men ved samtale idag med SB, sagde han, pga af min klage, ville jeg få et svar inden for 14 dage, så langt så godtSamt at han mente at det hældte til en FTP. Nu må jeg så bare vente til jeg får svaret. Tak for jeres kommentarer og råd!
Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension